اکوادور هم کرونا را تجربه کرد

به گزارش وبلاگ ایران، دولت اکوادور از تایید ابتلای نخستین نفر به ویروس کرونا در جنوب شرقی این کشور خبر داد.

اکوادور هم کرونا را تجربه کرد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ایران دولت اکوادور از تائید ابتلای نخستین نفر به ویروس کرونا در جنوب شرقی این کشور خبر داد.

به گزارش تارنمای دویچه وله، ماریا پائولا رومو وزیر دولت اکوادور دیروز (شنبه 10 اسفند) گفت، نخستین مورد ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است؛ فرد مبتلا 15 روز پیش سفری به اسپانیا داشته و اکنون در یکی از بیمارستان های تعبیه شده برای بیماران مبتلا به کرونا، تحت مراقبت های ویژه در قرنطینه است.

وزیر بهداشت اکوادور نیز ضمن تائید نخستین مورد ویروس کرونا، از فعالسازی طرح ملی برای حفاظت از مردم در مقابل این ویروس خبر داد.

مقام های اکوادور نیز هرگونه اجتماعات مردمی در شهر های ساحلی باباهویو و گوایاکیل در جنوب شرقی این کشور را تا اطلاع بعدی متوقف کردند.

در پی شیوع کرونا در آمریکای لاتین و ثبت نخستین مورد ابتلا در اکوادور، لنین مورنو رئیس جمهوری نیز از مردم خواست ضمن حفظ آرامش خود، به توصیه های مراکز کنترل کرونا ویروس عمل کنند.

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در برزیل نیز به دو مورد و مکزیک به چهار مورد افزایش یافته است.

وزیر بهداشت برزیل نیز با تائید دومین مورد ویروس کرونا در شهر سائوپائولو گفت، فرد مبتلا که به تازگی به ایتالیا سفر کرده بود، دارای علائم مرتبط با ویروس بوده و جواب آزمایش کرونای او مثبت شده است.

مقام های مکزیک نیز گفتند بیمار مبتلا در این کشور جوانی 20 ساله است که اکنون در قرنطینه به سر می برد.

هرچند ابتلا به کرونا در همه کشور های آمریکای لاتین گزارش نشده است، اما این ویروس از اواخر هفته گذشته نخستین بار از برزیل وارد این منطقه شد.

طبق اعلام مقام های بهداشتی کوبا، در حالی که هنوز موردی از ابتلا به این ویروس در این کشور آمریکای لاتین تائید نشده، اما تدابیر لازم برای پیشگیری و مقابله با آن در نظر گرفته شده است.

همچنین فرنان کیروس وزیر بهداشت و دیگر مقام های آرژانتین نیز پیشتر گفتند که دولت تدابیر لازم و پیشگیرانه را برای مقابله با کرونا در نظر گرفته است.

ویروس کرونا که نام رسمی آن کووید - 19 است، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد. این ویروس اکنون به حدود 50 کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا در مورد بهداشت جهانی، شرایط فوق العاده اعلام کند.

گزارش دیروز (شنبه) کمیسیون بهداشت ملی چین نشان می دهد از میان 85 هزار و 162 بیمار در جهان، 79 هزار و 251 نفر در چین هستند.

در مجموع، 2 هزار و 923 نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان باخته اند که 2 هزار و 835 نفر آن ها در چین بوده است. این کمیسیون گفت که 39 هزار و 332 نفر تا به امروز درمان شده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "اکوادور هم کرونا را تجربه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکوادور هم کرونا را تجربه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید