رگبار پراکنده در بعضی استان ها، پیش بینی توفان شن در شرق کشور

به گزارش وبلاگ ایران، صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز (12 تیر) در استان های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال استان های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی ابرناکی، رگبار پراکنده باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می گردد.

رگبار پراکنده در بعضی استان ها، پیش بینی توفان شن در شرق کشور

وی اضافه کرد: این شرایط روزهای سه شنبه و چهارشنبه (13 و 14 تیر) در شمال استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی انتظار می رود. پنجشنبه و آدینه(15 و 16 تیر) نیز در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده و در سایر منطقه ها کشور جوی نسبتا پایدار پیش بینی می گردد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: طی پنج روز آینده در نواحی شمال شرق، شرق، جنوب شرق و جنوب غرب کشور و بعلاوه در بخش هایی از استان های قم، مرکزی، جنوب تهران و شمال و شرق اصفهان وزش باد، گاهی وزش باد شدید و در منطقه ها مستعد خیزش گردوخاک پیش بینی می گردد.

وی اضافه کرد: طی این مدت در ناحیه شرق به ویژه منطقه زابل رخداد توفان شن همراه با کاهش دید و کیفیت هوا نیز انتظار می رود.

ضیاییان در ادامه گفت: طی پنج روز آینده شرق دریای عمان و نیمه غربی خلیج فارس و آدینه تنگه هرمز مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (13 تیر) صاف، در برخی ساعت ها غبار محلی و گاهی وزش باد با حداقل دمای 25 و حداکثر دمای 38 درجه سانتیگراد و روز چهارشنبه(14 تیر) صاف در برخی ساعت ها غبار محلی، گاهی وزش باد و در بعد از ظهر افزایش باد با حداقل دمای 26 و حداکثر دمای 36 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

ضیائیان در انتها گفت: طی امروز و فردا (12 و 13 تیر) اهواز با دمای 47 درجه سانتیگراد گرم ترین و شهرکرد با دمای 7 و 8 درجه سانتیگراد خنک ترین مراکز استان کشور هستند.

انتهای پیغام

منبع: گردشبان

به "رگبار پراکنده در بعضی استان ها، پیش بینی توفان شن در شرق کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رگبار پراکنده در بعضی استان ها، پیش بینی توفان شن در شرق کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید