خبرنگاران 105 میلیارد ریال به بیابان زدایی در اصفهان اختصاص یافت

به گزارش وبلاگ ایران، اصفهان- خبرنگاران- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: 105میلیارد ریال اعتبار سال جاری برای اجرای طرح های بیابان زدایی در این استان اختصاص یافته است که برای مقابله با کانون های گرد و غبار هزینه می گردد.

خبرنگاران 105 میلیارد ریال به بیابان زدایی در اصفهان اختصاص یافت

منصور شیشه فروش روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ ایران اظهارداشت: این اعتبارات در راستای نهال کاری و کشت گیاهان مقاوم به خشکی، مالچ پاشی و مدیریت روان آبها هزینه می گردد.

وی اضافه نمود: امسال 900 هکتار نهال کاری در شهرستان های اصفهان، آران و بیدگل و انارک انجام خواهد شد همچنین آبیاری و مراقبت از 2 هزار هکتار از جنگل های دست کاشت و یک هزار هکتار از روان آب ها در امسال انجام خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه سال گذشته اقدامات ارزشمندی در زمینه نهال کاری و مالچ پاشی صورت گرفته است و همچنان ادامه دارد اعلام کرد: سال گذشته بصورت ویژه 19 میلیارد و 200 میلیون تومان در زمینه نهال کاری در یک هزار و 480 هکتار از عرصه های بیابانی استان در اصفهان، برخوار و نایین اختصاص پیدا کرد.

وی ادامه داد: سال گذشته 305 هکتار مالچ پاشی با اعتبار 24 میلیارد تومان در مناطق بیابانی بمنظور تثبیت شن ها انجام شد که این اقدامات همچنان ادامه دارد.

شیشه فروش اعلام نمود: پارسال 50 کیلومتر کار ایجاد بادشکن غیر زنده روی تپه های شنی استان با هدف پیشگیری از حرکت شن ها انجام شد.

به گفته وی همچنین 300 کیلومتر بادشکن زنده نیز در اطراف مزارع برای جلوگیری از تبخیر و بهره برداری از آبیاری و جلوگیری از فرسایش انجام شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: عملیات کنترل روان آب ها با هدف تغذیه سفره های آب زیرزمینی و بمنظور جلوگیری از جابه جایی کانون های گرد و غبار توسط باد در سطح یک هزار و 600 هکتار زمین های بیابانی استان صورت گرفته است.

وی گفت: عملیات مبارزه با آفت موش در سطح چهار هزار هکتار از جنگل های دست کاشت و بیابان های استان اصفهان انجام شد.

شیشه فروش گفت: سه میلیون و 200 هزار هکتار معادل یک سوم از مجموع مساحت 10 میلیون و 700 هزار هکتاری این استان بیابانی است.

وی افزود: 16 کانون بحران فرسایش بادی در استان اصفهان شناسایی شده است که وسعت آنها بطور تقریبی یک میلیون و 90 هزار هکتار است و این کانون ها سالانه 39 میلیارد تومان خسارت به جاده ها، تاسیسات، راه ها و زیرساخت های استان وارد می نمایند.

اصفهان از جمله مناطق خشک و کویری مرکزی ایران به شمار می رود، این استان واقع در مرکز کشور دارای اقلیم خشک و نیمه خشک است و از این پهنه 3.2 میلیون هکتار معادل 32 درصد سطح استان را اراضی بیابانی و شنزار تشکیل داده که به طور عمده در بخش های شمالی و شرقی آن پراکنش دارند، این اراضی مشتمل بر 16 کانون بحرانی فرسایش بادی است که حدود یکهزار 100 هزار هکتار از استان را به خود اختصاص داده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 105 میلیارد ریال به بیابان زدایی در اصفهان اختصاص یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 105 میلیارد ریال به بیابان زدایی در اصفهان اختصاص یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید