اتصال مک بوک به تلویزیون؛ 3 راه چاره ساده و سریع

به گزارش وبلاگ ایران، به منظور اتصال مک بوک به تلویزیون احتیاج نیست تا دردسر خاصی را متحمل شوید. کاربران مک بوک می توانند به صورت با سیم و بی سیم مک بوک های خود را به تلویزیون متصل نمایند. در این مقاله 3 راه چاره ساده را شرح می دهیم.

اتصال مک بوک به تلویزیون؛ 3 راه چاره ساده و سریع

اتصال مک بوک به تلویزیون برای بسیاری از کاربرها یک تجربه بسیار مجذوب نماینده و جالب به نظر می رسد. با این حال، شاید بسیاری از افراد هیچ ایده ای نداشته باشند که اتصال مک بوک به تلویزیون چطور انجام می گردد. در این مقاله به طور مفصل در رابطه با دو نوع اتصال با سیم و بی سیم مک بوک به تلویزیون در قالب سه روش صحبت می کنیم.

1. اتصال مک بوک به تلویزیون به وسیله یک کابل

بسته به این موضوع که مک بوک شما دارای چه پورت هایی است، شاید نوع اتصال به تلویزیون در مک بوک های مختلف متفاوت باشد. اگر مک بوک شما دارای پورت HDMI باشد، شما می توانید از کابل HDMI برای اتصال مستقیم بهره ببرید. البته، اگر مک بوک شما تنها پورت های USB-C داشته باشد، شما به یک کابل/آداپتور USB-C به HDMI یا یک هاب USB-C با یک پورت HDMI نیاز دارید تا بتوان مک بوک را به تلویزیون متصل کرد. برای مک بوک های مدل قدیمی تر که دارای پورت تاندربولت، تاندربولت 2 یا Mini DisplayPort برای خروجی ویدیو هستند، شما می توانید یک آداپتور Mini DisplayPort به HDMI را خریداری نموده تا ارتباط بین دستگاه و تلویزیون را برقرار کنید.

2. اتصال مک بوک به تلویزیون به صورت بی سیم به وسیله AirPlay

اگر شما صاحب یک اپل تی وی یا یک تلویزیون که از AirPlay پشتیبانی می نماید هستید، شما می توانید تصویر مک بوک را به صورت بی سیم روی تلویزیون منعکس کنید. بنابراین، در صورتی که تلویزیون با این فناوری سازگار است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

1. مطمئن شوید که مک بوک شما و تلویزیون هر دو به یک شبکه وای-فای متصل هستند.

2. به بخش Control Center رفته و Screen Mirroring را انتخاب کنید.

3. اپل تی وی یا تلویزیون خود را از فهرست انتخاب کنید.

4. در صورتی که پیامی ظاهر شد، کد چهار رقمی که روی تلویزیون ظاهر می گردد را وارد کنید.

5. شما هر زمان که بخواهید این قدرت را دارید تا فرایند نمایش تصویر را به وسیله رجوع به همان منو و کلیک روی دستگاه قطع کنید.

3. استفاده از کروم برای پخش محتوا از مک بوک روی تلویزیون

شما می توانید مک بوک خود را به صورت بی سیم به وسیله دانگل کروم کست یا یکی از برترین اندروید تی وی باکس ها به تلویزیون متصل کنید. این روش زمانی بسیار عالی و بی نقص عمل می نماید که تلوزیون شما از تکنولوژی کروم کست یا گوگل تی وی برخوردار باشد. در هر صورت برای راه اندازی اتصال به این شیوه مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

1. مطمئن شوید مک بوک و تلویزیون هر دو از یک شبکه وای-فای استفاده می نمایند.

2. گوگل کروم را روی مک خود نصب نموده و آن را اجرا کنید.

3. سربرگی که می خواهید روی تلویزیونتان پخش گردد را باز کنید.

4. روی آیکون سه نقطه در گوشه بالا و سمت راست کلیک نموده و سپس از منو به مسیر Save and Share > Cast بروید.

5. دستگاهی که می خواهید محتوا روی آن پخش گردد را انتخاب کنید. اگر شما می خواهید کل صفحه مک بوک روی تلویزیون پخش گردد، تنها کاری که باید انجام دهید، کلیک روی Sources و سپس انتخاب Cast screen است.

6. برای جلوگیری از پخش محتوا، در داخل همان منو روی گزینه Stop کلیک کنید.

اتصال سریع مک بوک به تلویزیون، تنها با چند کار ساده

این روش ها می توانند در مرتبه های اول کمی سخت به نظر برسد اما پس از چند مرتبه انجام دادن صحیح، اتصال مک بوک به تلویزیون در عرض چند دقیقه با موفقیت به انجام می رسد. در هر صورت، شما می توانید با اتصال مک بوک به تلویزیون، فیلم و سریال های مورد علاقه خود را روی تلویزیون با برترین کیفیت ممکن دیدن کنید.

منبع: makeuseof

منبع: دیجیکالا مگ

به "اتصال مک بوک به تلویزیون؛ 3 راه چاره ساده و سریع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتصال مک بوک به تلویزیون؛ 3 راه چاره ساده و سریع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید