برخورد با متخلفان و مجرمان انتخاباتی به هنگام و در جریان انتخابات صورت پذیرد

به گزارش وبلاگ ایران، خبرنگاران/بوشهر معاون دادگستری کل استان بوشهر گفت: رسیدگی و برخورد با متخلفان و مجرمان انتخاباتی به هنگام و در جریان انتخابات صورت پذیرد نه اینکه به مدتها بعد از اتمام انتخابات موکول گردد.

برخورد با متخلفان و مجرمان انتخاباتی به هنگام و در جریان انتخابات صورت پذیرد

سومین نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی در دادگستری کل استان بوشهر و با حضور همه دستگاه های عضو برگزار گردید.

در این جلسه الماس گشتاسبی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان بوشهر به اهمیت مسئله انتخابات و پیش بینی و پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی اشاره نمود و اضافه کرد: همانطور که ریاست معزز قوه قضائیه اخیراً اشاره نمودند می باید رسیدگی و برخورد با متخلفان و مجرمان انتخاباتی به هنگام و در جریان انتخابات صورت پذیرد نه اینکه به مدت ها بعد از اتمام انتخابات موکول گردد.

وی اظهار کرد: انواع یاری های دستگاه های حمایتی همچون کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی به مددجویان نباید به نام کاندیدای خاصی صورت گیرد و یا اینکه از این یاری ها و امکانات این دستگاه ها و سایر دستگاه های دولتی له یا علیه تبلیغ انتخاباتی انجام گردد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، بر عدم تبلیغات خارج از زمان مقرر و قانونی تأکید کرد و ادامه داد: نامزدهای انتخاباتی و حامیان آنها از توهین به یکدیگر و افترا زدن بپرهیزند و همچنین دستگاه های انتظامی و سایر دستگاه های مسئول از هم اکنون با مخلان نظم و امنیت انتخابات برخورد قانونی کنند.

گشتاسبی در ادامه به راه اندازی و فعالیت سامانه سجام (سامانه جامع اطلاعات مردمی) توسط قوه قضائیه برای گزارش دهی انواع تخلفات، جرائم، کمبودها و کاستی های موجود در سطح شهرها اطلاع داد و اضافه کرد: آحاد جامعه می توانند با ثبت نام در این سامانه و بهره گیری از ظرفیت این سامانه، تخلفات و جرائم انتخاباتی را گزارش نموده تا در سریعنرین زمان ممکن مشکل مورد نظر مرتفع یا برخورد قانونی با متخلفان صورت داده گردد.

دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی بیان نمود: هدف اولیه این ستاد و همچنین سایر مسئولین در وهله نخست پیشگیری، تذکر و ارشاد متخلفان بوده و نهایتاً برخورد قانونی مدنظر است.

الماس گشتاسبی در سرانجام بر لزوم اشراف کامل و کافی بر موضوع انتخابات و همچنین قوانین موضوعه تأکید نمود و از کلیه اعضای هیأت های اجرایی، هیأت های نظارت، مسئولین، کاندیداها و ستاد های ایشان و سایر افراد خواست این مسئله را مدنظر قرار دهند.

وی اضافه کرد: وظایف متعددی برای ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی مقرر شده است که اهم آن عبارتند از: پایش و رصد مداوم اقدامات انتخاباتی و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه، ایجاد هماهنگی بین دستگاهی، هماهنگی و تعامل مداوم با هیأت های اجرایی و نظارت بر انتخابات، انعکاس آنی جرائم و تخلفات به ستاد استانی و مرکزی، توجیه و ارشاد تشکل ها، احزاب و ستادهای تبلیغاتی، اطلاع رسانی و تشریح مفاد قانون و جرائم و مجازات های قانونی به وسیله رسانه های جمعی با هدف ارتقاء آگاهی های عمومی.

در ادامه این جلسه همه اعضاء ستاد گزارشات، چالش ها، تهدیدات و معضلات احتمالی پیش رو را تبیین نموده، در مورد تفکیک حوزه های استان به حوزه های عادی، نیمه حساس و حساس به بحث و تبادل آراء پرداختند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "برخورد با متخلفان و مجرمان انتخاباتی به هنگام و در جریان انتخابات صورت پذیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برخورد با متخلفان و مجرمان انتخاباتی به هنگام و در جریان انتخابات صورت پذیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید