شاخص کیفیت هوای پایتخت امروز آدینه 10 بهمن 99؛ ناسالم برای گروه های حساس

به گزارش وبلاگ ایران، بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت برای پنجمین روز پیاپی ناسالم برای گروه های حساس است.

شاخص کیفیت هوای پایتخت امروز آدینه 10 بهمن 99؛ ناسالم برای گروه های حساس

به گزارش ایسنا، بر اساس پیش بینی های صورت گرفته در شرکت کنترل کیفیت هوا، طی صبح امروز (10 بهمن) کیفیت هوا به دلیل عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده ها در محدوده ناسالم برای گروه های حساس قرار خواهد گرفت، اما طی روز با رشد تدریجی ناپایداری جوی و افزایش تندی باد، شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده ها فراهم می گردد.

تداوم این شرایط جوی همراه با احتمال بارش تا اواخر وقت امروز سبب کاهش غلظت آلاینده ها می گردد و کیفیت هوای بیشتر مناطق در محدوده قابل قبول قرار می گیرد.

با شروع تردد خودرو ها طی صبح فردا (11 بهمن) انتظار می رود که بر غلظت آلاینده ها افزوده گردد، اما با وزش باد به نسبت شدید در طول روز از میزان غلظت آلاینده ها کاسته خواهد شد بنابراین در ساعات پایانی روز شنبه باوجود افزایش ترافیک شامگاهی، برقراری شرایط قابل قبول کیفیت هوا در بیشتر مناطق پایتخت دور از انتظار نیست.

بر اساس این گزارش کیفیت هوای پایتخت طی 24 ساعت گذشته منتهی به 8 صبح امروز با شاخص میانگین 146 در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشت و کیفیت هوای هم اکنون نیز با شاخص میانگین 128 همچنان ناسالم برای گروه های حساس است.

لازم به ذکر است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم بندی می گردد. بر اساس این تقسیم بندی از عدد صفر تا 50 هوا پاک، از 51 تا 100 هوا قابل قبول یا متوسط، از 101 تا 150 هوا ناسالم برای گروه های حساس، از 151 تا 200 هوا ناسالم برای همه گروه ها، از 201 تا 300 هوا بسیار ناسالم و از 301 تا 500 شرایط کیفی هوا خطرناک است.

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران توصیه نموده است که در شرایطی که شاخص کیفیت هوا نارنجی رنگ و بیانگر هوای ناسالم برای گروه های حساس است، بیماران قلبی و ریوی، سالمندان، بچه ها و زنان باردار از فعالیت طولانی در فضای باز خودداری نمایند.

منبع: فرارو

به "شاخص کیفیت هوای پایتخت امروز آدینه 10 بهمن 99؛ ناسالم برای گروه های حساس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاخص کیفیت هوای پایتخت امروز آدینه 10 بهمن 99؛ ناسالم برای گروه های حساس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید