با برترین سوغات تبریز آشنا شوید

به گزارش وبلاگ ایران، تبریز، شهری با قدمت تاریخی و فرهنگ غنی در کشور ایران که هر ساله گردشگران و توریستان زیادی از نقاط مختلف به خود جذب می نماید این شهر مهد فرش و شیرینی و چرم است شهری که همراه خاطرات خوب و خوش را برای توریستان تداعی می نماید اگر قصد سفر به این شهر توریستی را دارید نباید اریس، سوغات اصیل آن را از یاد ببرید یکی دیگر از معروف ترین یادگارهای این شهر شکلات های تسبیجی آن است بی شک همه کسانی که به تبریز سفر نموده اند سری به حجره های فرش تبریزی می زنند و از طعم باقلوای تبریزی غافل نمی مانند شما با سفر به این شهر کام خود را شیرین می کنید و با خرید یادگارهای این شهر می توانید تا مدت ها بوی و خاطره آن را برای خودتان زنده نگه دارید. این شهر هر ساله تعداد زیادی از گردشگران را جذب می نماید و به یکی از مهم ترین شهرهای توریستی ایران تبدیل شده است این شهر که سنت قالی بافی آن از دوران صفویه رواج داشته است دارای ارزش های تاریخی متعددی می باشد.

با برترین سوغات تبریز آشنا شوید

آشنایی با مهم ترین سوغات تبریز :

همانطور که می دانید یکی از مهم ترین صنایع دستی تبریز فرش است فرش تبریز به علت مرغوبیت و کیفیت بالای خود معروفیت دنیای دارد بی شک همه ما تبریز را به عنوان شهر دنیای فرش به خاطر داریم اما این شهر زیبا و دیدنی ارزش های دیگری را در خود پنهان نموده است. اما با توجه به اینکه قالی بافی یکی از رسم های دیرینه در میان مردمان این منطقه است از ارزش و اهمیت بالاتری برخوردار است.

گلیم تبریز:

علاوه بر فرش های تبریزی که می تواند یک هدیه ویژه از این شهر باشند می توان به گلیم های تبریزی نیز اشاره نمود گلیم یکی از صنایع دستی ارزشمند مردمان این شهر است طرح های مجذوب کننده گلیم تبریزی که در ساخت آن ها از موی بز، ابریشم و پشم گوسفند استفاده شده است از ویژگی های برجسته آن به شمار می آید از مشهورترین گلیم های این شهر نیز می توان به گلیم شاهسون اشاره نمود. طرح برجسته در این گلیم ها اشکال هندسی هستند که نواردوزی و ربان دوزی شده اند و نشان دهنده فرهنگ مردمان این منطقه هستند.

قلم زنی:

از دیگر سوغاتی های این شهر می توان به قلم زنی اشاره نمود نقش آفرینی هایی که با استفاده از قلم بر روی مس و نقره ایجاد می گردد از دیرینه در ایران و در این شهر وراج داشته است امروزه با قلم های هنرمندان این افراد می توانید ظروفی تزئینی و زیبا مشاهده کنید که با این هنر دست ساخته شده اند و ارزشمند می باشند.

چرم:

چرم تبریزی نیز بسیار شناخته شده است و یکی از سوغاتی های درجه یک برای عزیزان است جالب است بدانید اولین کارگاه چرم سازی در تبریز و در سال 1308 ساخته شده است و جالب است بدانید که صنعت چرم تبریز در دنیا و در میان توریستیان اهمیت زیادی دارد.

منبت کاری و سفال:

این دو صنعت هنری نیز هواداران زیادی دارند و می توانند گزینه مناسبی برای هدیه دادن باشند منبت کاری ها با هنر و توانایی بالای دستان هنرمندان ساخته می گردد این کار طراحی ها و نقش آفرینی هایی است که بر روی چوب صورت می گیرد و معروفیت دنیای دارد. سفال و سرامیک نیز از مجذوب کنندهیت های زیادی برخوردار هستند سفالینه ها با استفاده از خاک سفید ساخته می شوند و اغلب دارای نقش های تاریخی می باشند.

شیرینی جات:

از جاذبه های فرهنگی و هنر دست در این شهر که بگذریم به شیرینی های خوش مزه و خوش طعم تبریزی می رسیم که معروف ترین آن ها باقلوای تبریزی است باقلوا هواداران زیادی دراد و می تواند یکی از معروف ترین سوغات های شهر تبریز باشد. نوقای تبریزی که درخاورمیانه و اروپا تک است و یک شیرینی خوش طعم با گردو، پسته، بادام، نان میکادو و … است. شکلات تسبیحی، شکلاتی محبوب که ظاهری همچون تسبیح دارد. آجیل و قرابیه نیز در تبریز بسیار مرغوب و با کیفیت است.

اریس:

این شیرینی خوشمزه نیز مخصوص تبریز است در تهیه این شکلات از شیر، کاکائو، وانیل، شکر و پسته استفاده می گردد این سوغات در بسیاری از مغازه های شهر وجود دارد و می توانید به راحتی آن را تهیه کنید.

در بسیاری از فروشگاه های شهر و مراکز خرید این سوغات وجود دارند اما اگر قصد دارید اریس بخرید باید به مغازه آقای افتخاری که در خیابان منصور واقع شده است بروید نوقای تبریزی نیز در این مغازه یافت می گردد. اجیل سرای تبریز نیز بلوار 29 بهمن واقع شده است و می توانید آجیل های مرغوب و با کیفیت خود را از این مغازه ها بخرید باقلوای تازه نیز در مغازه های این بلوار یافت می شوند.

شهر تبریز از جاذبه های زیبایی برخوردار است از مهم ترین دیدنی های تبریز می توان به مکان های تاریخی و جاذبه های فرهنگی آن اشاره نمود این شهر مهد تاریخ و فرهنگ ایران است و از نظر فرهنگی ارزش بالایی دارد.

منبع: دیجیاتور

به "با برترین سوغات تبریز آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با برترین سوغات تبریز آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید