خودکفایی کشور در فراوری مواد اولیه داروهای زیستی، محال است ماده اولیه داروهای زیستی وارد گردد

به گزارش وبلاگ ایران، داروهای زیستی که چند سالی است توسط دانش بنیان های داخلی فراوری می گردد، مسیری درست را در پیش گرفته و امروز می توانیم مدعی شویم محال است ماده اولیه داروهای زیستی به کشور وارد گردد و از این نظر به خودکفایی رسیده ایم.

خودکفایی کشور در فراوری مواد اولیه داروهای زیستی، محال است ماده اولیه داروهای زیستی وارد گردد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ ایران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فرایند فراوری دارو با تهیه مواد اولیه آن شروع می گردد و نبود مواد اولیه یعنی وابستگی از صفر تا صد به واردات. اما ایران با کوشش متخصصان خود توانسته این فرایند را تغییر دهد و با فراوری مواد اولیه داروهای زیستی گامی بزرگ برای تامین نیازهای داخلی بردارد.

داروهای زیستی که چند سالی است توسط دانش بنیان های داخلی فراوری می گردد، مسیری درست را در پیش گرفته و امروز می توانیم مدعی شویم که محال است ماده اولیه داروهای زیستی به کشور وارد گردد و از این نظر به خودکفایی رسیده ایم.

دانش بنیان هایی که در حوزه فراوری مواد اولیه دارویی و داروهای زیستی فعالیت می نمایند توانمند و قدر هستند و توانسته اند گلیم کشور را برای تامین نیازهای داخلی از آب بیرون بکشند. کاری که در شرایط تحریمی این روزها، سخت بود؛ اما شد.

ما زمانی که می گوئیم مواد اولیه دارویی فراوری کردیم یعنی از ابتدا تا انتهای آن در کشور فراوری می گردد و اگر غیر از این باشد، نمی گوییم فراوری کردیم.

مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان این مطلب، گفت: به جرات اعلام می کنم که در زمینه فراوری مواد اولیه داروهای زیستی خودکفا هستیم و هیچ ماده اولیه ای به کشور وارد نمی گردد.

البته همه کوشش ها در همین حد نمانده است و برنامه هایی برای فراوری مواد اولیه داروهای شیمیایی که بخش بزرگی از بازار دارویی را تشکیل می دهد، داریم.

قانعی ادامه داد: فراوری ماده اولیه داروهای شیمیایی هم یکی از اهداف ستاد است. در کوشش هستیم تا با یاری دانش بنیان های داخلی، طی 2 تا 3 سال این مواد را هم فراوری بومی کنیم.

به صورت کلی 140 داروی زیستی وجود دارد که از این تعداد 22 دارو در کشور فراوری شده و قرار است 30 داروی دیگر تا 18 ماه آینده به فراوری برسد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "خودکفایی کشور در فراوری مواد اولیه داروهای زیستی، محال است ماده اولیه داروهای زیستی وارد گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودکفایی کشور در فراوری مواد اولیه داروهای زیستی، محال است ماده اولیه داروهای زیستی وارد گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید