اتحادیه اروپا و انگلیس برای تحقیق از فیس بوک متحد شدند

به گزارش وبلاگ ایران به نقل از ورج، رگولاتورهای اتحادیه اروپا و انگلیس تحقیقاتی آنتی تراستی (ضدانحصار) درباره سرویس Marketplaces فیس بوک شروع نموده اند. آنها نگران هستند که این سرویس رقابت برای تبلیغات دسته بندی شده را مختل می نماید.

اتحادیه اروپا و انگلیس برای تحقیق از فیس بوک متحد شدند

اتحادیه اروپا و انگلیس می خواهند بدانند آیا فیس بوک به طور ناعادلانه از اطلاعات مربوط به آگهی ها برای رقابت در بازار تبلیغات دسته بندی شده، استفاده نموده است یا خیر. همچنین آنها در این تحقیقات با یکدیگر همکاری می نمایند.

به گفته مارگارت وستاگر کمیسر رقابت کمیسیون اتحادیه اروپا، در حال حاضر فیس بوک ذخایر بزرگی از اطلاعات درباره فعالیت های کاربران در شبکه اجتماعی و فراتر را جمع آوری می نماید. به این ترتیب می تواند گروه های خاصی از مشتریان را هدف بگیرد.

در بخشی از بیانیه او آمده است: ما جزئیاتی را آنالیز می کنیم تا تعیین گردد آیا این اطلاعات به فیس بوک یک مزیت رقابتی ناعادلانه در بخش تبلیغات دسته بندی شده آنلاین می دهد یا خیر. افراد می توانند در بخش مذکور کالا و خدمات بفروشند و فیس بوک نیز می تواند با شرکت هایی رقابت کند که اطلاعاتشان را جمع آوری می نماید.

به گفته کمیسیون اتحادیه اروپا تحقیقات اولیه نگرانی هایی را به وجود آورد که فیس بوک از اطلاعات مربوط به سرویس های تبلیغات دسته بندی شده رقبایش استفاده می نماید تا با آنها رقابت کند.

کمیسیون اتحادیه اروپا و سازمان رقابت و بازارهای انگلیس (CMA) تحقیقاتی رسمی و دقیق برای ارزیابی این نگرانی ها انجام می دهند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اتحادیه اروپا و انگلیس برای تحقیق از فیس بوک متحد شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا و انگلیس برای تحقیق از فیس بوک متحد شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید