با بلندترین آسانسور جهان آشنا شوید

به گزارش وبلاگ ایران، آیا قصد سر به کشور چین را دارید؟ اگر هم همچنین قصدی ندارید، ممکن است بعد از آشنا شدن با آسانسور بیلانگ (Bailong) تجدیدنظر کنید. این آسانسور بزرگ ترین آسانسور موجود در محیط طبیعت است و در ژانگ جیاجی (Zhangjiajie) چین واقع شده است. این آسانسور که شما را تا ارتفاعی خوفناک بالا می برد، با دیواره ای شیشه ای به شما اجازه لذت بردن از منظره دلنشین اطراف را می دهد. با خبرنگاران همراه باشید تا با این آسانسور آشنا شویم.

با بلندترین آسانسور جهان آشنا شوید

آسانسور بیلانگ

این تصویری از یک فیلم علمی تخیلی نیست. این آسانسور بیلانگ است. آسانسوری که در پرتگاهی در ژانگ جیاجی چین آشیانه نموده است. بیلانگ در زبان چینی به معنی صد اژدها است.

1999

فکر می کنید سازه ای به این عظمت و بزرگی ده ها سال طول کشیده تا ساخته گردد. در سال 1999 ساخت آسانسور بیلانگ آغاز شد و در سال 2002 نیز به اتمام رسید.

بلندترین در جهان

در سال 1999 صاحب امتیاز این آسانسور لقب بلندترین آسانسور محیط طبیعی جهان را به این سازه داد، ولی تا سال 2015 این سازه نتوانست مهر تایید رکوردهای گینس را بگیرد.

17 میلیون دلار

ساخت این سازه حدود 120 میلیون ین، یعنی معادل حدود 17 میلیون دلار هزینه داشت.

ارتفاع

دقیقا ارتفاع بلندترین آسانسور محیط طبیعی جهان چقدر است؟ این آسانسور با اختلافی چند ده متری حتی از برج ایفل نیز بلندتر است. ارتفاع این آسانسور 330 متر است.

آسانسورهای سه گانه

آسانسور بیلانگ در حقیقت متشکل از سه آسانسور جداگانه است. برای رسیدن از پایین به بالای آن فقط یک دقیقه زمان احتیاج است.

دیواره شیشه ای

ساختن آسانسور بیلانگ خودش به اندازه کافی شگفت انگیز بود، ولی سازندگان به این موضوع قناعت نکردند. دیواره شیشه ای تعبیه شده به شما اجازه می دهد تا از مناظر زیبای اطراف لذت ببرید.

منظره ای شگرف

این آسانسور یکی از زیباترین مناظر را در تمام جهان دارد. چنین منظره ای را فقط در فیلم ها مشاهده خواهید کرد.

امتحان کنید

پس به دلایل بالا هم که شده سوار شدن بر این آسانسور را حتما امتحان کنید.

منبع: کجارو / allday.com

به "با بلندترین آسانسور جهان آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با بلندترین آسانسور جهان آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید