تکنولوژی خط دروازه به کالچو هم رسید

به گزارش وبلاگ ایران، خبرنگاران: مسئولان فوتبال ایتالیا به طرح استفاده از تکنولوژی خط دروازه برای کمک به داوران در تشخیص عبور توپ از خط دروازه رأی مثبت دادند.

تکنولوژی خط دروازه به کالچو هم رسید

به گزارش وبلاگ ایران، فدراسیون فوتبال ایتالیا گفت که از فصل آینده (16-2015) تکنولوژی خط دروازه برای تشخیص عبور توپ از خط دروازه به کمک داوران کالچو خواهد آمد.

تصویب این طرح در جلسه روز گذشته مسئولان فدراسیون، سازمان لیگ و 20 تیم حاضر در سری A ایتالیا صورت گرفت و مقرر شد هر یک از تیم های حاضر در لیگ دسته اول فوتبال ایتالیا و همچنین سازمان لیگ این کشور بخشی از هزینه راه اندازی این سیستم را در کالچو متقبل شوند. گفته می شود که سه سیستم برای تشخیص عبور توپ از خط دروازه ها پیشنهاد شده که هزینه راه اندازی هر یک 170 هزار یورو است.

قرار است هیئتی هفت نفره از میان این سه سیستم یکی را انتخاب کند تا از فصل آینده به کار گرفته شود. در حال حاضر در لیگ برتر انگلیس از تکنولوژی موسوم به چشم شاهین برای تشخیص عبور توپ از خط دروازه ها استفاده می شود اما گزینه های دیگری هم وجود دارد که یکی از آنها سیستم آلمانی - دانمارکی موسوم به گل رف است که در آن از یک ریزتراشه در داخل توپ برای تشخیص عبور آن از خطی که روی آن یک حسگر قرارداده شده، استفاده می شود.

استفاده از تکنولوژی خط دروازه، دو داور پشت دروازه را از تیم داوری بازی های سری A حذف خواهد کرد.

منبع: تسنیم

به "تکنولوژی خط دروازه به کالچو هم رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکنولوژی خط دروازه به کالچو هم رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید