اینجا عجیب ترین و دلهره آورترین باغ وحش دنیا است

به گزارش وبلاگ ایران، تصور همه ما از باغ وحش، جایی است که حیوان ها پشت میله های آهنی و در قفس به انتظار تماشاچی ها نشسته اند؛ حیوان هایی که طول و عرض کوچکشان را بالا و پایین می نمایند و از همان جا به چشم های تعجب زده تماشاچی ها نگاه می نمایند!

اینجا عجیب ترین و دلهره آورترین باغ وحش دنیا است

به گزارش وبلاگ ایران، حالا اگر بشنوید که در گوشه ای از جهان باغ وحش عجیبی وجود دارد که کلا با تمام باغ وحش هایی که در عمرتان دیده اید فرق می نماید، چه عکس العملی نشان می دهید!؟ تعجب می کنید؟ پس بهتر است بدانید در آرژانتین باغ وحشی وجود دارد که تماشاچیان به راحتی می توانند به تمام حیوان های آن- از شیر و پلنگ گرفته تا فیل و خرس - نزدیک شوند و آنها را از نزدیک لمس نمایند؛ آن قدر نزدیک که انگار یک حیوان خانگی را نوازش می نمایند! ماجراجوهایی که هوای سفر و توریستی به سرشان زده، برای یک ساعت ماندن در فضای این باغ وحش سرودست می شنمایند؛ جایی که در آن حیوانات قدرتمند جنگل مانند عابرینی آرام در کنار انسان ها قدم می زنند؛ باغ وحش لوجان!

بازتماشاماینده ها خیلی وقت ها می توانند به حیوانات غذا هم بدهند، البته درصورتی که از غذاهایی که در خود باغ وحش تهیه شده استفاده نمایند

لوجان نام شهری در 68 کیلومتری شمال غربی بوینس آیرس در آرژانتین است که در سال 1755 ساخته شد. این شهر کوچک هر ساله میزبان توریستان زیادی از سراسر جهانست؛ ماجراجویانی که سودای گردش در باغ وحش عجیب این شهر را در سر می پرورانند و به همین علت، باغ وحش لوجان به یکی از جاذبه های توریستی بسیار مشهور آرژانتین تبدیل شده که هر ساله هزاران توریست را به خود جذب می نماید. لوجان، اقامتگاه حیوانات وحشی آزاد است! ماجراجوهایی که برای اولین بار قدم به این باغ وحش می گذارند، احساسی را تجربه می نمایند که تا به حال آن را نشناخته اند؛ ترس و هیجان روبه رو شدن با حیوانات وحشی از فاصله ای بسیار نزدیک!

این زن و شوهر جوان هم وقتی که ببر خواب است جرات کردند نزدیکش شوند و در کنار او عکس بگیرند

کوین - یکی از توریستانی که بارها به لوجان سر زده- در خصوص این باغ وحش بی حصار می گوید: لوجان اصلا شبیه باغ وحش های دیگر نیست. باغ وحش های دیگر در و دیوار و حصار دارند و به هیچ عنوان اجازه نمی دهند که به حیواناتشان نزدیک شویم اما در لوجان می توانیم حیوانات را از نزدیک ببینیم و حتی آنها را در آغوش بگیریم. کوین تاکید می نماید: شما احساس قدرت می کنید وقتی که در کنار شیر درنده ایستاده اید و او هیچ کاری با شما ندارد!.

این خانم جوان حاضر شده برای گرفتن یک عکس یادگاری خودش را به خطر بیندازد

اول رضایت، بعد ورود!

در باغ وحش لوجان توریستان و ماجراجوها اجازه دارند به حیوانات نزدیک شوند، با آنها بازی نمایند یا از فاصله ای بسیار نزدیک از آنها عکس بیندازند. آنها حتی می توانند بر پشت حیوانات درنده هم سوار شوند. البته ورود به این باغ وحش، مستلزم رعایت یک شرط اساسی است: بازتماشاماینده ها باید قبل از ورود برگه رضایت نامه ای را امضا نمایند و در آن متعهد شوند که مسوولیت هر خطر احتمالی ای که برایشان پیش می آید با خودشان است! اما حتی این شرط مهم هم باعث نشده که از تعداد بازتماشاماینده های لوجان کم گردد!

یا این دخترکوچولو خیلی با دل و جرات است یا این حیوان خیلی ببواست!

با این حال بهتر است بدانید که در این باغ وحش، تجهیزات ایمنی زیادی برای حفاظت از جان بازتماشامایندگان وجود ندارد و حتی بچه ها هم اجازه دارند که وارد محدوده نگهداری از شیر یا حیوانات گوشتخوار و خطرناک دیگر شوند!

برخی ها هم فیل سواری را به شیر سواری ترجیح می دهند، هم خطرش کمتر است و هم لذتش بیشتر است

با این حال استقبال زیاد مردم از این باغ وحش، حرف و حدیث های زیادی را حول وحوش آن به وجود آورده است چراکه تعدادی بر این باورند که رفت و آمد آزادانه حیوانات وحشی در کنار انسان ها در باغ وحش لوجان مساله بسیار خطرناکی است. به عقیده این گروه، باغ وحش لوجان می تواند جان بازتماشاماینده هایش را در معرض خطر قرار دهد. البته این تمام ماجرا نیست چون هواداران محیط زیست هم نامه ای به مسؤول این باغ وحش و مقامات مربوط نوشته اند و در آن نامه متذکر شده اند: تماشا حیوانات وقتی که در شرایط غیر طبیعی و به دور از خوی و سرشت واقعی خود هستند هیچ لذتی ندارد!.

حیوانات زیبایی مثل آهو هم در کنار شیر و پلنگ های وحشی در باغ وحش لوجان زندگی می نمایند

ویل تراورز - یکی از مسؤولان بنیاد حمایت از حیوانات آرژانتین- در این باره می گوید: بسیار نگرانم حادثه وحشتناکی در این باغ وحش رخ دهد. همواره در ذهنم باغ وحش لوجان را مجسم می کنم که با ترغیب مردم برای بودن در کنار حیوانات وحشی و درنده خو، جان هزاران نفر را به خطر انداخته. برایم باورکردنی نیست که مسؤولان به راحتی حاضر به پذیرفتن چنین ریسک بزرگی شده اند! چون هر کسی که در خصوص گربه سانان قوی هیکل اطلاعاتی دارد، به خوبی می داند که آنها هرچقدر هم که رام شده باشند باز هم خوی وحشی گری دارند.

خیلی ها قبل از ورود به لوجان حتی خوابش را هم نمی تماشاد که یک روز بر پشت سلطان جنگل سوار شوند اما روزگار است دیگر!

حیوانات وحشی حتی هنگامی که در قفس نگهداری می شوند هم خطرناک و غیرقابل پیش بینی هستند و همه شاهد هستیم که هر ساله چند نفر در اثر حمله آنها به کام مرگ می روند. حتی مربیان با تجربه هم قادر به پیش بینی رفتار این حیوانات نیستند؛ مثلا سال 2008 دختر جوانی در باغ وحش چین، کنار ببری که آرام به نظر می رسید، ایستاد تا با او عکس بیندازد اما در همان لحظه ببر به او حمله کرد و متاسفانه دختر کشته شد یا سال 2009 در تایلند، یک زن مورد حمله ببری رام شده نهاده شد و به شدت زخمی شد.

این میمون با این مرد چنان احساس نزدیکی می نماید که حاضر نیست گردنش را ول کند

باتمام این تفاسیر، معروفیت باغ وحش لوجان هر روز از روز قبل بیشتر می گردد و لوجان این معروفیت را مدیون تصاویری است که بازتماشاماینده های این باغ وحش در اینترنت پخش نموده اند؛ تصاویری که نام و آوازه لوجان را تا هزاران کیلومتر آن طرف تر رسانده است، آن هم به عنوان باغ وحشی که با تمام باغ وحش های جهان تفاوت دارد؛ یک باغ وحش بدون حصار و میله!

منبع: همشهری آنلاین

به "اینجا عجیب ترین و دلهره آورترین باغ وحش دنیا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینجا عجیب ترین و دلهره آورترین باغ وحش دنیا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید