پیک ششم کرونا هر زمانی ممکن است رخ دهد، برای لغو محدودیت ها و بازگشایی مدارس و دانشگاه ها نباید عجله کرد

به گزارش وبلاگ ایران، دبیر کمیته اپیدمیولوژی و پژوهش کمیته علمی کرونا گفت: برای لغو محدودیت ها و بازگشایی مدارس و دانشگاه ها نباید عجله کنیم.

پیک ششم کرونا هر زمانی ممکن است رخ دهد، برای لغو محدودیت ها و بازگشایی مدارس و دانشگاه ها نباید عجله کرد

مسعود یونسیان دبیر کمیته اپیدمیولوژی و پژوهش کمیته علمی کرونا در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی وبلاگ ایران، ب ا اشاره به اینکه لغو محدودیت ها منافاتی با مقابله و حتی پیشگیری با موج ششم بیماری کرونا در کشور ندارد، اظهار کرد: مطالعات نشان می دهد که زمان رخداد پیک تازه بیماری کرونا در جهان و حتی کشورمان به طور قطع امکان پذیر نیست، اما می توان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی مانند زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی از بروز پیک بعدی بیماری کرونا پیشگیری کرد.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر پیک ششم بیماری کرونا در هر زمانی ممکن است که در کشور رخ بدهد، ادامه داد: برای لغو محدودیت ها و بازگشایی مدارس، دانشگاه ها یا برگزاری مراسمات مذهبی و آئینی نباید هیچ عجله ای کرد و لغو محدودیت ها باید بر اساس اولویت بندی انجام گردد و سپس با رصد نتایج آن مرحله به مرحله بازگشایی ها را انجام داد.

یونسیان بیان نمود: امروزه هر بازگشایی و لغو محدودیتی همراه با مخاطراتی است، اما نمی توانیم تا ابد همه جا را بسته نگه داریم. ما در ابتدا و بر اساس اولویت ها بازگشایی ها را انجام داده و سپس نتایج آن را بعد از آنالیز های لازم به ستاد ملی کرونا ارسال می کنیم و این ستاد تصمیم گیری خواهد نمود که مراحل بعدی بازگشایی و لغو محدودیت ها انجام گردد.

او تاکید نمود: متاسفانه یک سری تصمیم گیری جزیره ای هم وجود دارد که باعث بروز اشکالاتی می گردد. انجام واکسیناسیون هیچ تضمینی را به ما نمی دهد و مردم باید شیوه نامه ها را در زمان بازگشایی و لغو محدودیت ها رعایت نمایند.

یونسیان گفت: اگر مردم مانند دوسال گذشته شیوه نامه ها رعایت نمایند بروز بیماری آنفلوانزا یا هر عفونت های ویروسی مسئله ای را برای مردم ایجاد نمی کند و تزریق واکسن کرونا همراه با واکسن آنفلوانزا هیچ مسئله ای را برای مردم ایجاد نخواهد نمود و تا جهشی در بیماری آنفلوانزا ایجاد نگردد ما نگران بروز این عارضه همراه با کرونا نخواهیم بود.

او اضافه کرد: افراد بالای 65 سال و بیماران زمینه ای و گروه های پرخطر باید واکسن آنفلوانزا را تزریق نمایند.

بیشتر بخوانید:

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "پیک ششم کرونا هر زمانی ممکن است رخ دهد، برای لغو محدودیت ها و بازگشایی مدارس و دانشگاه ها نباید عجله کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیک ششم کرونا هر زمانی ممکن است رخ دهد، برای لغو محدودیت ها و بازگشایی مدارس و دانشگاه ها نباید عجله کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید