دولت لیبی باز هم از سرنگونی پهپاد اماراتی خبر داد

به گزارش وبلاگ ایران، نیروهای وابسته به دولت وفاق ملی در طرابلس لیبی بار دیگر از سرنگونی یک پهپاد اماراتی در شهر مصراته واقع در غرب لیبی خبر دادند.

دولت لیبی باز هم از سرنگونی پهپاد اماراتی خبر داد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ایران، سرهنگ محمد قنونو سخنگوی رسمی نیروهای دولت وفاق ملی لیبی گفت که نیروهای ما پیروز شدند یک پهپاد اماراتی نوعلینگ لانگ که در حمایت از نیروهای حفتر در حال بمباران شهر مصراته بود، سرنگون کنند.

به گفته او، این پهپاد مجهز به هشت موشک بود که سرنگون شد و این سومین پهپاد اماراتی است که سرنگون شد و پیش از آن سوم آگوست یک پهپاد در نزدیکی ابوقرین و هجدهم آگوست نیز یک پهپاد اماراتی در اطراف فرودگاه مصراته سرنگون شد.

به نوشته وبگاه عربی 21، دولت وفاق ملی لیبی سپتامبر گذشته شکوائیه ای علیه امارات به شورای امنیت تحویل و این کشور را به دشمنی و حمایت از کودتا علیه دولت مشروع متهم کرد.

دولت وفاق ملی اواخر سپتامبر گذشته نیز خاطرنشان کرد که پهپاد اماراتی اهداف غیرنظامی در شهر سرت واقع در 450 کیلومتری شرق طرابلس را بمباران کرد.

پیشتر وزارت خارجه دولت وفاق ملی لیبی در بیانیه ای خاطرنشان کرد که از چین درباره فروش پهپاد به امارات که در حمله به طرابلس مورد استفاده قرار می گیرد، درخواست کرده است.

در این بیانیه آمده است که وزارت خارجه دولت لیبی نامه ای به کاردار سفارت چین ارائه و در آن درخواست کرده است که درباره فروش این پهپادها به امارات تحقیق کند.(جزئیات بیشتر)

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "دولت لیبی باز هم از سرنگونی پهپاد اماراتی خبر داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت لیبی باز هم از سرنگونی پهپاد اماراتی خبر داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید