گیاهان آپارتمانی مقاوم و همواره سبز با نگهداری آسان

به گزارش وبلاگ ایران، برای نگهداری گل و گیاه در خانه احتیاجی به داشتن فضای باز و بزرگ نیست؛ می توانید از انواع گیاهان آپارتمانی مقاوم و بادوام که به آبیاری و نور کمی احتیاج دارند بهره ببرید.

گیاهان آپارتمانی مقاوم و همواره سبز با نگهداری آسان

گیاهان آپارتمانی با خصوصیاتی که دارند در برابر شرایطی مثل کم نوری، آبیاری های نامنظم و با فاصله زیاد و رطوبت کم بعضی اقلیم ها به خوبی مقاومت نموده و با بیشتر مشکلاتی که در فضا های بسته آپارتمانی وجود دارد، کنار می آیند.

فضای زندگی خود را با گیاهان خانگی پر کنید، تا حال خود را بهبود دهید و به تمیز کردن هوا یاری کنید. در حالی که ممکن است فکر کنید برای رشد گیاهان خانگی به یک فضای بزرگ احتیاج دارید، اما در حقیقت اینطور نیست.

درست مثل خانه های ما و بدن هایمان، گیاهان خانگی در همه نوع شکل و میزان وجود دارند. اما افرادی که در آپارتمان ها، کلبه ها، و اطاق های زیر شیروانی یا سایر منطقه ها تنگ زندگی می نمایند، احتیاج به فکر بیشتری از این دارند که کدامیک از گیاهان برای آن ها مناسب تر است. خوشبختانه، انواع گیاهان برای حتی کوچکترین خانه ها هم وجود دارد.

ویژگی های ایده آل برای گیاهان آپارتمانی

فقط به سمت هر نوع گیاهی که تصورش را می کنید، نروید در عوض، به دقت در نظر بگیرید که این گیاه چقدر بزرگ خواهد شد، چقدر نور احتیاج دارد و به چقدر مراقبت احتیاج دارد. برای بزرگ ترین شانس موفقیت با بچه گیاه نوتان، برترین انتخاب را انجام دهید. زمانی که در پی یک گیاه برای آپارتمان خود می شد، در این بخش به چند نکته اشاره می کنیم که باید در ذهنتان داشته باشید.

برترین گیاهان خانگی برای آپارتمان ها چیست؟

گیاهان آپارتمانی به مراقبت نسبتا کمی احتیاج دارند، به این معنی که آن ها به مراقبت زیادی از آبیاری و کود احتیاج ندارند.

گیاهان داخل خانه برای آپارتمان های کوچک، برگ ها و یا شکوفه هایشان را در همه جا رها نمی نمایند و آشفتگی ایجاد نمی نمایند.

گیاهان آپارتمانی عمر طولانی دارند.

گیاهان آپارتمانی، گل هایی با یک عطر سنگین و شدید فراوری نمی نمایند.

گیاهان خانگی برای فضا های کوچک از نظر احتیاج های شان انعطاف پذیر هستند.

برترین گیاهان برای آپارتمان ها به طور معمول کوچک تر هستند، اگرچه گیاهان خانگی به میزان گیاهان زمینی هم می تواند زیبا باشد.

گیاهان آپارتمانی خوب، چشمگیر و منحصر به فرد هستند.

حالا که بعضی از ویژگی هایی که برترین گیاهان آپارتمانی دارند را خواندید، اجازه دهید به شما تعدادی از گیاهانی را معرفی کنیم که این احتیاج ها را برآورده می نمایند.

توجه: اگر کودک یا حیوان خانگی دارید، قبل از خرید دقت کنید که آیا گیاه سمی است یا خیر.

معرفی گیاهان آپارتمانی مقاوم و در عین حال زیبا

پتوس

اول از همه، این گیاه خانگی یک کیفیت پاک نمایندگی دارد که می تواند سموم (مثل فرمالدهید) را از مواد در خانه جذب کند. شاخه هایش در پی ساقه هایش می رود و یا آویزان می گردد و یا با زدن یک داربست و یا هر شی که از آن پشتیبانی کند، بالا می رود.

چگونه از آن مراقبت کنیم؟

ساقه های این گیاهان خانگی می تواند 2 متر و نیم یا بلندتر شوند، پس وقتی خیلی بلند شدند می توانید آن ها را کوتاه کنید تا گیاه شما سالم و مرتب به نظر برسد. می تواند در یک آرایه از نور رشد کند، اما نور کم می تواند باعث چند رنگی برگ هایش گردد. بگذارید خاک تا حدی بین آبیاری ها خشک گردد. پتوس در دما های معمولی اتاق به راحتی رشد می نماید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا دمای حدودی 15 تا 25 درجه سلسیوس و میزان زیادی نور خورشید غیرمستقیم را دوست دارد.

چگونه از آن مراقبت کنیم؟

همان طور که ممکن است انتظار یک گل آبدار را داشته باشید، این گیاهان خانگی داخلی زمین خشک را ترجیح می دهند، بنابراین از آبیاری مکرر برای برترین نتیجه خودداری کنید.

اسامی گیاهان آپارتمانی مقاوم

گندمی

این گیاه خانگی غیر معمول به یک اتاق علاقه بصری می بخشند و پس از سال ها محبوبیت از مد نیفتاده اند. گیاه گندمی به انواع مختلفی از گیاهان آویزان می شوند.

چگونه از آن مراقبت کنیم؟

گیاه گندمی به خوبی با خاک مرطوب و یا شرایط نوری روشن یا میانه رشد می نمایند. دمای مناسب برای پرورش گیاه گندمی بین 15 تا 25 درجه سانتی گراد است. اما این گیاه به مقاومتی که در برابر دما دارد تا دمای 5 درجه را تحمل می نماید. دمای زیاد موجب پژمردگی آن می گردد. بعلاوه با تابش نور زیاد، گیاه گندمی رنگ پریده می گردد.

پاپیتال

زیبایی ماندگاری برای گیاه وجود دارد، و برای یک افکت زیبا، مبلمان را رد می نماید. به علاوه، داشتن گیاهی نو برای خود یا دوستتان با قطع کردن بخشی از ساقه اش آسان است. این گیاه هدیه زیبای برای میزبان می باشد. نه کاملاً فوری، اما حدود دو هفته طول می کشد تا آغاز به رشد کند.

چگونه از آن مراقبت کنیم؟

پاپیتال از شرایط اتاق مرطوب و دمای اتاق خنک تر، لذت می برد، بعلاوه خاک سبکتر وبا موادغذایی بیشتر موجب رشد بهتر این گیاه می گردد.

گیاه یشم

برای کسانی که ظاهر یک گیاه آبدار را دوست دارند، این گیاه با برگ های پرپشت، شاداب و شاخه های جالبش ظاهری زیبا را ارائه می دهد. به آرامی رشد می نماید و دارای پتانسیل زیادی برای زندگی است، بعلاوه در یک گلدان زیبا بسیار عالی به نظر می رسد.

چگونه از آن مراقبت کنیم؟

گیاهان یشم احتیاج به آب زیادی ندارند، بنابراین خاک را تا حدی خشک نگه دارید. این گیاه، نور روشن و دمای اتاق معمولی را ترجیح می دهد.

گیاهان آپارتمانی مقاوم و سایه دوست

درخت کائوچو

این گیاهان در خارج از خانه رشد بسیار راحتی دارند و بسیار بلند می شوند، اما در داخل خانه به 2 متر و 40 می رسند. اگر یک گیاه کوچک تر را ترجیح می دهید، درخت کائوچوتان را با هرس کردن ساقه های بلند به شکل درختچه تبدیل کنید. برگ های سبز تیره یک روکش درخشان و زیبا دارند.

چگونه از آن مراقبت کنیم؟

اجازه دهید سطح خاک درخت کائوچو در بین آبیاری ها خشک گردد. این سیستم در شرایط نوری از میانه تا روشن و دامنه ای از دما های اتاق بین 27 تا 30 درجه سانتی گراد رشد می نماید. رطوبت با و دمای کمتر از 20 درجه موجب بیماری این گیاه می شوند.

دیفنباخیا

برگ های این گیاه زیبا می تواند تا 30 سانت رشد کند و تن حاره ای برای دکوراسیون داخلی فراهم می نماید. کل گیاه می تواند به میزان یک نقطه کانونی رشد کند.

چگونه از آن مراقبت کنیم؟

در دما های بالاتر از 24 درجه به آبیاری بیشتری احتیاج دارد. در دمای 13 تا 18 درجه رشد بهتری خواهد داشت. خاک را به طور مساوی مرطوب نگهدارید و شرایط نور میانه یا کم را برای برترین نتیجه فراهم کنید.

گیاه چمچمه ای

مطمئناً شما این کلبه چوبی را در بسیاری از خانه ها دیده اید، چون دارای شکوفه های سفید و برگ های تیره است و رشد آن آسان است.

چگونه از آن مراقبت کنیم؟

این گیاه خانگی، رطوبت پایین و بعلاوه نور کم را دوست دارد و برای اتاق ها با چند پنجره عالی است. این گیاه خاک مرطوب را در سراسر گلدان ترجیح می دهد.

نگهداری گیاهان آپارتمانی مقاوم

سانسیویریا تریفاسکیاتا

این گیاه برگ های چند رنگی دارد که صاف هستند و کمی رگه های زرد یا سفیدی دارند و گل های کوچک و سفید دارد که به ندرت شکوفه می دهند.

چگونه از آن مراقبت کنیم؟

این گیاه متناسب با تمام شرایط نوری خوب رشد می نماید. هوا باید تا حدی مانند خاک، خشک باشد. هر دمای اتاق معمولی برای رشد آن مناسب است.

فیکوس

این درخت بسته، برگ های براق برای افزودن شادی به هر فضای سرپوشیده دارد. ساقه آن می تواند به خاطر تاثیر مرتب که دوست داریم بافته گردد.

چگونه از آن مراقبت کنیم؟

این درخت نور کامل یا حداقل فیلترشده را دوست دارد. بیشتر گونه ها چند روز از خاک خشک را در بین آبیاری کامل ترجیح می دهند. دمای اتاق بین سه تا چهار درجه برترین نتیجه را خواهد داشت.

فیلودندرون قلب شکل

این یک لنز داخل سالن است که دوست دارد راه خود را به سمت پایین یا قفسه کتاب ها بکشد. برگ های سبز تیره آن به شکلی قلب می آیند که ساقه ها را دیدار می نمایند.

چگونه از آن مراقبت کنیم؟

ممکن است یک گیاه ساده در داخل خانه باشد. در طیف وسیعی از شرایط نوری، از پایین تا آفتابی، رشد می نماید و نور غیر مستقیم را ترجیح می دهد. این مرکز به خوبی به دمای اتاق استاندارد نزدیک است. سطح خاک را بین آبیاری خشک کنید.

انواع گیاهان آپارتمانی مقاوم و بادوام

پیرومیا

یک مجموعه کامل از فضا های بسته کوچک با بافت دار، براق و اغلب رنگی که در این رده قرار دارند. بعضی از انواع متداول، مجذوب کننده و دوست دار طبیعت شامل هندوانه ای، لبه قرمز، انجیری و چین های کوچک هستند.

چگونه از آن مراقبت کنیم؟

این گیاه را در دمای 25 درجه سانتی گراد و شرایط نور کم و میانه نگهداری کنید. سطح خاک باید بین آبیاری خشک گردد.

درخت فیدل لیف فیگ

این درخت دوست داشتنی (واقعا یک گونه از انجیر) برگ های سبز تیره دارد که به نظر می رسد شکل مبهمی از ویولن را شکل می دهد.

چگونه از آن مراقبت کنیم؟

این گیاه نور میانه دوست دارد. سطح خاک باید کمی بین آبیاری خشک گردد. اگر کمی رنگ پریده به نظر برسد، سعی کنید نور محیط را کمی روشن تر کنید.

نخل آرکا

این گیاه زیبا خانه را بسیار الهام بخش می نماید، اگر شما منطقه ها حاره را دوست دارید و یا فقط سعی دارید نگاهی زیبا به دکوراسیون داخلی خود بیندازید. می تواند برای یک تماس چشمگیر در یک اتاق رشد کند، اما یک گلدان کوچک تر محتوی آن خواهد بود اگر می خواهید کوچک تر بمانید.

چگونه از آن مراقبت کنیم؟

نخل آرکا در نور غیر مستقیم به خوبی عمل می نماید. خاک را تا حدی خشک نگهدارید، فقط در هفته های متناوب آبیاری کنید.

توصیه های مراقبت از گیاه

بار ها در نمناک اشاره نموده ایم که یکی از علل شایع مرگ گیاه، آبیاری بیش از حد است. گیاهان شما به آب، نور و گرما احتیاج دارند تا زنده بمانند. پس زمانی که به تعطیلات می روید، دوستان سبز خود را از قلم نیاندازید. مطمئن شوید که کس دیگری می تواند به آن ها رسیدگی کند.

کمپوست آزاد پیت برای تمام گیاهان داخلی مناسب است.

گیاهان متنوع، اغلب به نور بیشتری نسبت به گیاهان سبز احتیاج دارند. آن ها را به پنجره نزدیک تر نگاه دارید، تا بتوانند تمام نوری که احتیاج دارند را دریافت نمایند.

گیاهان با تغییر جهت گیری و ساختار برگ ها به آهستگی به محیط اطراف منتقل می شوند.

اگر می توانید، سعی کنید آن ها را به اطراف حرکت ندهید، چون ممکن است به راحتی با شما سازگار نباشند.

مرتباً گیاهان خود را هرس کنید تا آن ها را متوقف کنید. وقتی شاخ و برگ شاخه های پایین را از دست داده اند، گرفتن آن مشکل است.

به گزارش وب گاه نمناک، قدر گیاهان خود را بدانید که آن ها استرس را کاهش می دهند.

منبع: فرارو

به "گیاهان آپارتمانی مقاوم و همواره سبز با نگهداری آسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیاهان آپارتمانی مقاوم و همواره سبز با نگهداری آسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید