اگر استاد بداند که کار او نظارت می گردد، وقت بیشتری برای تدریس می گذارد

به گزارش وبلاگ ایران، عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان ضمن بیان اینکه در ترم پیش ما در آموزش مجازی شرایط سخت تری داشتیم، گفت: دانشگاه های ما نیز مانند تمام جهان باید به سمت استفاده از آموزش مجازی سوق پیدا نمایند.

اگر استاد بداند که کار او نظارت می گردد، وقت بیشتری برای تدریس می گذارد

دکتر علیرضا رضوانی در گفت وگو با وبلاگ ایران اظهار کرد: ما در سیستان و بلوچستان از مرکز فاصله زیادی داریم، ولی در بحث اینترنت و فضای مجازی شرایط خوبی را داریم و از ابتدای اسفند سال گذشته بستر آموزش مجازی به سرعت فراهم شد و کلاس ها را به صورت الکترونیکی شروع کردیم.

وی ادامه داد: از آنجایی که بسیاری از دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان با مشکل اینترنت روبرو هستند، ما علاوه بر آموزش برخط، بسیاری از فایل های درسی را به وسیله واتساپ یا تلگرام در اختیار دانشجویان قرار دادیم تا دانشجویان همواره این فایل ها را در اختیار داشته باشند.

استاد تمام دانشگاه سیستان وبلوچستان با اشاره به مسائل برگزاری امتحانات در دوران کرونا گفت: کیفیت امتحان ها آنطور که باید، نبود و در ترم گذشته از آنجا که برای اولین بار این شرایط را تجربه کردیم، با نارسایی ها و عدم آموزش همراه بودیم.

رضوانی با اشاره به ترم جاری ادامه داد: در ترم جاری امکانات بیشتری فراهم شده است و من به شخصه فرایند برگزاری امتحانات برای دانشجویانم را تغییر خواهم داد.

وی با بیان اینکه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری به دلیل انتها نامه خود، حتما باید در دانشگاه حضور داشته باشند، اضافه نمود: با توجه به اجبار حضور این دانشجویان در دانشگاه، دانشگاه خوابگاه هایی را برای آن ها فراهم نموده است و با رعایت تمامی پروتکل ها به صورت 1 و 2 نفره در خوابگاه ها زندگی می نمایند تا بتوانند دروس عملی خود را نیز انجام دهند.

رضوانی خاطر نشان کرد: ما از تابستان شرایطی را برای دانشجویان بومی فراهم کردیم تا با رعایت پروتکل ها در آزمایشگاه ها حضور پیدا نمایند.

وی با بیان اینکه انجام نظارت و سنجش لازم است، گفت: در شرایط فعلی کشور، افزایش بی رویه تورم به دلیل عدم نظارت است. اعضای هیات علمی نیز باید مورد سنجش و نظارت قرار گیرند تا هرکس کار خود را به نحو احسن انجام دهد. به این ترتیب استاد در انجام کار خود دقیق تر می گردد.

رضوانی در این باره ادامه داد: اگر استاد بداند که کار او نظارت می گردد، وقت بیشتری برای تدریس می گذارد و سعی می نماید روش های بهتری را برای انتقال مطلب ارائه دهد. البته این نظارت باید در خصوص دانشجویان نیز انجام گردد.

وی با بیان اینکه آموزش مجازی یک تکنولوژی جدید است، یادآور شد: جهان به این سمت می رود که از آموزش مجازی استفاده بیشتری کند. ما نیز باید از این تجربه درس بگیریم تا در آینده از این نوع آموزش به عنوان یک روش مکمل استفاده کنیم. کرونا ما را مجبور کرد که به این سمت حرکت کنیم.

رضوانی توضیح داد: ترم پیش در ابتدا شرایط سختی داشتیم. در کلاس حضوری حرکات بدن استاد مانند حرکات دست، صورت، راه رفتن و یا سوال پرسیدن و ارتباط چشمی با دانشجو به فرایند تدریس یاری می نماید. ولی در آموزش مجازی این شرایط وجود ندارد. البته در حال حاضر ما خود را با شرایط سازگار کردیم. من تمامی فایل ها را تغییر دادم و از نو، پاورپوینت درست کردم تا انتقال مطالب به دانشجویان به شیوه بهتری انجام گردد.

عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان اضافه نمود: ما به عنوان استاد باید خود را در این خصوص ارتقا دهیم تا تدریس به دانشجویان را به شیوه بهتری انجام دهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اگر استاد بداند که کار او نظارت می گردد، وقت بیشتری برای تدریس می گذارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر استاد بداند که کار او نظارت می گردد، وقت بیشتری برای تدریس می گذارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید