برترین سرمربی سابق آسیا در تیم ملی ویتنام!

به گزارش وبلاگ ایران، فدراسیون فوتبال ویتنام بیان کرد که سرمربی تیم المپیک این کشور، فیلیپ تروسیه، به عنوان سرمربی تیم بزرگسالان معرفی شده تا جانشین مرد کره ای برای حضور در جام ملتهای آسیا گردد.

برترین سرمربی سابق آسیا در تیم ملی ویتنام!

تروسیه یک چهره نام آشنا در فوتبال دنیا است که به واسطه درخشش با ژاپن در جام کنفدراسیون ها سال 2001 شناخته می گردد. او در این جام ژاپن را تا فینال پیش برد تا تیم سامورایی به مدال نقره خود برسد و با انگیزه به استقبال برگزاری جام دنیای برود. سرمربی حرفه ای فرانسوی بعلاوه در جام ملتهای 2000 آسیا با ژاپن به عنوان قهرمانی رسید تا چهره پرافتخار فوتبال قاره کهن لقب بگیرد.

سرمربی نو ویتنام یک سال هم به عنوان برترین سرمربی فوتبال آسیا انتخاب شد و در جام دنیای روی نیمکت ژاپن نشست. پس از سرانجام کار با ژاپن، او در تیم مارسی فرانسه نیز کار کرد و راهنمایی تیمهای ملی قطر و مراکش را هم برعهده داشت.

نکته جالب اینکه تروسیه از سال 2019 در ویتنام حضور دارد و راهنمایی تیم جوانان و المپیک این کشور را برعهده داشته و حالا به تیم بزرگسالان رسیده است. تروسیه البته در تیم ملی قطر نتوانست به توفیقی برسد و با یک امتیاز از مرحله گروهی حذف شد.

این چهره نامدار سابقه سه قهرمانی متوالی در لیگ فوتبال ساحل عاج را دارد.

منبع : ورزش سه

منبع: فرارو

به "برترین سرمربی سابق آسیا در تیم ملی ویتنام!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین سرمربی سابق آسیا در تیم ملی ویتنام!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید