اسپاتیفای به کاربران جدید پریمیوم، سه ماه اشتراک رایگان می دهد
به گزارش وبلاگ ایران، اسپاتیفای دو پیشنهاد برای کاربران خود در نظر گرفته تا بتواند افراد بیشتری را به سمت سرویس پریمیوم و پولی خود بکشاند. اولین پیشنهاد برای افرادی است که تا به حال در اسپاتیفای حساب کاربری نداشته اند. این افراد می توانند از امروز و تا 10 تیر ماه، در اسپاتیفای ثبت نام نمایند و با خرید از پلن های پریمیوم این سرویس که شامل سرویس پریمیوم فمیلی هم می گردد، سه ماه ابتدایی را به صورت رایگان از تمام امکانات اسپاتیفای استفاده نمایند و سپس برای ماه چهارم پول پرداخت نمایند.

پیشنهاد بعدی برای کاربرانی است که تا به حال اشتراک پریمیوم داشته اند اما در حال حاضر به هر دلیلی تا قبل از تاریخ 26 فروردین سال جاری، عضویت پریمیوم خود را لغو نموده بودند. این افراد هم می توانند دوباره و با پرداخت 9.99 دلار، سه ماه اشتراک پریمیوم اسپاتیفای دریافت نمایند که با اینکار عملا تا سه ماه هزینه ای تقریبا در حدود 3.5 دلار نموده اند. برای دسترسی به این پیشنهادات نیز می توان به وسیله آدرس spotify.com/premium اقدام کرد.
این دو آفر جدیدی که اسپاتیفای در نظر گرفته، مشخصا نشان می دهد که این سرویس می خواهد سوددهی سرویس Premium خود در شرایطی که در پاندمی ویروس کرونا هستیم را همچنان حفظ کند. بخش زیادی از درآمد اسپاتیفای به وسیله تبلیغات به دست می آید که حالا و با شرایط حال حاضر جهان، کاهش پیدا نموده است. این شرکت در گزارش مالی اخیر خود مشخصا اعلام نموده که درآمد اسپاتیفای از تبلیغات، کمتر از انتظار بوده که باعث شده تا میانگین درآمد سالانه این شرکت هم کاهش پیدا کند.
اینکه حتی این شرکت مستقیما گفته کسانی که تا قبل از 26 فروردین اشتراک خود را لغو نموده باشند می توانند با پرداخت هزینه کمتر برای سه ماه دوباره اشتراک خریداری نمایند، نشان می دهد که افراد زیادی اشتراک پریمیوم خود را در شرایط پاندمی کنونی لغو نموده اند که موجب کاهش درآمد برای اسپاتیفای شده. اسپاتیفای در گزارش مالی خود می گوید اگرچه افرادی که اشتراک خود را در سه ماهه اخیر لغو نموده اند در مجموع آنقدر زیاد نبوده اما یکی از هر 6 نفر آن ها گفته که دلیل لغو اشتراک، ویروس COVID-19 بوده است. همچنین این افراد گفته اند که به محض اینکه شرایط مالی مناسب تری پیدا نمایند، دوباره اشتراک پریمیوم اسپاتیفای خود را فعال خواهند کرد.
جهان در شرایط بسیار سختی است و نرخ بیکاری روز به روز و به خاطر ویروس کرونا، بیشتر از قبل می گردد. در این شرایط شرکتی که بتواند کاربران اشتراکی خود را با مبلغ کمتر در سرویس خود حفظ کند، قطعا می تواند تاثیر مثبتی در ذهن مشتریان داشته باشد و در طولانی مدت آن ها را به سادگی از دست ندهد.
منبع: TheVerge
منبع: دیجیکالا مگ