تولید ماسک در یک کارگاه صنایع دستی تربت حیدریه

به گزارش وبلاگ ایران، رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه گفت: یک بانو هنرمند صنایع دستی این شهرستان روزانه 4هزار عدد ماسک تولید می کند.

تولید ماسک در یک کارگاه صنایع دستی تربت حیدریه

به گزارش خبرنگار از ، علی محمدی رئیس اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه گفت: مریم رمضانی هنرمند و مربی شاخص حوزه صنایع دستی تربت حیدریه است که در حوزه ابریشم بافی، فرت بافی فعال است و هم زمان با معضلات و مشکلاتی که ویروس کرونا برای هم وطنان به خصوص در زمینهٔ کمبود ماسک به وجود آمد بااحساس تکلیف، کارگاه تولید صنایع دستی خود را با نظارت دانشگاه علوم پزشکی به تولید ماسک بهداشتی اختصاص داد.

او ادامه داد: این هنرمند صنایع دستی به همراه همسر، فرزند و با همکاری 22 نفر از بانوان روستایی فدرد که در کارگاه فعال بودند، روزانه تعداد 4 هزار ماسک تولید و بسته بندی می کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه گفت: ماسک های بسته بندی شده مطابق استاندارد دانشگاه علوم پزشکی شهرستان بوده و در اختیار معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه قرار می گیرد و سپس با هماهنگی آن ها در داروخانه های سطح شهر توزیع می شود.

مریم رمضانی هنرمند صنایع دستی و مدیرعامل شرکت تعاونی تلاشگران تربت حیدریه و از کارآفرینان برتر و مشخص اقتصادی در روستای فدرد در این زمینه گفت: آنچه در توان دارم به خاطر کمک به هم نوعانم است و از هیچ کوششی فروگذار نخواهم کرد.

او شرح داد: در حال حاضر تنها کمکی که برمی تاون کرد، تولید ماسک پزشکی مورد نیاز همشهریان است که با تغییر خط تولید کارگاه دست بافته های ابریشمی خود از تاریخ 15 اسفندماه برای ساخت ماسک های بهداشتی اقدام کرده ام.

/ا.غ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تولید ماسک در یک کارگاه صنایع دستی تربت حیدریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید ماسک در یک کارگاه صنایع دستی تربت حیدریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید