وبینار هوش مصنوعی در گردشگری؛ با تمرکز بر مدیریت موزه، 29 آذر برگزار می شود

به گزارش وبلاگ ایران، کمیته کسب وکار های نوین کمیسیون گردشگری و کسب وکار های وابسته اتاق ایران و جامعه گردشگری الکترونیکی با همکاری معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و ایکوم ایران وبینار هوش مصنوعی در گردشگری با تمرکز بر مدیریت موزه را برگزار می کند.

وبینار هوش مصنوعی در گردشگری؛ با تمرکز بر مدیریت موزه، 29 آذر برگزار می شود

هوش مصنوعی با ایجاد تحولی عمیق در عرصه فناوری، که از آن به عنوان انقلاب صنعتی چهارم یاد می شود، به انجام فعالیت های خلاقانه و پیچیده، تصمیم گیری های استراتژیک، و مدل سازی و شبیه سازی کمک شایانی کرده و با ارتقاء بهره وری و بهینه سازی خدمات، ارزش افزوده و مزیت رقابتی بسیار ارزشمندی را برای کسب وکارها فراهم می سازد.

یکی از رایج ترین کاربردهای هوش مصنوعی در صنعت گردشگری، ارائه خدمات امور مشتریان بصورت آنلاین و طراحی چت بات در هتل ها، آژانس های مسافرتی، موزه ها، اماکن تاریخی، مراکز تفریحی و غیره است؛ به گونه ای که بدون دخالت انسان بتوان به کلیه سوالات و درخواست های مشتریان پاسخ داده و آنها را راهنمایی کند.

از دیگر کاربردهای هوش مصنوعی، شناخت نیاز، سلیقه، و انتظارات مخاطبان است. این اتفاق به کمک هوش مصنوعی و با مشاهده و تحلیل تعاملات، جستجوها، و دیگر فعالیت های کاربر در داخل وب سایت و پلتفرم ها صورت می گیرد. به عنوان مثال، امروزه وب سایت های گردشگری قادرند بر اساس جستجو، نحوه تعامل، محتوای دریافتی، و دیگر اطلاعاتی که بین مخاطب و وب سایت رد و بدل می شود به نیازها، انتظارات و علاقمندی های او پی برده و بر اساس این شناخت، انواع محصولات و خدمات جذاب را مخصوص آن کاربر شخصی سازی و طراحی کرده و به وی ارائه کند.

همچنین بسکمک از کسب وکارهای گردشگری با استفاده از هوش مصنوعی، انواع داده های مالی و تجاری خود را پردازش و تحلیل کرده و بر اساس نتایج حاصله، اقدام به بخش بندی مشتریان، قیمت گذاری انعطاف پذیر، و تدوین استراتژی های کسب وکار می کند.

از این رو واضح است که هوش مصنوعی در آینده ای بسیار نزدیک تحولی بنیادین در شیوه فعالیت کسب وکارهای گردشگری ایجاد خواهد کرد. ظرفیت ها و امکانات هوش مصنوعی در بخش های مختل صنعت گردشگری نظیر میراث فرهنگی، سیستم های رزرواسیون، تورگردانی، گردشگری سلامت، اکوتوریسم، اینترنت اشیاء، شهرهای هوشمند، واقعیت افزوده، و گردشگری مجازی و همچنین شخصی سازی تجربه سفر، هوشمندسازی پلتفرم های رتبه بندی و پیشنهادات گردشگری، طراحی هوشمندانه بسته های تور و تجربه، ایجاد دستیار هوشمند سفر، ارائه چت بات، بهبود خدمات مشتریان، و طراحی سیستم های قیمت دهی انعطاف پذیر، بی حد و مرز به نظر می رسد و با تدوین برنامه های استراتژیک، می توان به بهینه سازی فعالیت ها و همچنین خلق و تجاری سازی ایده های نوآورانه پرداخت.

در وبینار هوش مصنوعی در گردشگری، یحیی تابش، استاد مدعو دانشگاه های استنفورد و برکلی، ضمن معرفی مفاهیم پایه ای هوش مصنوعی، به نقش بی بدیل آن در افزایش بهره وری، دقت در تصمیم گیری، تدوین دستاوردهای خلاقانه، نوآوری، توانمندسازی کارکنان و کارشناسان، پشتیبانی وارائه خدمات مطلوب، تدوین استراتژی کسب وکار، و ارائه خدماتِ اطلاع رسانی هوشمندانه در صنعت گردشگری، خواهد پرداخت.

همچنین سید احمد محیط طباطبایی، رئیس کمیته ایکوم ایران، به عنوان مهمان و حسن تقی زاده انصاری، کارآفرین خلاق صنعت گردشگری و رئیس جامعه گردشگری الکترونیکی ایران، به عنوان میزبان در این وبینار حضور دارند و به مصاحبه پیرامون ظرفیت های صنعت گردشگری در توسعه پایدار کشور، لزوم همگام سازی آن با فناوری های روز جهان، و بسترسازی جهت افزایش خلاقیت، رشد و نوآوری در بخش های مختلف صنعت گردشگری و مدیریت موزه ها، به مصاحبه و مصاحبه خواهند پرداخت.

این وبینار، شنبه 29 آذر، ساعت 20:00 برگزار می شود و علاقه مندان می توانند از طریق لینک e-tourism.ir/webinar وارد شوند. ضمن آنکه، شرکت در این وبینار برای کلیه علاقمندان آزاد و رایگان است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "وبینار هوش مصنوعی در گردشگری؛ با تمرکز بر مدیریت موزه، 29 آذر برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وبینار هوش مصنوعی در گردشگری؛ با تمرکز بر مدیریت موزه، 29 آذر برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید