آیا لباس می تواند باعث انتقال کرونا به شما شود؟

به گزارش وبلاگ ایران، شواهد فعلی نشان می دهند که احتمال انتقال ویروس از روی سطوح نرم مثل پارچه کمتر از انتقال آن از سطوح سختی است که بسیار لمس می شوند، مانند دستگیره درها یا دکمه های آسانسور.

آیا لباس می تواند باعث انتقال کرونا به شما شود؟

پاسخ این پرسش تا حدی بستگی به کاری دارد که پس از ترک خانه انجام می دهید. اگر پزشک، پرستار یا جزو کارکنان بهداشتی دیگری باشید که در بیمارستانی کار می کنید که بیماران کووید-19 درمان می شوند، باید پیش از وارد شدن به خانه همه لباس هایتان را درآورید و دوش بگیرید و لباس های کارتان را جدا از لباس های دیگر نگهدارید تا زمانی کاملا با آب داغ و مواد شوینده شسته شوند.

اما برای یک فرد عادی نقش لباس در انتقال عفونت چندان روشن نیست و هنوز توصیه ای علمی وجود ندارد که چنین فردی لازم باشد کار مشابه با پزشکان و پرستاران انجام دهد.

رعایت بهداشت دست، ماسک پارچه ای زدن و لمس نکردن صورت و فاصله گیری اجتماعی (حفظ فاصله حدود 2 متر) همچنان مهمترین توصیه ها برای این افراد است. اگر کسی در خانه تان علائم بیماری کووید-19 را ندارد و از خانه به جز موارد ضروری خارج نمی شوید، شستن لباس هایتان را به همان شکل معمول می توانید انجام دهید.

البته اگر احتمال می دهید با کسی که علائم مشکوکی دارد برای مدتی طولانی در فاصله خیلی نزدیک قرار گرفته اید یا کسی روی لباس تان سرفه کرده است، عوض کردن لباس و شستن فوری آن به خصوص اگر سطوح سختی مانند دکمه و زیپ دارد که ممکن است ویروس روی آنها باقی بماند، کار معقولی است.

همچنین اگر کارتان در حوزه بهداشت محیط و فاضلاب است یا کار فروشگاهی دارید یا هر شغل دیگری که در آن به طور مداوم با مردم در تماس هستید، به عنوان یک اقدام احتیاطی بهتر است لباس های بیرونی تان هنگامی که به خانه می رسید، درآورید و در جایی جدا برای شیفت بعدی کار بگذارید یا درون ماشین لباسشویی بیندازید و البته بعد از این کار دست هایتان را بشویید.

برای شستن لباس های آلوده بهترین بالاترین دمای آب ماشین لباسشویی را انتخاب کنید و بعد با خشک کن با دمای بالا کاملا آنها را خشک کنید.

منبع: همشهری آنلاین

به "آیا لباس می تواند باعث انتقال کرونا به شما شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا لباس می تواند باعث انتقال کرونا به شما شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید