شکل گیری رقابت واقعی با درج قیمت تولیدکننده

به گزارش وبلاگ ایران، خبرگزاری خبرنگاران-وزیر صنعت، معدن و تجارت، اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده و شفاف سازی قیمت ها را عامل شکل گیری رقابت واقعی در سطح عرضه و ارتقای کیفیت کالا ها دانست.

شکل گیری رقابت واقعی با درج قیمت تولیدکننده

به گزارش خبرگزاری وبلاگ ایران به نقل از وزارت صمت؛ آقای سیدرضا فاطمی امین در نشست هم اندیشی با شبکه خرده فروشی (اصناف کشور)، گفت: با اجرای این طرح، بازرسی ها هوشمند شده و رصد و پایش بازار بدون دخالت عامل انسانی انجام می گردد، ضمن اینکه با برداشتن بار نظارتی و بازرسی روی خرده فروشی ها، به ثبات قیمتی یاری می گردد و با کمترین چالش می توان بر بازار نظارت داشت.

وی اضافه نمود: با توجه به این که حداکثر تخفیف واحد های تولیدی (کارخانه ها) به شبکه توزیع 3 درصد بوده و تخفیف بیش از 3 درصد مستلزم دریافت مجوز های ضروری است، پس تخفیف های اغواکننده فروشگاه ها نیز با اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده از بین می رود.

فاطمی امین اضافه نمود: بر اساس ماده 15 نظام صنفی، خرده فروش باید قیمت مصرف کننده را بر روی قفسه کالا در معرض دید خریدار قرار دهد که این در واقع استاندارد جهانی نیز هست.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، بعلاوه با اشاره به رشد صادرات و عایدی های نفتی کشور، گفت: صادرات غیرنفتی تا اول اسفند ماه از مرز 45 میلیارد دلار عبور نموده که این موضوع نشانگر افق های روشنی در اقتصاد کلان کشور است و با همدلی و هم افزایی همه ارکان و ذینفعان، شرایط امیدوارکننده ای در آینده رقم خواهد خورد.

فاطمی امین اضافه نمود: تورم سالانه از 45 و 50 درصد در شهریورماه به حدود 35 درصد رسیده است و در پی آن، تورم نقطه به نقطه نیز کاهشی شده است.

در این نشست بعلاوه روسای اتاق های اصناف سراسر کشور در مورد مسائل شبکه توزیع و خرده فروشی در طرح تازه درج قیمت تولیدکننده دیدگاه های خود را به صورت مجازی مطرح کردند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "شکل گیری رقابت واقعی با درج قیمت تولیدکننده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکل گیری رقابت واقعی با درج قیمت تولیدکننده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید