افزایش 20 درصدی یارانه دهک های پایین جامعه، برخورد شدید با تخلفات احتمالی صندوق بازنشستگی کشوری

به گزارش وبلاگ ایران، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تاکید نمود: تصمیم بر این شده تا 20 درصد به یارانه دهک های پایین جامعه اضافه گردد و با توجه به گشایش های مالی امیدوار به ایجاد رونق خوبی در سال 1402 هستیم.

افزایش 20 درصدی یارانه دهک های پایین جامعه، برخورد شدید با تخلفات احتمالی صندوق بازنشستگی کشوری

به گزارش ایسنا، سید صولت مرتضوی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع وبلاگ ایران، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه اخبار مطروحه از رانت ها و فساد ها در صندوق بازنشستگی کشوری چه مقدار صحت دارد، بیان نمود: امکان دارد خدایی نکرده در بعضی از شرکت ها تخلف هایی صورت بگیرد. هم مرکز حراست ما، هم مرکز بازرسی ما و هم مدیران عامل ما پیگیر هستند تا هر کجا که تخلفی کشف شد با شدت و قدرت برخورد گردد.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا تغییری در مقدار یارانه ها صورت خواهد گرفت، بیان نمود: اکنون تصمیم بر این است که 20 درصد به یارانه دهک های پایین جامعه اضافه گردد. این امکان وجود دارد باتوجه به اینکه در اقتصاد کشور اتفاق های خوبی در حال رخ دادن است و باتوجه به سفر ها و پیگیری هایی که رئیس جمهور دارند، رونق خوبی در سال 1402 رخ دهد و به این موضوع نیز امیدوار هستیم که شرمسار آحاد مختلف مردم نشویم. بنده به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این آرزو را دارم که بتوانیم مقدار یارانه را افزایش دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آخرین تغییرات انجام شده در لایحه برنامه هفتم توسعه پیرامون مسائل کارگران چه بوده است، بیان نمود: بنده از اصحاب رسانه خواهش دارم که پیش داوری نکرده و اجازه دهید تا برنامه تقدیم مجلس گردد. برنامه ای که تقدیم مجلس شد یعنی به تایید هیئت وزیران و رئیس جمهور رسیده است. طبیعی است که این برنامه مانند همه برنامه ها نقدپذیر باشد. مانند همه برنامه های دیگر آحاد مختلف مردم و شخصیت های مختلف می توانند نقد خود را نسبت به برنامه هفتم داشته باشند.

ما به عنوان کارگزاران نظام و دولت موظف هستیم که نقد های مردم و نخبگان جوابگو باشیم. بعضی از اخباری که در فضای مجازی منتشر می گردد صحت ندارد. البته باید بگویم که بعضی از اصلاحات در حوزه صندوق ها گریز ناپذیر است.

وی در ادامه تاکید نمود: ما چاره ای نداریم جز اینکه اصلاحات را انجام دهیم، اما قطعا باید با یک شیب منطقی و ملایم باشد تا خدایی ناخواسته مسئله ای برای اقشار مختلف مردم ایجاد نکند.

منبع: فرارو

به "افزایش 20 درصدی یارانه دهک های پایین جامعه، برخورد شدید با تخلفات احتمالی صندوق بازنشستگی کشوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 20 درصدی یارانه دهک های پایین جامعه، برخورد شدید با تخلفات احتمالی صندوق بازنشستگی کشوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید