165 هزار دانشنامه تحصیلی در سال 98 تایید شد

به گزارش وبلاگ ایران، مدیرکل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان با اشاره به دستاوردهای این اداره کل در سال 98 از تایید 165 هزار دانشنامه تحصیلی اطلاع داد.

165 هزار دانشنامه تحصیلی در سال 98 تایید شد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ ایران به نقل از روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، سید عبدالحمید انگجی مدیرکل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان گفت: ثبت سوابق تحصیلی بالغ بر 104000 پرونده دانش آموختگان و صدور امضای الکترونیکی تایید مدرک تحصیلی صادره از موسسات آموزش عالی غیر دولتی و تأیید بیش از 165000 دانشنامه تحصیلی به وسیله سامانه سجاد بخشی از عملکرد اداره کل امور دانش آموختگان در سال 98 است.

وی اضافه نمود: در بخش دانش آموختگان خارج از کشور، سوابق تحصیلی 8000 دانش آموخته اسکن شد. همچنین فرایند ثبت خاتمه نامه ها ، رساله های تحصیلی در سامانه ایرانداک تدوام یافت به طوری که 4 درصد کل آمار سال 98 ایرانداک به رساله های دانش آموختگان خارج از کشور اختصاص یافت.

انگجی گفت: از ابتدای سال 98 جلسات کمیسیون های ارزشیابی بر اساس رشته های تخصصی برگزار گردید و همچنین 3000 دانشگاه و موسسه آموزش عالی خارج از کشور مورد آنالیز و اعتبارسنجی نهاده شد.

وی با تاکید بر الکترونیکی شدن فرآیند آنالیز و ارزشیابی مدارک تحصیلی گفت: به استثنای سه کشور آمریکا، کانادا و انگلیس برای کلیه دانش آموختگان خارج از کشور پرونده الکترونیکی تشکیل شد که در جهت اجرای دستاوردهای دولت الکترونیک حضور مراجعین به حداقل رسید و برای مدارک تحصیلی دانش آموختگان سه کشور مذکور نیز به زودی اقدام خواهد شد.

مدیرکل امور دانش آموختگان با اشاره به فرآیند همانند جویی خاتمه نامه ها و رساله های دانش آموختگان خارج از کشور در سامانه ویراسار، این اقدام را در افزایش کیفیت آنالیز و ارزشیابی مدارک تحصیلی و کاهش تقلب در آثار علمی بسیار موثر دانست.

انگجی برگزاری کارگاه های آموزشی با عنوان های فهرست نمایه های استنادی و تخصصی معتبر بین المللی و آشنایی با نرم افزار ویراسار برای همانندجویی را از دیگر اقدامات اداره کل امور دانش آموختگان در سال 98 گفت.

منبع: خبرگزاری فارس

به "165 هزار دانشنامه تحصیلی در سال 98 تایید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "165 هزار دانشنامه تحصیلی در سال 98 تایید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید