هزارپای غول پیکری که نزدیک به 3 متر طول دارد!، فیلم

به گزارش وبلاگ ایران، آرتروپلورا حشره غول پیکری که متعلق به دوران ماقبل تاریخ است، بزرگترین هزارپایی است که تا کنون شناخته شده است. این هزارپا به یاری تصویرسازی نتفلیکس بار دیگر به زندگی بر روی زمین بازگشت.

هزارپای غول پیکری که نزدیک به 3 متر طول دارد!، فیلم

به گزارش خبرگزاری وبلاگ ایران ،بازسازی جانوران برای مجموعه نتفلیکس به نام زندگی در سیاره ما است که مجموعه ای از موجودات منقرض شده را در ویدئوهایی به زندگی بازمی گرداند. یک هزارپا 300 میلیون ساله به طول یک ماشین کوچک در این مجموعه نشان داده شده است که در جنگل ها در پی جفت خود می گردد. در این کلیپ آرتروپلورا-Arthropleura با طول 2.6 متر و عرض 0.5 متر بزرگترین هزارپایی که تا کنون در دنیا بوده است به تصویر کشیده شده است. این جانور احتمالا 50 کیلوگرم وزن داشته است.

دانشمندان برای اولین بار 170 سال پیش فسیل های آرتروپلورا را کشف کردند. آنها در دوره کربونیفر، چیزی حدود 359 تا 299 میلیون سال پیش، در جایی که اکنون انگلستان، قاره اروپا و آمریکای شمالی نامیده می گردد، زندگی می کردند. در سال 2018، کشف تصادفی یک نمونه بزرگ و تقریباً کامل، نگاهی دقیق و تازه به آناتومی این موجود ارائه کرد که تیم سازنده زندگی در سیاره ما از آن برای یاری به بازسازی این موجود باستانی استفاده کرد.

به گفته تهیه کننده و کارگردان این مجموعه، آرتروپلورا یکی از دقیق ترین موجودات این سری و یکی از دقیق ترین نسخه های زنده ای است که تا به امروز از این موجود ساخته شده است. کارشناسان می گویند که هزارپاهای امروزی و نسخه های کوچک آرتروپلورا به آنها در توسعه انیمیشن و ظاهر کلی حشرات بزرگ، یاری نموده است.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "هزارپای غول پیکری که نزدیک به 3 متر طول دارد!، فیلم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزارپای غول پیکری که نزدیک به 3 متر طول دارد!، فیلم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید