یادگیری هنر جذاب عکاسی بصورت آنلاین

به گزارش وبلاگ ایران، رپرتاژ آگهی - آموزش عکاسی برای آن دسته از افرادی که علاقه مند به هنر ثبت تصاویر هستند، فرصتی فوق العاده محسوب می گردد، اما این علاقه زمانی ثمر می دهد که فنون و رموز عکاسی حرفه ای را بیاموزیم، حال چه با شرکت در کلاس های آموزش حضوری یا آنلاین عکاسی ، به هرحال آنچه دراین میان مهم است، پرداختن اصولی به این علاقه شخصی ست.

یادگیری هنر جذاب عکاسی بصورت آنلاین

اگر شما هم به عکاسی علاقه مندید و دوست دارید به طور حرفه ­ای آن را بیاموزید تا وارد بازار کار این رشته شوید، پیشنهاد می ­کنیم ادامه مطلب را از دست ندهید.

چرا باید عکاسی را اصولی آموخت؟

البته شاید بعضی بر این باور باشند که تنها با آزمون و خطا و تجربه شخصی و بدون طی دوره های عکاسی نیز می توان این هنر را کاملا آموخت، ولی به دو دلیل این تصور غلط است:

دلیل اول اینکه عکاسی بدون دیدن دوره آموزش آنلاین یا حضوری ، باعث ناامیدی و سرخوردگی شما می گردد؛ زیرا تمرینات عکاسی می بایست پس از دیدن آموزش آن صورت گیرد و بدون علم به روش ها و اصول درست عکاسی قاعدتاً تصاویری که از خود انتظار دارید را نمی توانید ثبت کنید و این امر موجب یأس و انصرافتان از ادامه فعالیت در این هنر خواهد شد.

دلیل دوم هم اینکه شما وقتی بدون طی یک دوره آموزش آنلاین و غیرحضوری عکاسی و فراگیری اصول و روش های استاندارد این هنر و همچنین بدون آشنایی با تکنیک های صحیح عکاسی مبادرت به این کار می کنید، ممکن است از روش هایی برای عکاسی بهره ببرید که بسیار پرزحمت تر و سخت تر از اصول صحیح انجام این کار باشد و به نوعی لقمه را دور سرتان می چرخانید.

این عادت های ناصحیح باعث می گردد که فکر کنید چون ظاهراً با زحمت بسیار توانسته اید تصویری قابل قبول ثبت نمایید، پس روش صحیحش همین است و دیگر بدنبال روش درست و اصولی آن نروید، در حالی که ممکن است با یک تکنیک ساده، ثبت همان تصویر بسیار راحت تر و نتیجه کار بسیار زیباتر گردد.

پس باید این هنر آمیخته با تکنولوژی را از راه صحیح و شرکت در کلاس های آموزشی عکاسی ، شروع کنید، نه از راه آزمون و خطا.

در دوره ­های عکاسی چه مباحثی ارائه می ­گردد؟

به عکاسی و عکس برداری در لغت فَرتورنِگاری یا فُتوگِرافی نیز می گویند و به فردی که در این حرفه مشغول است را نیز عکاس می نامند. البته در اغلب کشورهای دنیا این هنر، فتوگرافی نام دارد و این کلمه متشکل از دو کلمه یونانی فتو به معنای نور و گرافی به معنای ثبت و نگارش است.

عکاسی درواقع از ابتدا یک پدیده علمی بود و رفته رفته به یک صنعت بدل شد و در ادامه به عنوان یک هنر به ثبت رسید، و بنابراین با شرکت در دوره آموزش آنلاین و غیرحضوری عکاسی، افراد می توانند با هر سه جنبه علم، صنعت و هنر عکاسی آشنا شوند.

سال ها قبل افرادی که در کلاس های آموزش عکاسی شرکت می کردند، عکاسی آنالوگ را آموزش می دیدند و در این روش تمام تنظیمات عکس، اعم از ویرایش نور، کنتراست و رنگ قبل از ثبت عکس باید انجام می گرفت و پس از ثبت و ظهور عکس دیگر نمی توانستند تغییرات زیادی در عکس ها ایجاد کنند.

ولی امروزه افراد با شرکت در دوره آموزش آنلاین و غیرحضوری عکاسی دیجیتال، علاوه بر آموزش تنظیمات پیش از ثبت عکس، با شیوه ها و تکنیک های ویرایش تصاویر بعد از ثبت آن ها توسط نرم افزارهایی نظیر فوتوشاپ، لایت روم و… نیز آشنا می شوند و علاوه بر آن دوربین های دیجیتال و پیشرفته امروزی دارای تکنولوژی ها و امکاناتی هستند که استفاده از آن ها مطمئناً احتیاج به آموزش های تخصصی دارد.

که این آموزش ها را تنها با حضور در دوره آموزش آنلاین و غیرحضوری عکاسی و یا شرکت در کلاس های آموزش حضوری عکاسی از مبتدی تا پیشرفته آن هم تنها در آکادمی های معتبر و زیر نظر اساتید متخصص و حرفه ای می توان آموخت تا به راحتی بتوان تصاویری رؤیایی و زیبا به ثبت رساند.

عکاسی؛ هنر یا صنعت؟!

همانطور که پیش از این نیز بیان شد، عکاسی علاوه بر اینکه نوعی هنر محسوب می گردد ولی نوعی صنعت و حرفه شغلی نیز به شمار می آید و علاقه مندان ورود به این حرفه می توانند با شرکت در دوره آموزش آنلاین و غیرحضوری عکاسی آموزش های لازم را در این باره ببینند.

با طی دوره آموزش آنلاین عکاسی و ورود به عرصه کار حرفه ای عکاسی، علاوه بر دنبال کردن ذوق و نشاط هنری خود، می توانید با بکارگیری توانایی ها و مهارت هایی که آموخته اید، با ثبت تصاویری متمایز و منحصر به فرد و جلب نظر مشتریان خود، پیشنهادهای کاری تان را افزایش داده و سود سرشاری نیز کسب نمایید.

انواع ژانرهای عکاسی

به طور معمول، یکی از راه های موفقیت در بازار پررقیب عکاسی، تمرکز کردن روی نوع خاصی از ژانرها وسبک های عکاسی می باشد؛ گفتنی است که عکاسی سبک های بسیار متنوع و زیادی دارد که هر فردی پس از طی دوره های عکاسی می تواند در هرکدام از این سبک ها مشغول به کار گردد، اما خوب است در ادامه با تعداد از این ژانرهای عکاسی به صورت مختصر آشنا شویم:

** عکاسی مفهومی

این نوع عکاسی بیشتر مشتریان خاص و اهل فکر را بدنبال خود می کشاند و تصاویر ثبت شده با این سبک را بیشتر در نمایشگاه ها و مجلات تخصصی مشاهده می کنیم و در این نوع از عکاسی، عکاس سعی دارد آنچه که در ذهنش می گذرد را به تصویر بکشد و مفهوم خاصی را به مخاطب القاء کند و او را به فکر وادار نماید. و علاقه مندان برای عکاسی در این ژانر می بایست از تفکری عمیق تر و یک حس هنری قوی تر برخوردار باشد.

** عکاسی از بچه ها یا خانواده

این نوع عکاسی بسیار محبوب و پرطرفدار است و بسیاری از عکاسان در این ژانر مشغول به کار می شوند، زیرا بازار کار خیلی خوبی دارد.

در این سبک از حالات مختلف بچه ها و خانواده های آن ها عکسبرداری می گردد و با صحنه آرایی و استفاده از افکت های ویژه، سعی می گردد تصاویر زیبایی برای ثبت لحظات بوجود آید.

** ماکرو

عکاس در این نوع از عکاسی، از نمای بسیار نزدیک سوژه های خود را شکار می نماید، این نوع عکاسی می تواند جلوه های پنهان و زیبای طبیعت که با چشم های غیرمسلح قابل دید نمی باشند را با زوم بالا به تصویر بکشاند و علاقه مندان به این سبک عکاسی می بایست ، ابزار حرفه ای این روش عکس برداری مانند لنزهای پیشرفته و فلش های ویژه را نیز تهیه کنند.

** عکاسی معماری

عنوان دیگر عکاسی از بناها، ساختمان ها و بطور کلی، معماری شهری؛ عکاسی معماری می باشد که در آن ذوق و سلیقه عکاس، نقش مهمی را ایفا می نماید و در این ژانر عکاسی، توجه به پرسپکتیوها و تنطیم مناسب عمق میدان حرف اول را می زند .

** عکاسی تبلیغاتی

عکاسی تبلیغاتی نیز یکی از پرطرفدارترین و در عین حال پردرآمدترین سبک های عکاسی ست که عکاسان زیادی در دنیا در این ژانر مشغول به کارند و بسیاری از عکاسان بخاطر فعالیت در این عرصه وارد حرفه عکاسی می شوند.

در این نوع از عکاسی، سعی می گردد که با عظیم نمایی و زیباتر جلوه دادن محصول موردنظر، توجه مشتریان را جلب نمود و خلاقیت و خوش سلیقه بودن از مهم ترین ویژگی های یک عکاس تبلیغاتی محسوب می گردد.

** عکاسی طبیعت

معمولاً بسیاری از کسانی که بدنبال یادگیری عکاسی هستند ، تجربه اول خود را با عکاسی در ژانر طبیعت شروع می کنند، در این سبک از عکاسی تنظیمات درست نور و سرعت شاتر و همچنین ترکیب بندی مناسب و خلاقانه قاب تصویر حرف اول را می زند و هنرجو در این سبک می تواند بسیاری از آموخته های خود در دوره آموزشی را به چالش بکشد.

همانطور که گفته شد، عکاسی دارای سبک های بسیار زیادی نظیر: عکاسی پرتره، عکاسی مُد، عکاسی لنداسکیپ(منظره) ، عکاسی حیات وحش ، عکاسی خبری ، عکاسی مستند ، عکاسی ورزشی، عکاسی خیابانی، عکاسی نجومی، عکاسی جنگ، عکاسی سیاه وسفید، عکاسی عروسی، عکاسی درسفر و… می باشد که توضیح همگی آن ها حتی بصورت کوتاه نیز از حوصله این متن خارج است.

برای آموزش عکاسی به کجا مراجعه کنیم؟

اگر چنانچه علاقه مند به هنر عکاسی هستید و دوست دارید که این هنر را بصورت اصولی و حرفه ای بیاموزید، پیشنهاد ما به شما سایت عکاسی . آرت می باشد.

سایت عکاسی . آرت با آدرس اینترنتی: akkasi.art متعلق به مرکز تخصصی آموزش های عکاسی تصویرگران پویا اندیش است که با سه دهه سال سابقه آموزشی، یکی از معتبرترین و قدیمی ترین آکادمی های فعال کشور در زمینه آموزش عکاسی می باشد. همچنین آدرس اینستاگرام https://www.instagram.com/pouyaandish/ این وب سایت را می توانید پیگیری کنید .

شما می توانید با مراجعه به سایت عکاسی . آرت در دوره های آموزش آنلاین عکاسی و یا کلاس های آموزش حضوری عکاسی شرکت نمایید و همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه عکاسی و سبک های مختلف آن از مقالات و آموزش های رایگان این سایت به عنوان مکمل آموزشی بهره ببرید.

همچنین این امکان برای شما فراهم است که با مراجعه به سایت عکاسی . آرت با شیوه های آموزشی، اساتید مجرب و متخصص آکادمی و همچنین سرفصل های آموزشی دوره آموزش عکاسی و سایر دوره های آموزشی مرکز تخصصی آموزش های عکاسی تصویرگران پویا اندیش آشنا شوید و به وسیله تماس با مشاوران این مرکز در دوره های متنوع آن ثبت نام نمایید در ضمن بخش اموزش های رایگان عکاسی و مقالات آن را حتما ببینید . https://akkasi.art

منبع: شفقنا اقتصادی

به "یادگیری هنر جذاب عکاسی بصورت آنلاین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یادگیری هنر جذاب عکاسی بصورت آنلاین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید