خرید بلبرینگ شیار عمیق با برترین قیمت از روان چرخش آریا

به گزارش وبلاگ ایران، بلبرینگ شیار عمیق که از کاربردی ترین بلبرینگ ها در صنایع است، از انواع یاتاقان های غلتشی به حساب می آید که دارای شیاری دایره ای و عمیق بوده و شعاعی برابری با شعاع ساچمه ها دارد.

خرید بلبرینگ شیار عمیق با برترین قیمت از روان چرخش آریا

بلبرینگ به علت داشتن ویژگی های ساختمانی ساده، قادر بودن به تحمل بارهای شعاعی و محوری، کار کردن در شرایط سخت و با سرعت بالا، شرایط نگهداری راحت و بعلاوه مقرون به صرفه بودن، بسیار پراستفاده و رایج است که در ساختار آن یک حلقه داخلی و بیرونی، کیج و ساچمه های کروی غلتان دیده می شوند. از جمله کاربردهای آن می توان به استفاده در موتورهای الکتریکی، انواع سیستم های خودرو، ماشین آلات صنعتی و تجهیزات کشاورزی اشاره نمود.

شرکت روان چرخش آریا با 15 سال تجربه، ارائه دهنده انواع بلبرینگ (بلبرینگ شیار عمیق ، کف گرد و...) و انواع رولبرینگ (استوانه ای، سوزنی، کف گرد و...) نیدل بیرینگ و یاتاقان با بالاترین کیفیت از معتبرترین برندهای جهان است. جهت خرید انواع بلبرینگ و رولبرینگ می توانید به سایت روان چرخش آریا مراجعه کنید و یا با شماره تلفن های 02133991236 - 09122546786 تماس حاصل فرمایید.

بلبرینگ شیار عمیق (Deep groove ball bearing) چیست؟

بلبرینگ شیار عمیق که قطعه ای پرکاربرد و بسیار معروف و پرفروش است، از ایجاد مواردی از جمله ساییدگی، خوردگی و خراشیده شدن جلوگیری می نماید و علاوه بر این، دارای ویژگی های قابل توجهی همانند عمر طولانی و مفید، عدم ایجاد صدا در حین چرخیدن و مقاومت است. به علت مساوی بودن شعاع شیار عمیق خود با شعاع گوی ها، رینگ ها و ساچمه ها می توانند برخورد بیشتری داشته باشند. در ابعاد و ویژگی های مختلف و محدوده فراوری یک ردیفه و دو ردیفه به فراوری می رسند.

بلبرینگ شیار عمیق یک ردیفه (Single row deep groove ball bearing)

بلبرینگ شیار عمیق یک ردیفه به علت داشتن شکل هندسی کامل و عمیق و پیوسته بودن ساچمه ، قادر به تحمل کردن هر دو بار شعاعی و محوری از هر دو جهت است. ویژگی هایی از جمله داشتن طراحی ساده، کاربردی بودن در سرعت های بالا، عدم امکان تفکیک، مقاومت بالا در هنگام کار و بعلاوه احتیاج نداشتن به تعمیر و نگهداری و هزینه کم و مناسب، موجب شده اند که به عنوان کاربردی ترین بلبرینگ شناخته گردد.

طرح های بلبرینگ شیار عمیق یک ردیفه

  • نوعی از این بلبرینگ، حفاظی فلزی و با پسوند Z و 2Z دارد، که دارای فاصله ای با حلقه داخلی بلبرینگ است و فراوری آن به سری و ابعاد آن بستگی دارد. درون حفاظ فلزی در آن قسمتی که در دو طرف قرار می گیرد با گریس پر شده است. کاربرد این بلبرینگ ها به طور معمول در مواقعی است که احتیاج باشد رینگ داخلی بچرخد؛ چراکه چرخش رینگ خارجی در سرعت های زیاد می تواند موجب خارج شدن گریس گردد. گفتنی است که به علت دارا بودن گریس، باید از گرم شدن و شسته شدن قبل از نصب خودداری گردد.
  • نوع دیگری از آن ها، بلبرینگ های کاسه نمددار هستند که با پسوندهای2RSL ،RSL یا 2RZ و RZ و براساس سری و ابعاد بلبرینگ فراوری می شوند. این نمونه اصطکاک کمی داشته و از آنجایی که تماسی نبوده و در آن کاسه نمد فاصله خیلی کمی با حلقه داخلی دارد، موجب افزایش ویژگی آب بندی می گردد.
  • نمونه دیگر آن، بلبرینگ شیار عمیق یک ردیفه است که با آب بند تماسی با پسوندهای2RS و 1RS فراوری می شوند که آب بند آن می تواند بدون این که شکل رینگ خارجی را تغییر دهد، در فرورفتگی خود نصب گردد و بسیار خوب آن را آب بندی کند. از جمله مواردی که باید در این گونه رینگ ها مورد توجه قرار گیرد این است که در مواقعی مانند سرعت زیاد یا بالا بودن دما، احتمال نشت گریس از طرف رینگ داخلی به خارجی وجود دارد که در این صورت احتیاجمند در نظر گرفتن تمهیدات خاصی در چیدمان آن ها است.
  • شکل دیگری که دارای خار روی بلبرینگ است (بلبرینگ شیار عمیق یک ردیفه با جای خار) و پسوند NR را دارد، موجب ساده شدن چیدمان، اشغال کردن فضای کمتر و در نتیجه محکم تر شدن از لحاظ محوری می گردد.

حالت های قرارگیری بلبرینگ یک ردیفه شیار عمیق

در مواقعی که به نظر می آید یک بلبرینگ قدرت کافی برای تحمل بار را ندارد یا این که احتیاج به مهار شدن شفت از دو طرف با لقی معینی است، دو بلبرینگ شیار عمیق یک ردیفه مورد استفاده قرار می گیرند. در خصوص نحوه قرارگیری این بلبرینگ ها سه حالت پشت سر هم (تحمل بار محوری از یک طرف)، پشت به پشت (تحمل بار محوری از هر دو طرف مناسب برای خنثی کردن بارهای ممان)، جلو به جلو (تحمل بار از هر دو طرف و استحکام کمتر از پشت به پشت) وجود دارد.

بلبرینگ شیار عمیق یک ردیفه با شیار جازنی ساچمه

بلبرینگ شیار عمیق با شیار جازنی ساچمه، قابلیت جای دادن ساچمه های بیشتر و بزرگ تری نسبت به نمونه های معمولی را دارد؛ چراکه در رینگ داخلی و خارجی خود شیار داشته و به شیوه های بدون کاسه نمد، دارای حفاظ فلزی در یک یا دو طرف خود با پسوند Z و 2Z، دارای شیار محیطی بر رینگ خارجی و پسوند N فراوری می گردد.

بلبرینگ شیار عمیق دو ردیفه

این دسته از بلبرینگ ها، طراحی مشابهی با بلبرینگ شیار عمیق یک ردیفه دارند. بلبرینگ یک ردیفه علیرغم اینکه ظرفیت حمل بار کافی را ندارد، مورد استفاده قرار می گیرد؛ چراکه قادر به تحمل بار محوری و شعاعی از هر دو طرف بوده و چیدمان آن می تواند به صورت پشت به پشت سر هم (پسوند DT)، پشت به پشت و جلو به جلو (پسوند DB) باشد.

بلبرینگ شیار عمیق از فولاد ضد زنگ

این دسته از بلبرینگ ها قادر به تحمل هر دو بار شعاعی و محوری از هر دو جهت حتی در مواقع سرعت های بالا هستند و مقاومت زیادی در برابر خوردگی ناشی از رطوبت از خود نشان می دهند که در طرح های دارای حفاظ فلزی و پسوند 2Z، دارای کاسه نمد تماسی و پسوند 2RS1، نمونه خاص مورد استفاده در ماشین آلات صنایع غذایی و پسوند VT378 فراوری می شوند.

سخن پایانی

بلبرینگ شیار عمیق در انواع مختلف یک ردیفه و دو ردیفه با ویژگی ها و پسوندهای متفاوتی فراوری می گردد که مهم ترین برندهای آن،NACHI ،INA ،NTN ،KOYO ،SKF ،KG ، ZWZ هستند. شما می توانید با شناخت کافی از هر نمونه بلبرینگ و با توجه به مواردی از جمله نوع و مقدار بار، حداکثر سرعت، مقدار و ابعاد، کلاس دقتی، گزینش سازنده معتبر و با توجه به زمینه مورد نظر خود، برترین انتخاب را داشته باشید.

منبع: همشهری آنلاین

به "خرید بلبرینگ شیار عمیق با برترین قیمت از روان چرخش آریا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید بلبرینگ شیار عمیق با برترین قیمت از روان چرخش آریا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید