زنگ خطر به صدا عایدی، کاهش ادامه دار سهم زبان فارسی در وب

به گزارش وبلاگ ایران، پیوست نوشت: سهم زبان فارسی در فضای وب طبق گزارش W3tech نسبت به سال گذشته کاهش یافته و از 2.6 درصد به 1.6 درصد رسیده است. بعلاوه جایگاه زبان فارسی نیز 2 پله سقوط نموده و در جایگاه دهم در میان زبان های پرکاربرد قرار گرفته است.

زنگ خطر به صدا عایدی، کاهش ادامه دار سهم زبان فارسی در وب

آنالیز دوره نو گزارش W3tech نشان می دهد تنها 1.6 درصد از وب سایت هایی که زبان محتوای آنها را می شناسیم از فارسی استفاده می نمایند. این گزارش بیانگر آن است که جایگاه زبان فارسی در میان زبان های پرکاربرد وب در سال 1400 دو پله و در سال 1401 تقریباً پنج پله کاهش یافت. در واقع، در سال مرداد 1400 بود که مقام های دولتی و کاربران فضای مجازی فارسی به کسب جایگاه پنجم میان زبان های پرکاربرد وب واکنش نشان دادند و کسب این جایگاه را نشان از رشد شتابان خط و زبان فارسی در اینترنت می دانستند، این جایگاه در دو سال گذشته روندی نزولی داشته است.

در مرداد 1400 گفته شد سه سایت دیجی کالا، آپارت و ورزش سه در فضای مجازی و بعلاوه افزایش ضریب نفوذ تلفن همراه در سال های گذشته علت رشد زبان فارسی بوده و در گزارش آن موقع W3tech این سه سایت فارسی در صدر قرار داشتند. با این حال، در گزارش حاضر W3tech نام هیچ یک از این سه سایت ایرانی نیامده است و سایت اپلیکیشن های فیس بوک، توییتر، ویکی پدیا، آفیس، وردپرس و غیره در صدر قرار دارند.

این نمودار آمار استفاده از زبان فارسی را به عنوان یک زبان در محتوای وب نشان می دهد.

در حال حاضر زبان انگلیسی با 53.6 درصد در رتبه نخست، زبان اسپانیولی با 5.3 درصد در رتبه دوم، زبان روسی با 4.8 درصد در رتبه سوم، زبان آلمانی با 4.5 درصد در رتبه چهارم، زبان فرانسوی با 4.3 درصد در رتبه پنجم، زبان ژاپنی با 4 درصد در رتبه ششم، زبان پرتغالی با 2.8 درصد در رتبه هفتم، زبان ترکی با 2.2 درصد در رتبه هشتم، زبان ایتالیایی با 2.1 درصد در رتبه نهم و زبان فارسی و هلندی با 1.6 درصد همزمان جایگاه دهم را در میان زبان های پرکاربرد وب کسب نموده اند.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "زنگ خطر به صدا عایدی، کاهش ادامه دار سهم زبان فارسی در وب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنگ خطر به صدا عایدی، کاهش ادامه دار سهم زبان فارسی در وب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید