خبرنگاران اجرای طرح های آبخیزداری در زنجان با احداث سفید رود آغاز شده است

به گزارش وبلاگ ایران، زنجان- خبرنگاران- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: زنجان با توجه به احداث سد سفیدرود، سابقه دیرینه ای در آبخیزداری داشته و طی سال های اخیر نیز طرح های مختلفی در حوزه آبخیزداری و آبخوانداری با استفاده از منابع ملی و استانی اجرا شده است.

خبرنگاران اجرای طرح های آبخیزداری در زنجان با احداث سفید رود آغاز شده است

خلیل آقاجانلو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ ایران، گفت: آب به عنوان بحث محوری در کشور، مطرح بوده و تمام قوانین بالادستی بر اهمیت آب و مدیریت آن تاکید دارد.

وی اظهار داشت: وزارت های نیرو و جهاد کشاورزی، 2 دستگاه متولی مدیریت بهینه آب در کشور بوده و وظیفه اصلی که در جهت مدیریت منابع آبی بر عهده وزارت جهاد کشاورزی گذاشته شده، آبخیزداری و آبخوانداری است.

آقاجانلو اضافه کرد: حوادث سیل ابتدای سال 98 در استان های غربی و شمالی کشور و بارندگی های شدیدی که در سایر استان ها رخ داد که شاید در گذشته با این حجم و شدت سابقه نداشت و با توجه به اهمیت آب باید برای مدیریت این منبع طبیعی، اقداماتی انجام شود.

وی ادامه داد: برخی از این اقدامات، پیشگیرانه است تا ضمن مدیریت آب از عواقب سیل و بارندگی های شدید نیز جلوگیری شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: در این راستا پنج طرح با 35 میلیارد ریال اعتبار در دهه فجر امسال در این استان به بهره برداری رسید.

وی گفت: پروژه کنترل سیلاب حوزه میراخور شهرستان ماهنشان با اعتبار 9 میلیارد و 800 میلیون ریال که عملیات اجرایی آن از سال 97 آغاز شده بود، امسال به بهره برداری رسید.

آقاجانلو اظهار داشت: پروژه کنترل سیلاب حوزه چسب شهرستان ایجرود با اهداف کنترل سیل و حفاظت از خاک با اعتبار 9 میلیارد و 270 میلیون ریال که از سال 97 آغاز شده بود نیز امسال افتتاح شد.

این مسؤول اضافه کرد: فاز اول پروژه مرمت پخش سیلاب ذاکر در جاده طارم نیز با چهار میلیارد 890 میلیون ریال اعتبار افتتاح شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: سازه چندمنظوره روستای صالح آباد شهرستان خدابنده نیز با هدف پایدارسازی منابع آب شُرب این روستا با یک میلیارد و 480 میلیون ریال اعتبار احداث و به بهره برداری رسید.

وی اضافه کرد: فاز اول پروژه کنترل سیلاب در حوزه آببر شهرستان طارم نیز با 9 میلیارد و 500 میلیون ریال اجرا و در دهه فجر به بهره برداری رسید.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران اجرای طرح های آبخیزداری در زنجان با احداث سفید رود آغاز شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اجرای طرح های آبخیزداری در زنجان با احداث سفید رود آغاز شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید