تارا دنده اتوماتیک رونمایی شد
به گزارش وبلاگ ایران، تارا دنده اتوماتیک چه مشخصاتی دارد و این خودرو با نمونه دنده ای آن چه تفاوتی دارد؟
وبلاگ ایران - مجتبی اسماعیلی: در مراسمی که ایران خودرو میزبان آن بود یک دستگاه تارا دنده اتوماتیک رونمایی شد که با رنگی خاص حاضر شده بود.تارا در نمونه اتوماتیک در قسمت ظاهری به سانروف مجهز شده است و تریم داخلی هم تغییرات تازهی دارد.
پیشرانه
این خودرو به پیشرانه TU5 Plus مجهز است که قادر به فراوری 113 اسب بخار قدرت و 144 نیوتون متر گشتاور است. این پیشرانه به سیستم انژکتور پاشش چند نقطه ای سوخت هم مجهز است.
بنا بر اعلام شرکت ایران خودرو مصرف سوخت ترکیبی این خودرو هفت لیتر در صد کیلیومتر است.
پیشرانه TU5 Plus نمونه ارتقا یافته پیشرانه TU5 است.
نمای ظاهری
این خودرو روی پلت فرم خودروی پژو 301 توسعه پیدا نموده است که بنظر می رسد محصول فرانسوی طراحی مجذوب کننده تری دارد.
در نمای ظاهری سانروف با ابعاد مناسب تعبیه شده و بعلاوه آینه های جانبی مجهز به چراغ راهنما شده اند و از نوع جمع شونده برقی هستند.
در قسمت عقب خودرو از چراغ های به هم پیوسته استفاده شده است اما به علت عرض کم خودرو، نمای عقب باریک تر به نظر می رسد.
بعلاوه جای خالی یک دیفیوزر اسپرت هم حس می گردد.
سیستم انتقال قدرت
تارای اتوماتیک به گیربکس شش سرعته ساخت شرکت DAE چین مجهز شده است، همان نمونه ای که بر روی دنا پلاس توربو اتوماتیک هم استفاده شده است.
این گیربکس تعویض دنده های نرمی دارد و تجربیات مصرف کنندگان نشان از عملکرد خوب آن دارد.
دست دنده خودرو هم به نسبت محصولات دیگر ایران خودرو خوب طراحی شده و حس خوبی دارد.
کابین و امکانات رفاهی
جایگاه ها در نمونه اتوماتیک از ترکیب چرم و پارچه ساخته شده اند. کیفیت قطعات پلاستیک استفاده شده کاملا معمولی است اما به نسبت خودروهایی مانند پژو پارس و رانا اندکی بهتر است.
جایگاه های جلو هم برقی شده اند و کیفیت معمولی دارند.
این خودرو مجهز به سیستم ورود بدون کلید، کروز کنترل، سامانه کنترل پایداری و کشش است.
بهروز احمدزاده رییس اداره پیش توسعه محصولات تازه ایران خودرو زمان عرضه این خودرو را آبان ماه 1400 اعلام نمود.
منبع: بیت ران