اعتبار 76 میلیارد ریالی برای بهسازی جاده های ثلاث باباجانی

به گزارش وبلاگ ایران، مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ثلاث باباجانی گفت: برای اجرای سه پروژه بهسازی جاده های این شهرستان بیش از 76 میلیارد ریال اعتبار از ابتدای سال جاری تا به امروز هزینه شده است.

اعتبار 76 میلیارد ریالی برای بهسازی جاده های ثلاث باباجانی

وبلاگ ایران کرمانشاه - حسن سهرابی مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ثلاث باباجانی گفت : سال جاری هشت کیلومتر از محور تازه آباد به شیخ صله با هزینه ای بیش از 60 میلیارد روکش آسفالت شده که این اعتبار با پیگیری نماینده اورامانات در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان و مساعدت مدیرکل راهداری استان جذب شده است.

2 میلیارد و 860 میلیون ریال در سال جاری برای بهسازی بخشی از این محور ارتباطی تصویب شده است، در پارسال یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای لکه گیری این محور هزینه شده است.

محور تازه آباد به شیخ صله از محور های ترانزیتی استان کرمانشاه است و روزانه شاهد تردد بیش از 200 کامیون و تریلر در این محور به سمت بازارچه مرزی شیخ صله هستیم.

بازارچه مرزی شیخ صله در سال 1375 فعالیت خود را آغاز کرد و از بازارچه های رسمی کشور است که در فاصله 45 کیلومتری شهر تازه آباد مرکز شهرستان ثلاث باباجانی و در جوار روستایی به همین نام نهاده شده است.

سال جاری برای تامین و آسفالت لکه گیری شیخ صله به قالیچه 9 میلیارد ریال و برای اصلاح و تغییر راستا پیچ حادثه خیز دره شهدا، هفت میلیارد ریال هزینه شده است.

از عمر آسفالت و روکش راه های شهرستان ثلاث باباجانی بیش از 20 سال می گذرد و برای بهسازی این راستا ها، به اعتبارات بسیار کلانی احتیاج داریم .

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان جوانرود گفت: با خاتمه عملیات تعمیر خط انتقال آب به شهر جوانرود، مقدار آب ورودی به شبکه توزیع این شهر به مقدار 15 لیتر در ثانیه افزایش یافت.

غفار صالحی گفت: با نشت یابی های دقیق معین شد، خط انتقال آب شرب روانسر به جوانرود در چند نقطه دچار شکستگی شده و موجب هدر رفت آب می گردد.

با هدر رفت این آب، شهر جوانرود و روستا های راستا خط انتقال در فصل گرما با کمبود شدید آب روبرو می گردد و تعمیر یکی از شکستگی های اصلی تا قبل از آغاز فصل گرما، در دستور کار نهاده شد.

در حال حاضر 155 لیتر در ثانیه آب از خط انتقال روانسر وارد شهر جوانرود می گردد و 22 روستای شهرستان جوانرود و 11 روستای روانسر از این خط انتقال بهره برداری می نمایند.

در حال حاضر در چهار نقطه دیگر شکستگی هایی وجود دارد که در نظر داریم با مساعد شدن هوا و قبل از آغاز فصل گرما، این شکستگی را برطرف و از هدر رفت بیشتر آب به عنوان یک سرمایه حیاتی جلوگیری کنیم.

خط انتقال آب به شهر جوانرود و روستا های تابعه در اثر پیچ و خم های ممتد؛ فرسودگی لوله ها و تاثیرات زلزله سال 96 بر این خط لوله در روز دوشنبه 6 دی ماه 1400 دچار شکستگی شد.

به واسطه شرایط جوی نامناسب و سردی هوا، گستردگی شکستگی و باتلاقی بودن منطقه، با تاکید مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان و به منظور تسریع در برطرف حادثه، سه اکیپ به صورت همزمان از شهرستان های جوانرود، کرمانشاه و روانسر به تعمیر و بازسازی این خط لوله پرداختند.

پس از چهار شبانه روز کار مستمر و بدون وقفه تعمیر، خط انتقال دوباره در مدار بهره برداری نهاده شد و پس از تعمیرات نیز به واسطه خالی بودن خط انتقال و مخازن ذخیره آب، متاسفانه قطعی آب شهر به طول انجامید.

سرپرست فرمانداری گیلانغرب گفت: شهر سرمست و 34 روستای بخش گواور از توابع این شهرستان با بحران کم آبی و مشکل آب شرب روبرو هستند.

حشمت رضایی گفت: با توجه به کاهش سفره های زیرزمینی بیشتر چاه های منطقه خشک شده و بیش از 2سوم روستا های بخش گواور شرایط ناپایداری از حیث منابع آب دارند.

به منظور برطرف مشکل در چهار مجتمع بخش گواور و بعلاوه 2مجتمع بخش مرکزی 24 میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است.

6 حلقه چاه در این مجتمع ها حفر می گردد که عملیات اجرایی بخشی از پروژ ها آغاز شده و بخشی در حال واگذاری به پیمانکار است .

د

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اعتبار 76 میلیارد ریالی برای بهسازی جاده های ثلاث باباجانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتبار 76 میلیارد ریالی برای بهسازی جاده های ثلاث باباجانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید