چرا دبی را دوست دارم؟

به گزارش وبلاگ ایران، دبی شهری دوست داشتنی

اولین باری که قدم به شهر دبی گذاشتم سال 2007 بود. در این شهر یک انرژی خاصی بود که به سرعت من را به خودش جذب کرد، هر طرف را که نگاه می کردم مردمی با ملیت های گوناگون می دیدم انگار این شهر درهای خودش را به روی همه مردم دنیا باز نموده بود. من خیلی غذا خوردن را دوست دارم برای همین تنوع غذاهای بین المللی این شهر واقعا برایم راضی کننده بود. کلا آدمی هستم که خرید کردن را زیاد دوست ندارم و به نظرم کار سختی می آید اما خرید در این شهر برایم لذت خاصی داشت. دبی شهریست که همواره در حال رشد است و تماشا پیشرفت و بلوغ آن برای هر کسی می تواند هیجان انگیز باشد. بی صبرانه منتظر این هستم که در آینده نزدیک دوباره به این شهر بروم و ببینم که در این چند سال چقدر پیشرفت داشته است. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

چرا دبی را دوست دارم؟

شهری عالی برای خرید

دبی و ابوظبی جایی مناسب برای فروشندگان حرفه ای و آن هایی است که همواره در پی حراج و تخفیف هستند، به ویژه در دبی هر سال دو فستیوال خرید انجام می گردد که محلی عالی برای خرید را به وجود آورده است. با آمدن به مراکز خرید این شهر انگار در حال سرگرمی و گشت و گذار هستید چون مراکز خرید فقط فروشگاه و مغازه ندارند، برخی از آن ها شبیه هتل های لوکس ایتالیایی و برخی شبیه قصرهای ایرانی هستند و با جاذبه هایی مثل زمین اسکی و آکواریوم بزرگ مردم را شیفته خود می نمایند. این شهر، بازارهای سنتی زیادی هم دارد که در تمام ایام سال در آنجا می توانید خریدهایی با قیمت مناسب انجام دهید.

پویایی فرهنگی

اماراتی ها فقط بخش کوچکی از جمعیت این شهر را تشکیل می دهند، دبی و ابوظبی پذیرای فرهنگ های مردم مختلف سراسر جهان شده اند. این تنوع فرهنگی خودش را در غذاها، مد و فشن، موسیقی و نمایش های مختلف نشان می دهد. این شهر با اینکه ریشه در فرهنگ سنتی اسلامی دارد اما جامعه ای آزاد است که در آن گردشگران می توانند به آسانی تجربه های مختلف را امتحان نمایند؛ در ساحل شادی نمایند، صنایع دستی محلی بخرند و یا دربیابان تجربه شترسواری داشته باشند.

شب های سرزنده

بعد از تاریکی گاهی دبی شهری پر از سرگرمی و هیجان می گردد. کنسرت ها، موسیقی ها و نمایش های شاد و سرزنده ای که در ساحل زیر نور ستاره ها انجام می گردد آنقدر مهیج است که که دیگر به خوابیدن فکر نمی کنید.

نوآوری

خیلی سخت است که دبی و ابوظبی را برای ذوق خستگی ناپذیر، جاه طلبی شجاعانه و توانایی آن ها در رویا پردازی و تبدیل به واقعیت کردن پروژه هایی که در جاهای دیگر جهان فقط در حد طرح پروژه بوده تحسین نکنیم. دبی ولع سیری ناپذیری دارد که توانسته بزرگ ترین ساختمان جهان، جزیره ای به شکل درخت نخل، پیست اسکی سرپوشیده بزرگ، سریع ترین ترن هوایی جهان و … را درست کند. این شهر پروژه های در دست ساخت زیادی را برای اکسپو 2020 دارد. تماشا دبی مثل سفر به آینده است، این دو شهر در رقابتی جالب در حال نوشتن ایده ها و طرح های خود برای خلق جاذبه های تازه و نو هستند.

منبع: lonelyplanet.com

منبع: الی گشت

به "چرا دبی را دوست دارم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا دبی را دوست دارم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید