خانه کلنگی در بافت فرسوده تهران چند؟

به گزارش وبلاگ ایران، قیمت خانه کلنگی در تهران بر اساس محله، موقعیت، بر زمین و عرض معبر، فرق دارد. کسانی که در بافت فرسوده کلانشهر ها قصد نوسازی واحد های فرسوده را دارند می توانند از تسهیلات 450 میلیون تومانی استفاده نمایند که 150 میلیون تومان آن با نرخ سود صفر درصد است. در محله های واقع در محدوده حرم های مطهر چهار کلانشهر نیز تا 600 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می گردد.

خانه کلنگی در بافت فرسوده تهران چند؟

به گزارش ایسنا، منطقه ها 10 و 12 شهر تهران رتبه های اول را از نظر بافت فرسوده در اختیار دارند؛ به طوری که به ترتیب 52 و 37 درصد این منطقه ها را بافت فرسوده تشکیل می دهد. طبق آماری که اواخر سال گذشته اعلام شد 95 درصد از بافت فرسوده شهر تهران در منطقه ها 7 تا 20 قرار گرفته است.

بافت فرسوده ترکیبی از سه شاخص ناپایداری سازه ای، نفوذناپذیری (عرض کمتر از 6 متر) و ریزدانگی (مساحت کمتر از 200 متر) است که در صورت وقوع حوادث از قبیل زلزله، سیل و آتش سوزی با مسائل متعددی روبرو می شوند.

دولت با یاری مدیریت شهری، تسهیلات و امتیازاتی را به منظور نوسازی واحد های فرسوده در اختیار مالکان و سازندگانی که قصد تجمیع و نوسازی این خانه ها را دارند قرار می دهد. پرداخت تسهیلات تا سقف 600 میلیون تومان، امکان ساخت تا دو طبقه بیشتر نسبت به تراکم مجاز، ارایه حداقل 50 درصد تخفیف در صدور پروانه و امکان تهاتر زمین با اراضی دولتی از جمله این مشوق ها است.

در این گزارش قیمت پیشنهادی خانه های کلنگی در منطقه ها 10 و 12 را مشاهده می کنید.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از افزایش 60 درصدی صدور پروانه ساخت و ساز در محلات بافت های فرسوده شهر تهران خبر داده است.

خلیل محبت خواه گفت: تسهیلات بافت فرسوده در استان تهران از محل اعتبارات سال 1400 به وسیله بانک های عامل 2156 واحد معادل (6861 میلیارد ریال) بوده که امیدواریم در سال 1402 این مقدار با توجه به شرایط نو مشوق ها بهتر گردد.

وی از انبوه سازان خواست با توجه به مشوق های خوب اعطایی نو و بعلاوه کارسازی شهرداری های منطقه ها تهران و توجه خوبی که برای تغییر چهره شهر بافت های فرسوده به سوی معماری ایرانی - اسلامی وجود دارد و بعلاوه وجود زیر ساخت ها در بافت های فرسوده برنامه ریزی منسجمی در جهت ساخت و ساز در بافت های ناکارآمد شهری داشته باشند.

دولت سیزدهم مشوق هایی را برای تحقق هدف نوسازی و بهسازی سالیانه 150 هزار واحد مسکونی در منطقه ها هدف بازآفرینی شهری در دستور کار قرار داده است.

در پی تصویب قانون جهش فراوری و تامین مسکن، وزارت راه و شهرسازی پرداخت تسهیلات نوسازی و بهسازی تا سقف 450 میلیون تومان در کلانشهر ها و مراکز استان ها و تا سقف 600 میلیون تومان در شهر های دارای حرم مطهر را در دستور کار قرار داد. سقف وام در چهار شهر مشهد، قم، شیراز و تهران و در محدوده حرم امام رضا (ع)، حرم حضرت معصومه (ع)، حرم شاهچراغ (ع) و حرم حضرت عبدالعظیم (ع) تا سقف 600 میلیون تومان رسیده که 150 میلیون تومان از وام کلیه متقاضیان بدون سود بانکی پرداخت می گردد.

مبلغ 150 میلیون تومان از تسهیلات 450 و 600 میلیون تومانی بافت فرسوده با نرخ سود صفر درصد پرداخت می گردد. افراد ساکن در محدوده های بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری می توانند از تمامی تسهیلات، حمایت ها و تخفیف های نهضت ملی بدون رعایت شرایط چهارگانه نهضت ملی استفاده نمایند.

منبع: فرارو

به "خانه کلنگی در بافت فرسوده تهران چند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه کلنگی در بافت فرسوده تهران چند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید