تمدید محدودیت های ناشی از کرونا در آمریکا

به گزارش وبلاگ ایران، خبرنگاران، گروه بین الملل؛ دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده محدودیت ها و مقررات ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشورش را تا آخر ماه آوریل، یعنی یک ماه دیگر تمدید کرد؛ با این حساب دونالد ترامپ از موضع پیشین خود برای ازسرگیری فعالیت ها در میانه آوریل صرف نظر کرده است.

تمدید محدودیت های ناشی از کرونا در آمریکا

دونالد ترامپ روز دهم فروردین در جریان کنفرانس خبری در پیوند با شیوع ویروس کرونای جدید، در واشنگتن به وبلاگ ایران گفت انتظار می رود اوج شیوع بیماری و شمار جان باختگان دو هفته دیگر باشد.

او افزود: هیچ چیزی بدتر از اعلام پیروزی، پیش از آنکه پیروز واقعاً به دست بیاید، نیست.

رئیس جمهوری آمریکا خطاب به هم وطنان خود گفت: هرچه اقدامات شما بهتر باشد، این کابوس زودتر به سرانجام می رسد.

این سخنان و تمدید مقررات در روزی مطرح شده که شمار موارد ابتلاء در آمریکا به 141 هزار و شمار جان باختگان به 2460 نفر رسیده است.

ترامپ در هفته اول فروردین گفته بود مایل است فعالیت های اقتصادی در کشورش در عید پاک که امسال 12 آوریل (یعنی دو هفته دیگر) است، از سر گرفته شود.

ترامپ گفته بود: واقعا آرزو دارم که تا عید پاک فعالیت های اقتصادی از سر گرفته شود.

او در آن زمان در حساب کاربری خود در توئیتر نیز نوشته بود نمی توانیم اجازه دهیم که درمان از خود مشکل بدتر باشد. در سرانجام دوره 15 روزه تصمیم خواهیم گرفت به کدام سو می خواهیم برویم.

واکنش ها به اظهارات ترامپ

اما این اظهارات با واکنش هایی همراه شد. شماری از سیاستمداران جمهوری خواه از بازگشت به فعالیت های اقتصادی حمایت کردند. اما هشدارهای مختلفی هم در مورد خطرات ناشی از افزایش موارد ابتلاء و موج دوم بیماری و حتی پیامدهای سو بر شرایط اقتصادی، شکل گرفت.

نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس کنندگان آمریکا، نیز از ترامپ خواسته بود برای بازگشایی مدارس و کسب وکارها عجله نکند.

پلوسی افزود: به خاطر وقت تلف کردن رئیس جمهوری، مردم دارند می میرند و ما باید بیش از پیش احتیاط کنیم.

شیوع ویروس کرونا تمام زندگی روزمره در ایالات متحده را تحت تأثیر قرار داده و منجر به تعطیلی شرکت ها، مغازه ها و مدارس شده است برای اینکه سرعت گسترش آن کاهش پیدا کند.

در این میان، ابرشهر نیویورک روزهای دشواری را تجربه می کند به طوری که تا به امروز حدود هزار نفر در این ایالت بر اثر ابتلاء به ویروس کرونا جان باخته اند.

روز شنبه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده، از احتمال قرنطینه دو هفته ای نیویورک همراه ایالت نیوجرسی و مناطقی از ایالت کنتیکت خبر داد، اما ساعاتی بعد اعلام کرد که این امر فعلاً منتفی است.

در این شرایط مؤسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا یک توصیه نامه درباره رفت و آمد منتشر کرد که از مردم این سه ایالت یادشده می خواهد از رفت و آمدهای غیرحیاتی برای دو هفته خودداری کنند.

احتمال مرگ 200 هزار آمریکایی

در عین حال آنتونی فاوچی مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا، هشدار داد که کووید -19، بیماری ناشی از ویروس کرونای جدید، ممکن است جان 100 تا 200 هزار نفر را در این کشور بگیرد.

مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا روز یک شنبه به شبکه سی ان ان گفته است این خود ویروس است که معین می کند جدول زمانی اش چطور باشد. کاری که می توانیم بکنیم این است که تأثیر آن را کمتر کنیم، اما در نهایت بستگی به خود ویروس دارد.

فاوچی به شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت که قطعاً ایالات متحده با میلیون ها مورد ابتلاء به کووید- 19 یا کرونای جدید روبرو خواهد شد

وی سپس افزود، بر اساس آن چه مشاهده می کند، شمار قربانیان این ویروس در آمریکا می تواند 100 تا 200 هزار نفر باشد.

آمریکا در حال حاضر با 135 هزار مورد ابتلاء به ویروس کرونا، بیشترین موارد را در جهان گزارش کرده که تا به امروز به مرگ دو هزار و 385 نفر منجر شده است.

اوچی بارها خواستار اجرای اصل فاصله گیری فیزیکی مردم از یکدیگر در برهه کنونی شده است.

او در گفتگوی خود تاکید کرد که ویروس کرونا برای هفته های متمادی در آمریکا مسئله ساز خواهد بود و چیزی نیست که فردا یا هفته آینده حل وفصل شود.

او بیان کرد: همان طور که بارها گفته ام، این خود ویروس است که معین می کند جدول زمانی اش چطور باشد. کاری که می توانیم بکنیم این است که تأثیر آن را کمتر کنیم، اما در نهایت بستگی به خود ویروس دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تمدید محدودیت های ناشی از کرونا در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمدید محدودیت های ناشی از کرونا در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید