رقیب سرسخت مرفین در داروخانه های همدان

به گزارش وبلاگ ایران، پزشک داروساز همدانی که یک پماد ضد درد قوی از عصاره گیاه دارویی افسنتین فراوری نموده است، گفت: افسنتین پمادی که اثر مرفین در برابر آن کم می آورد، روانه بازار شد.

رقیب سرسخت مرفین در داروخانه های همدان

دکتر کیوان رزاقی در گفت وگو با وبلاگ ایران، با بیان اینکه قوی ترین داروی ضد درد جهان از یک گیاه و در همدان ساخته شده است، اضافه نمود: افسنتین گیاه بومی ایران است که در شمال کشور وجود دارد و ما نمونه ای از آن را به همدان آورده و در باغ گیاهان دارویی به صورت کشت انبوه، تکثیر نموده ایم و در مواد موثر این گیاه تغییراتی انجام دادیم تا قدرت تأثیرگذاری آن را بیش از حد نموده و رضایت بیماران را جلب کنیم.

وی تأکید کرد: پس از 15 سال کوشش شبانه روزی پیروز به ساخت پمادی از عصاره افسنتین شدم که در ابتدا با آزمایش بر روی حیوانات، قدرت تأثیرگذاری آن را آزمایش نموده تا میزان رضایتمندی بیمار را رصد کنیم.

رزاقی با بیان اینکه تأثیر این دارو از مرفین تزریقی نیز بسیار بالاتر است، ادامه داد: پماد به لحاظ چرب بودن، اثر ماندگاری 24 ساعته در کاهش درد دارد و بیماران با پخش این پماد در موضع درد و گذاشتن کیسه فریزر برای کاهش انتقال رطوبت پماد به لباس خود، درد خود را به طرز چشمگیری کاهش خواهند داد.

وی درباره علت انتخاب این گیاه، توضیح داد: پس از تحقیقات متعدد متوجه شدم که این گیاه بر خلاف سایر گیاهان چهار گیرنده درد را کنترل می نماید و در بسیاری از موارد نقش درمان نمایندگی دارد به طوریکه آن را بر روی شکستگی ناحیه ترقوه امتحان نموده و با یکبار استعمال بر روی موضع درد، درمان فوری را شاهد بودم.

این محقق داروساز ادامه داد: بعد از گذشت هشت سال دوندگی وزارت بهداشت با فراوری انبوه این دارو موافقت نموده و این پماد با همکاری همدان طب ساخته شد و در بین داروخانه های سراسر استان به فروش می رسد.

وی با بیان اینکه در ساخت این دارو طب سنتی با طب امروزی درآمیخته شده است، تأکید کرد: در ساخت این دارو کوشش کردیم تا ضمن قدرت تأثیرگذاری بالا، ماندگاری زیادی هم داشته باشد همچنین بعضی از مصرف نمایندگان دارو به علت بوی بد پماد شکایت داشتند که در فراوری جدید این بوی بد را مهار کردیم.

رزاقی درباره خواص پماد نیز گفت: این پماد همه دردهای عضلانی و حتی درد دندان را از روی لپ رفع می نماید و حتی کسانی که دارای تب و لرز هستند نیز با مالیدن این پماد بر روی ساق دست می توانند خود را درمان نمایند.

این پزشک داروساز ادامه داد: تمامی گیاهان معجزه گر هستند چرا که همه داروها از گیاهان استخراج می شوند و معتقدم داروهای گیاهی سرعت اثر، دوام اثر، ماندگاری بالا و در مقابل عوارض کمتری نسبت به سایر داروها دارند.

وی درباره علت اینکه بعضی از پزشکان به طب سنتی و گیاهان دارویی اعتقادی ندارند نیز اظهار کرد: کاشت، داشت و برداشت گیاهان دارویی قاعده و قانون خاص خود را دارد و چنانچه گیاهی در زمان خاص خود برداشت نشده و یا قاعده مربوط به نگهداری گیاه حفظ نشود، نمی توان تأثیرات لازم را از گیاه موردنظر به دست آورد.

رزاقی درباره سایر محصولات فراوریی خود بیان کرد: پماد ضد خونریزی بومادران را طی مدت 15 سال ساخته ام که به دنبال دریافت مجوزها و پروانه بهره برداری از وزارت بهداشت هستم که در صورت تأیید به صورت رسمی ساخته و روانه بازار خواهد شد.

به گزارش وبلاگ ایران، کیوان رزاقی، متولد سال 41 شهر آبادان است اما پدر و مادرش همدانی هستند و خود نیز 44 سال در همدان زندگی نموده و در حوزه دارو خدماتی را به مردم استان ارائه نموده است. رزاقی که مدرک دکترای داروسازی دارد و عضو سازمان نظام پزشکی و انجمن داروسازان همدان است، یک پماد ضددرد قوی از عصاره گیاه دارویی افسنتین فراوری نموده که اثر بسیار قوی بر دردهای متعدد دارد حتی تا جایی که در اتاق عمل نیز مورد استفاده قرار گرفته و بسیار مفید بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "رقیب سرسخت مرفین در داروخانه های همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقیب سرسخت مرفین در داروخانه های همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید