در پیچ و تاب آبشاران 7 دره افسونگر کویری!

به گزارش وبلاگ ایران، این دره زیبا که در مسیر جاده ابرکوه واقع شده است، به تفرجگاه مردم یزد و شهرهای اطراف تبدیل شده و در طول سال، مخصوصاً در فصل بهار، میزبان بسیاری از گردشگرانی است که به این منطقه سفر می کنند.

در پیچ و تاب آبشاران 7 دره افسونگر کویری!

وبلاگ ایران: تا به چشم خویش نبینید، باور نخواهید کرد که در قلب کویر ایران و در همسایگی عروس کویر، دره ای بسیار وسیع با دیواره های بیش از 200 متر با 7 دره فرعی و آبشارهای کوچک و بزرگ و آبی به زلالی اشک چشم وجود دارد. زیبایی و عجایب این دره ها چشمان هر بیننده ای را ساعت ها خیره می سازد.اینجا دره گاهان است.

یکی از منطقه ها دیدنی یزد، تفرجگاهی موسوم به دره گاهان است که به دلیل وجود آبشاری زیبا و 7 دره فرعی در گوشه و کنار آن، یکی از جاذبه های دیدنی این شهرستان به شمار می رود. آب های خروشان شیرکوه از ارتفاعات 4000 متری پایین می آید و با گذر از ییلاقات ده بالا و طزرجان، به سمت دره ها جاری می شود و در ارتفاع بالای 70 متر، به صورت آبشار پایین می ریزد و آبشار گاهان را شکل می دهد.

دره گاهان نیز در پایین دست شیرکوه، از 7 دره فرعی تشکیل شده که در کنار مهمترین آبشار استان یزد، در میان کوه های سر به فلک کشیده شیرکوه، بهشت کوچکی را در اعماق کویر پدید آورده است.

تفرجگاه دره گاهان:

تفرجگاه گاهان، دارای یک محوطه باستانی به نام قلعه پهلوان بادی است که بر بلندای صخره ای بزرگ و سترگ در سالیان دور مأمن شخصی به همین نام بوده که از دیرباز افسانه های زیادی در مورد آن بر زبان مردم محلی جاری بوده است، اما وجه تمایز این دره، شکل بسیار بدیع ومنحصر به فرد سنگ ها، دیواره ها و طرز قرار گرفتن آنهاست که از این نظر، گاهان را در شمار منطقه ها بسیار مساعد سنگ نوردی در اشکال مختلف آن قرار می دهد، به طوری که محال است پای سنگنوردی به این منطقه باز شود و بخواهد از آن دل بکند.

این دره زیبا که در مسیر جاده ابرکوه واقع شده است، به تفرجگاه مردم یزد و شهرهای اطراف تبدیل شده و در طول سال، مخصوصاً در فصل بهار، میزبان بسیاری از گردشگرانی است که به این منطقه سفر می کنند.

منبع: توریسم آنلاین

به "در پیچ و تاب آبشاران 7 دره افسونگر کویری!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در پیچ و تاب آبشاران 7 دره افسونگر کویری!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید