مقایسه تویوتا فورچونر با تویوتا پرادو و تویوتا FJ کروز

به گزارش وبلاگ ایران، فورچونر یکی از شاسی بلندهای تویوتا است که بر اساس سیاست این خودروساز ژاپنی در جذب حداکثری مشتریان با قیمت کمتری نسبت به خودروهای محبوب تویوتا مانند لندکروز روانه بازار شده است. نزدیک ترین رقبای این خودرو در بازار نیز از محصولات خود تویوتا یعنی خودروهایی مانند تویوتا پرادو و تویوتا FJ کروز است. در این مقاله، ما به مقایسه تویوتا فورچونر با تویوتا پرادو و تویوتا FJ کروز می پردازیم.

مقایسه تویوتا فورچونر با تویوتا پرادو و تویوتا FJ کروز

مقدمه ای بر مقایسه تویوتا فورچونر

خودروهای شاسی بلند همیشه دارای محبوبیت و فروش زیادی بوده است. ارتفاع بالاتر نسبت به خودروهای سدان، چهره عضلانی و باابهت و توانایی های فنی زیاد از مواردی است که روز به روز بر طرف داران این خودروها می افزاید. دراین بین اگر مروری بر خودروهای شاسی بلند موجود در بازار داشته باشید، تویوتا نامی است که بیش از همه با آن روبرو می شوید و شاید باعث شگفتی شما گردد.

تویوتا فورچونر از نمای روبه رو

این خودروساز ژاپنی به فراوری خودروهای باکیفیت و مقاوم مشهور بوده و خودروهای فراوریی آن همیشه از اندازه محبوبیت و فروش زیادی در بازارهای دنیای برخوردار بوده است.

تویوتا در سگمنت شاسی بلند بسیار فعال است و تعداد زیادی خودرو در این کلاس دارد؛ چیزی که در کمتر کمپانی ای دیده می گردد و به همین علت می توان گفت تمرکز اصلی تویوتا بر روی خودروهای شاسی بلندش است.

مقایسه تویوتا فورچونر با تویوتا پرادو

تویوتا پرادو یکی از شاسی بلندهای پرفروش تویوتا است. نسل اول پرادو در سال 1999 معرفی و عرضه شد. تا به امروز 4 نسل از این خودرو روانه بازارهای دنیای شده است. نسل سوم و چهارم این خودرو پیروز شد راه خود را به بازار ایران پیدا کند. البته تویوتا پرادو موردبحث ما نسل چهارم این خودرو است که در سال 2009 معرفی گردید و با کد J150 نیز شناخته می گردد. این خودرو که با نام اصلی تویوتا لندکروز پرادو در دنیا شناخته می گردد، همچون برادران خود توانایی خاصی در مسیرهای خارج از جاده و آفرود دارد.

پرادو نیز از زبان طراحی تویوتا بهره گرفته و چهره عضلانی آن به خوبی نمایانگر قدرت آن است. به طور کلی می توان گفت تویوتا پرادودر مقایسه تویوتا فورچونر از طراحی مدرن تری بهره می برد و شاسی بلند زیباتری محسوب می گردد.

با ورود به کابین پرادو کاملاً متوجه این فزونی خواهیم شد و با کابین زیباتری نسبت به فورچونر روبرو هستیم. جنس متریال به کاررفته در پرادو نسبت به فورچونر بهتر است و به وضوح تعیین است که تویوتا ظرافت بیشتری را در طراحی پرادو به کار برده است. از نظر سطح امکانات رفاهی و ایمنی نیز فورچونر توان مقابله با پرادو را ندارد؛ اگرچه خیلی هم عجیب نیست، زیرا پرادو خودرویی لوکس تر و گران تر است.

نمای داخلی تویوتا پرادو

پرادو همچون فورچونر از پیشرانه ای 4 لیتری 6 سیلندر تنفس طبیعی بهره می برد. این پیشرانه توان فراوری حداکثر 271 اسب بخار قدرت و 381 نیوتن متر گشتاور را دارد و گیربکس 5 دنده اتوماتیک توان فراوریی را به هر چهارچرخ منتقل می نماید. پرادو در مقایسه تویوتا فورچونر خودروی سریع تری است و حدوداً 1.5 ثانیه زودتر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد.

تویوتا پرادو در تمام ابعاد، خودروی بزرگ تری نسبت به فورچونر است؛ بعلاوه وزن آن نیز حدود 300 کیلوگرم بیشتر است. گیربکس به کاررفته در هر دو خودرو نیز مشابه است، با این تفاوت که در پرادو قابلیت تیپ ترونیک نیز تعبیه شده است.

تویوتا پرادو ازنظر کیفیت سواری نیز بر فورچونر فزونی دارد و در هنگام سواری با پرادو به هیچ وجه حس و حال سواری خشک با فورچونر را تجربه نخواهید کرد. مورد دیگری که اغلب در خودروهای SUV شاهد آن هستیم، ردیف سوم جایگاه است. هر دو خودرو از این امکان بهره می برد، ولی تویوتا پرادو به لطف ابعاد بزرگ تر فضای راحت تری را در جایگاه های ردیف سوم فراهم نموده است. بعلاوه با خواباندن جایگاه های عقب فضای حمل بار بیشتری در مقایسه تویوتا فورچونر در دسترس خواهد بود.

قیمت خرید و فروش تویوتا پرادو

مقایسه تویوتا فورچونر با تویوتا FJ کروز

تویوتا FJ کروز شاسی بلندی ژاپنی است که اولین بار در سال 2005 و در نمایشگاه بین المللی خودروی آمریکا معرفی گردید و فقط در یک نسل فراوری شده است. عرضه این خود به بازارهای دنیای از سال 2006 آغاز شد و تا سال 2016 ادامه یافت. FJ کروز از سال 2011 به وسیله شرکت ایرتویا به بازار ایران راه یافت و به سرعت به خودرویی محبوب و پرفروش تبدیل شد. این خودرو به علت قابیلت های زیادی که در آفرود دارد، به یکی از برترین گزینه ها برای دوست داران آفرود تببدل شده است.

FJ کروز در میان شاسی بلندهای رایج بازار، از طراحی خاصی برخوردار است. چهره این خودرو درمقایسه تویوتا فورچونر خشن تر است و به خوبی معلوم است که برای مصارف شهری طراحی نشده است. بنابراین فورچونر را می توان شاسی بلند مدرن تری دانست که طراحی آن موردپسند عده ای بیشتری واقع خواهد شد. همین فرایند در داخل کابین نیز ادامه یافته است؛ به طوری که FJ کروز دارای طراحی ساده و خشکی به خصوص در قسمت داشبورد است.

نمای پشتی تویوتا فورچونر

تویوتا FJ کروز در مقایسه با فورچونر خودروی کم آپشنی است و از امکانات بسیار ساده ای بهره می برد؛ اگرچه در نسخه آپشنال آن تعدادی از آپشن های مشترک با فورچونر مانند کروز کنترل، آینه های برقی، سیستم ورود بدون کلید قابل دسترسی است. ازنظر امکانات ایمنی نیز هر دو خودرو شرایط به نسبت قابل قبولی دارد و از کیسه هوا برای سرنشینان جلو و سیستم های ترمز و پایداری بهره می برد.

FJ کروز به پیشرانه ای 6 سیلندر 4 لیتری مجهز است که توان فراوری 260 اسب بخار قدرت و 386 نیوتن متر گشتاور را دارد. در نقطه مقابل، فورچونر نیز از پیشرانه ای 6 سیلندر، 4 لیتری بهره می برد که توان فراوری 235 اسب بخار قدرت و 376 نیوتن متر گشتاور را دارد. هر دو خودرو به سیستم چهارچرخ متحرک مجهز است.

FJ کروز باتوجه به وزن کمترش در مقایسه تویوتا فورچونر، از شتاب بهتری برخوردار است. هر دو خودرو ازنظر مصرف سوخت نیز تقریباً در یک سطح قرار گرفته است. اگرچه FJ کروز توانایی های فوق العاده خود را در این زمینه به اثبات رسانده است، اما می توان گفت هم FJ کروزر هم تویوتا فورچونر در زمینه آفرود از برترین خودروها هستند.

قیمت خرید و فروش تویوتا FJ کروز

جمع بندی

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و اطلاعات خوبی از تویوتا فورچونر در اختیارتان قرار داده باشد. همانطور که دیدیم هر سه خودروی بالا از برترین خودروها برای آفرود هستند و اگر به این سبک رانندگی علاقه دارید، گزینه های مناسبی برای شما به حساب می آیند. در سرانجام، شما می توانید با مراجعه به لینک زیر از جدیدترین قیمت خرید و فروش این خودرو در بازار آگاه شوید:

آگهی های خرید و فروش تویوتا فورچونر

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ وبلاگ ایران در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه تویوتا فورچونر با تویوتا پرادو و تویوتا FJ کروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه تویوتا فورچونر با تویوتا پرادو و تویوتا FJ کروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید