بزرگداشت هشتاد سالگی هوشنگ مرادی کرمانی در موزه کودکی ایرانک ، خالق قصه های مجید: هر آن چه باید می نوشتم را نوشته ام و از نویسندگی خداحافظی کردم

به گزارش وبلاگ ایران، خبرنگاران: بزرگداشت هشتاد سالگی هوشنگ مرادی کرمانی با حضور او در موزه کودکی ایرانک برگزار گردید.

بزرگداشت هشتاد سالگی هوشنگ مرادی کرمانی در موزه کودکی ایرانک ، خالق قصه های مجید: هر آن چه باید می نوشتم را نوشته ام و از نویسندگی خداحافظی کردم

هوشنگ مرادی کرمانی، نویسنده برجسته ادبیات کودک و نوجوان ایران، به مناسبت هشتادمین سالروز تولدش مهمان موزه کودکی ایرانک بود. خالق قصه های مجید با حضور در محل موزه کودکی ایرانک، ضمن بازدید از قسمت های مختلف این موزه، ساعاتی به ملاقات و مصاحبه با هواداران وعلاقمندان به داستان هایش پرداخت.

مرادی کرمانی در جمع دوستدارانش با اشاره به بعضی داستان هایی که به رشته تحریر درآورده است، به بیان خاطراتی از دوران کودکی و نوجوانی خود پرداخت و از اهمیت داستان و روایت در زندگی روزمره افراد به خصوص بچه ها و نوجوانان سخن گفت.

نویسنده رمان های مربای شیرین و پلوخورش ضمن اظهار خوشحالی از حضور در موزه کودکی ایرانک از پدیدآورندگان و حامیان این موزه قدرانی کرد و گفت: به گردآورندگان، حامیان و کسانی که باعث می شوند جایی مثل موزه کودکی ایرانک وجود داشته باشد، تبریک می گویم. این افراد شایسته قدردانی هستند. فرهنگ و به خصوص موضوعات فرهنگی در ارتباط با بچه ها اهمیت فراوانی دارند. اینکه فعالان و دلسوزان فرهنگی کوشش می نمایند از فرهنگ حمایت نمایند بسیار قابل تقدیر است.

هر آنچه دیدم و تجربه کردم و قرار بود بنویسم را نوشته ام

مرادی کرمانی با اشاره به اینکه به تازگی هشتاد ساله شده است، گفت: اولین داستانم در نشریه خوشه که به وسیله احمد شاملو جمع آوری و منتشر می شد چاپ شد و از آنجا داستان نویسندگی من شروع شد تا دو سه سال پیش که از نویسندگی خداحافظی کردم. هر آنچه دیدم و تجربه کردم و قرار بود بنویسم را نوشته ام و حالا نویسندگی را به عهده جوانان و علاقمندان به نویسندگی می گذارم.

بعلاوه در این جلسه مهندس توحید زورچنگ، بنیانگذار مجموعه آذرستان و حامی موزه کودکی ایرانک و موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات بچه ها، از حضور هوشنگ مرادی کرمانی در موزه کودکی ایرانک تشکر و قدردانی کرد.

محمدهادی محمدی، نویسنده و پژوهشگر به نام ادبیات بچه ها نیز که در این بازدید حضور داشت، از مرادی کرمانی با عنوان نویسنده امید یاد کرد و گفت: طنز شیرین در داستان های آقای مرادی کرمانی بار دیگر نشان می دهد که با روایت می گردد، تلخ ترین رخدادها را به گونه ای تصویر کرد که رنگی از خنده و نوری از امید پشت آن باشد. مرادی کرمانی، در ذات و سرشت خود روایت گر بوده است و این روایت گری در سرزمینی که شهرزاد قصه گو در آن مرگ را به عقب می راند، چیزی نیست جز ارزش های والای روایت و آوردن آن در زندگی تنگ دستانه.

هوشنگ مرادی کرمانی سال جاری از سوی موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات بچه ها، نامزد جایزه جهانی آسترید لیندگرن (آلمان) شد.

منبع: صدای میراث

به "بزرگداشت هشتاد سالگی هوشنگ مرادی کرمانی در موزه کودکی ایرانک ، خالق قصه های مجید: هر آن چه باید می نوشتم را نوشته ام و از نویسندگی خداحافظی کردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگداشت هشتاد سالگی هوشنگ مرادی کرمانی در موزه کودکی ایرانک ، خالق قصه های مجید: هر آن چه باید می نوشتم را نوشته ام و از نویسندگی خداحافظی کردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید