لیبی ، حمله نیروهایالسراج به مواضع شبه نظامیان حفتر در ترهونه

به گزارش وبلاگ ایران، نیروهای دولت وفاق ملی در غرب لیبی امروز در سه نوبت مواضع شبه نظامیان وابسته به ژنرال خلیفه حفتر در شهر ترهونه را بمباران کردند.

لیبی ، حمله نیروهایالسراج به مواضع شبه نظامیان حفتر در ترهونه

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ایران، نیروهای دولت وفاق ملی در غرب لیبی امروز دوشنبه مواضع شبه نظامیان حفتر در شهر ترهونه واقع در فاصله 80 کیلومتری جنوب شرقی طرابلس، پایتخت لیبی را بمباران کردند.

مصطفی المجعی سخنگوی مرکز اطلاع رسانی عملیات برکان الغضب وابسته به دولت لیبی گفت که محورهای جنگی در جنوب طرابلس و محورهای ترهونه نسبتا آرام است.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، المجعی افزود که نیروی هوایی وابسته به دولت وفاق ملی بامداد امروز دوشنبه در سه نوبت مکان های تجمع شبه نظامیان حفتر در داخل ترهونه را بمباران کرد.

نیروهای دولت وفاق ملی لیبی پس از آزادسازی چند شهر از جمله دو شهر استراتژیک صبراته و صرمان، پیشروی به سمت ترهونه را آغاز کرده و به دروازه های این شهر که 90 کیلومتری جنوب شرقی طرابلس، پایتختی لیبی واقع شده است، رسیده اند.

از زمان سرنگونی حکومت معمر قذافی رهبر سابق لیبی در سال 2011 ، این کشور تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در طرابلس (غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه نظامیان ارتش ملی لیبی را حمایت می کند.

حفتر با حمایت مصر، امارات و عربستان (و همچنین روسیه و چند کشور غربی) از اواخر فروردین 1398 با هدف اشغال پایتخت، عملیات نظامی علیه طرابلس را آغاز کرد اما با مقاومت شدید نیروهای دولت السراج و شبه نظامیان متحد با آن روبرو شده و تا به امروز پیروز نشده است به داخل شهر نفوذ کند. نیروهای دولت السراج نیز از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا برخوردارند.

.

منبع: خبرگزاری فارس

به "لیبی ، حمله نیروهایالسراج به مواضع شبه نظامیان حفتر در ترهونه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیبی ، حمله نیروهایالسراج به مواضع شبه نظامیان حفتر در ترهونه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید