اشتغال 300 نفر در 15 واحد فعال مینا کاری اسدآباد

به گزارش وبلاگ ایران، 15 کارگاه میناکاری روی سفال در شهرستان اسدآباد فعال است که این تعداد کارگاه میانگین برای 300 نفر اشتغال به همراه داشته است.

اشتغال 300 نفر در 15 واحد فعال مینا کاری اسدآباد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اسدآباد گفت: این شهرستان ،پس از شهر لالجین معروف به شهر جهانی سفال در زمینه میناکاری روی سفال حرف برای گفتن دارد و فراوری میناکاری روی سفال آن به دیگر استان ها و کشور های حوزه خلیج فارس صادر می گردد.

کامران اکبری شایگان با بیان اینکه شهرستان اسدآباد مستعد قطب فراوری میناکاری شدن است اضافه نمود: بیشتر کارگاه های فعال در این حوزه در بخش تسهیلات و سرمایه در گردش و نیز بازاریابی و فروش دارای مشکل هستند که حمایت از این هنرمندان نقش مؤثری در شکوفایی هر چه بیشتر میناکاری روی سفال شهرستان و تبدیل شدن به یکی از قطب های فراوری این نوع از صنایع دستی چشم نواز خواهد داشت.

او اضافه نمود:محصولات فراوریی نقاشی روی سفال کارآموزان و کلاس های صنایع دستی هم با بازاریابی کارگاه های بزرگ به دیگر استان ها برای فروش ارسال می گردد که حاکی از کیفیت کار و زیبایی و ظرافت کار هنرمندان این شهرستان در میناکاری و نقاشی روی سفال دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اسدآباد با بیان اینکه سفال خام هنر میناکاری و نقاشی روی سفال شهرستان از شهر لالجین تهیه می گردد، یادآور شد: در کوشش هستیم با پیگیری های لازم و با تسهیلات لازم بحث فراوری سفال نیز در شهرستان اسدآباد انجام و رونق گیرد.

علی علیخانی کارآفرین هنرمند صنایع دستی میناکاری روی سفال هم گفت: سه کارگاه میناکاری روی سفال ما میانگین سالیانه 10 هزار قطعه به ارزش پنج میلیارد ریال فراوری می نماید و بیشتر این محصول در فروشگاه اینترنتی آنلاین(برخط) و فضای مجازی به فروش می رود.

او ادامه داد: از سال 95 فعالیت خود را به همراه همسرم در زمینه میناکاری شروع کردیم و هم اکنون دارای سه کارگاه میناکاری هستیم که از این تعداد کارگاه یک کارگاه در شهر اسدآباد و دو کارگاه در روستای بادخوره فعالیت دارند.

این هنرمند با بیان اینکه هر سه ماه دارای یک کارگاه آموزشی برای علاقمندان به این هنر صنایع دستی میناکاری روی سفال هستیم، یادآور شد: در این کارگاه آموزشی هر سه ماه تعداد 30 کارآموز را آموزش می دهیم و پس از آموزش با مجوز میراث فرهنگی به آن ها مدرک داده می گردد.

منبع ایسنا

وبلاگ ایران همدان همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اشتغال 300 نفر در 15 واحد فعال مینا کاری اسدآباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتغال 300 نفر در 15 واحد فعال مینا کاری اسدآباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید