2 قطبی ویلموتس - کی روش، بیراهه ای که رویای تیم ملی را به باد می دهد

به گزارش وبلاگ ایران، پس از شکست تیم ملی فوتبال ایران بازار مقایسه بین سرمربیان فعلی و سابق این تیم داغ تر شده است.

2 قطبی ویلموتس - کی روش، بیراهه ای که رویای تیم ملی را به باد می دهد

به گزارش ، پس از شکست یک بر صفر تیم ملی فوتبال ایران مقابل بحرین در هفته چهارم رقابت های مرحله دوم مقدماتی جام جهانی 2022 قطر فضای عجیبی اطراف این تیم و به ویژه مارک ویلموتس شکل گرفته است.

بلافاصله پس از این بازی بازار مقایسه بین سرمربی بلژیکی فعلی تیم ملی و کارلوس کی روش داغ شد. به ویژه اینکه بازی با بحرین نخستین محک جدی ویلموتس روی نیمکت تیم ملی ایران بود و پس از فزونی 14 بر صفر مقابل کامبوج، شاید بدبین ترین طرفداران فوتبال ملی هم تصور نمی کردند یوز ها (لقب تیم ملی ایران) مانند 5 بازی قبلی شان در این دیدار هم برنده از زمین بیرون نیایند و حتی برای بار چهارم بازنده شوند.

در چنین وضعیتی بعضی کارشناسان دست به مقایسه ویلموتس و کی روش زده و شکسته شدن رکورد نباختن تیم ملی در مقدماتی جام جهانی را پس از هفت سال به رخ ویلموتس کشیدند. بعضی دیگر هم حتی با پیش کشیدن نتیجه دیدار تیم ملی کلمبیا که اکنون مرد پرتغالی را روی نیمکت دارد مقابل الجزایر، بحثی را که هیچ ارتباطی به فوتبال کشورمان ندارد، زمینه مقایسه کی روش با ویلموتس قرار دادند.

با توجه به حضور هشت ساله کارلوس روی نیمکت تیم ملی طبیعی است فردی که جانشین او شده مدتی با کی روش مقایسه خواهد شد، اما اینکه با تحلیل های سطحی بخواهیم مدام ذهن سرمربی بلژیکی را که از زمان آغاز کارش در ایران یک یورو هم دریافتی نداشته است به آنالیز عملکرد خودش با کی روش بکشانیم، بیش از اینکه برای ویلموتس کارساز باشد به او و تیم ملی ضربه می زند.

هرچند سرمربی 50 ساله فعلی تیم ملی در پنج بازی ای که راهنمایی این تیم را عهده داشته از بیشتر نفرات زمان سرمربیگری کی روش استفاده می نماید و تنها نفراتی مانند محمد محبی، مهرداد محمدی، سیاوش یزدانی و محمد نادری به فهرست بازیکنان تیم ملی اضافه شده اند، اما به هر حال او برای نتیجه دریافت از تفکر و ایده هایش احتیاج به زمان دارد و نباید با یک باخت پشت ویلموتس را خالی کرد.

از طرفی با وجود تاثیرگذاری کی روش در فوتبال ایران باید قبول کرد این مربی اکنون دیگر در ایران حضور ندارد و فرسنگ ها دورتر از کشورمان چالش های مختلفی را در فوتبال کلمبیا تجربه می نماید. به همین دلیل طرفداران کی روش هم وظیفه دارند مانند کوه پشت مرد بلژیکی باشند و از او حمایت نمایند. اکنون دورانی است که باید با هم بودن را معنی نموده و 2 قطبی کی روش- برانکو را به کی روش- ویلموتس تبدیل نکنیم.

مارک ویلموتس شب بدی را در منامه پشت سر گذاشت، اما نباید از یاد برد مردان ایران با تفکرات سرمربیانی مانند برانکو و کی روش بزنگاه هایی از این سخت تر را هم به سلامت طی نموده اند. خاطره سازی ملی پوشان فوتبال کشورمان پس از باخت تلخ به اردن در مقدماتی جام جهانی 2006 و شکست مقابل لبنان و ازبکستان در مقدماتی جام جهانی 2014 تا ابد در حافظه تاریخی فوتبال ایران می ماند.

اکنون نباید به گذشته بازگردیم، بلکه باید با حمایت از ویلموتس و یارانش، تنها نگاه به آینده ای بهتر داشته باشیم، چراکه دود 2 قطبی سازی در نهایت به چشم یک ملت رفته و رویای سومین صعود متوالی به جام جهانی را بر باد خواهد داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "2 قطبی ویلموتس - کی روش، بیراهه ای که رویای تیم ملی را به باد می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 قطبی ویلموتس - کی روش، بیراهه ای که رویای تیم ملی را به باد می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید