برترین زمان سفر به اسپانیا

به گزارش وبلاگ ایران، اگر قصد سفر به اسپانیا را دارید و می خواهید از سفرتان بیشترین لذت را ببرید، اطلاعاتی را در خصوص شرایط آب و هوا و تعطیلات این کشور قبل از سفر خود بدانید.

برترین زمان سفر به اسپانیا

بهار و پاییز برترین زمان ممکن برای بازدید تقریبا تمام منطقه ها اسپانیا است. البته ممکن است در ماه های اکتبر و نوامبر (9 آبان تا 9 آذر) در سواحل اقیانوس اطلس باران شدیدی را تجربه کنید. ماه های می (11 اردیبهشت تا 10 خرداد) و اکتبر (9 مهر تا 9 آبان) از لحاظ آب و هوا و همین طور جمعیت، برترین ماه ها برای سفر به اسپانیا هستند.

در تابستان هوا گرم و گرم تر می گردد و شهر های منطقه کاستیل (Castile) مثل مادرید و منطقه اندلس (Andalusia) مثل سویا (Seville) و قرطبه (Córdoba) در جنوب اسپانیا، بیشترین دما را دارند. آب و هوای مادرید، گرم و خشک است و میانگین دما در ماه ژوئیه (10 تیر تا 9 مرداد) حدودا 29 درجه و در ماه سپتامبر (10 شهریور تا 8 مهر) 24 درجه است. سویا به گرم ترین شهر اسپانیا در ماه های ژوئیه و اوت (10 تیر تا 9 شهریور) معروف است و میانگین دما در گرم ترین روز های سال به 34 درجه می رسد.

بارسلون که آب و هوای خنکی دارد، اغلب شرجی و مرطوب است. در اواسط تابستان دمای هوا در مایورکا (Majorca) به 33 درجه می رسد.

دمای منطقه ساحلی و پر جمعیت کاستا براوا (Costa Brava) در استان کاتالونیا در ماه های ژوئیه و اوت (10 تیر تا 9 شهریور) تقریبا 27 درجه است و میانگین دما در منطقه ساحلی کاستا دل سل (Costa del Sol) در تابستان به 25 درجه می رسد. سواحل اقیانوس اطلس از سن سباستین (San Sebastián) تا لاکرونیا (A Coruña)، با دما 21-26 درجه در تابستان، خنک ترین منطقه ها اسپانیا محسوب می شوند.

اوت (10 مرداد تا 9 شهریور) همواره برترین ماه برای گذراندن تعطیلات در اروپا است. انبوهی از جمعیت که از فرانسه، هلند و آلمان به اسپانیا می آیند، یک مهاجرت واقعی را تداعی می نمایند؛ به همین جهت غیرممکن است که بتوانید هتلی مقرون به صرفه قیمت در نواحی ساحلی پیدا کنید. مشکل به همین جا ختم نمی گردد؛ بسیاری از رستوران ها و مراکز خرید هم فرصت را برای تعطیلات مناسب دیده و به سفر می فرایند و عملا انتخاب های شما برای خرید و صرف شام را محدود می نمایند.

در زمستان منطقه ها ساحلی در جنوب اسپانیا، از الگسیراز (Algeciras) تا مالاگا (Málaga) به علت داشتن دمایی بین 16-17درجه معروف و محبوب هستند. مادرید هم در زمستان کم کم سرد می گردد و دمای هوا نهایتا به 1 درجه می رسد. مایورکا به نسبت گرم تر است و دمای هوا در آنجا معمولا بین 11-20 درجه است اما ممکن است هوا سرد تر بگردد و دمای هوا تک رقمی گردد. استراحتگاه های کوهستانی هم ممکن است هوای بسیار سردی را تجربه نمایند.

منبع: کجارو / frommers.com

به "برترین زمان سفر به اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین زمان سفر به اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید