بزرگترین خودروسازان دنیا کدام اند؟

به گزارش وبلاگ ایران، صنعت خودروسازی، یکی از بزرگترین صنایع دنیا است و برآوردها نشان می دهد بالغ بر 2.7 تریلیون دلار از فعالیت های تجاری دنیا را به خود اختصاص داده است. تحلیلگران مالی با استفاده از انواع معیارهای سنجش عملکرد، شرکت های خودروساز را با یکدیگر مقایسه نموده اند. نسبت بدهی به دارایی نشانه ای است برای سنجش سلامت مالی این شرکت ها و توان بازپرداخت وام هایشان.

بزرگترین خودروسازان دنیا کدام اند؟

به گزارش فردای اقتصاد، گردش موجودی کالای این شرکت ها حکایت از این دارد که یگ شرکت به چه سرعتی می تواند خودروهای خود را بفروشد و می تواند یک علامت هشدار برای کاهش فروش هم باشد.

بر این اساس، شرکت فولکس واگن آلمان با عایدیی بالغ بر 268.1 میلیارد دلار به عنوان بزرگترین خودروساز دنیا شناخته شده است و تویوتای ژاپن با عایدیی بالغ بر 255.8 میلیارد دلار در رتبه دوم ایستاده است. شرکت آلمانی مرسدس بنز با عایدی 143.6 میلیارد دلاری خود نیز رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

دو خودروساز آمریکایی فورد و جنرال موتورز هر کدام با عایدی 136.3 و 127 میلیارد دلار به ترتیب در جایگاههای چهارم و پنجم قرار گرفته اند. بی ام و آلمان با 119.3 میلیارد دلار، تسلای آمریکا با 53.8 میلیارد دلار و پورشه آلمان با 35.5 میلیارد دلار عایدی، به ترتیب پله های ششم تا هشتم این رتبه بندی را به خود اختصاص داده اند.

منبع: فرارو

به "بزرگترین خودروسازان دنیا کدام اند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین خودروسازان دنیا کدام اند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید