هوش مصنوعی سدی بزرگ در برابر تهدیدهای اینترنتی

به گزارش وبلاگ ایران، هوش مصنوعی و تهدیدهای اینترنتی

شمار زیادی از دانشمندان، فناوری هوش مصنوعی را یکی از کاربردی ترین ابداعات بشر به شمار می آورند تا جایی که کاربردهای زیادی برای آن در نظر گرفته اند. اثرات مثبت این نوآوری تا آنجاست که از لفظ تعریف دوباره فناوری درباره هوش مصنوعی استفاده می نمایند. البته در عین حال بعضی از دانشمندان نظیر استیو هاوکینگ فیزیکدان برجسته بریتانیایی نیز هستند که هوش مصنوعی را خطری برای بشریت می دانند. با خبرنگاران همراه باشید:

هوش مصنوعی سدی بزرگ در برابر تهدیدهای اینترنتی

استیو هاوکینگ فیزیکدان برجسته بریتانیایی نیز هستند که هوش مصنوعی را خطری برای بشریت می دانند.

در پی این نظرات متفاوت، به تازگی هوش مصنوعی به عنوان یکی از تازهترین دستاوردهای دنیای فناوری قابلیت دارد در نقش محافظ جدی تهدیدهای سایبری عمل کند.

امنیت سایبری در سال های گذشته دستخوش تغییرات زیادی بوده است. در دهه 1990، استفاده از دیواره های آتش و محدود کردن ارتباطات به عنوان راهکارهای امنیت سایبری به کار گرفته می شدند.

با توسعه اینترنت و ظهور مفاهیم تازهی مانند ایمیل و وب سایت ، ارتباطات گسترده تر شد و دیواره های آتش معنای اصلی خود را از دست دادند. در این زمان بود که نرم افزارهای آنتی ویروس به سرعت توسعه یافتند. دوران آنتی ویروس هنوز هم دوران اصلی امنیت سایبری به شمار میرود. آنتی ویروس ها با تشخیص تهدیدات، یک نشانه یا Signature برای آن ها ایجاد نموده و با ارسال این نشانه به کامپیوترهایی که نرم افزار آنتی ویروس را به صورت نصب شده دارند، آن ها را از خطر مورد نظر مطلع نموده و مانعی برای توسعه آن می شوند.

مدل امنیت سایبری از زمان ظهور آنتی ویروس تغییری زیادی ننموده است. اما با پیشرفت تهدیدات سایبری، این مدل ناچار به تغییر جدی است. بیشتر مجرمان اینترنتی تنها با یک بار استفاده از بدافزار خود، اطلاعات مورد نظر را جمع آوری می نمایند. بنا بر این مدل نشانه گذاری در مقابله با این تهدیدات نمی تواند آن چنان مفید واقع گردد. از طرفی سرعت پیدایش و رشد تهدیدات و بدافزارهای تازه نیز به صورت تصاعدی افزایش پیدا نموده و آنتی ویروس ها دیگر نمی توانند مانند گذشته با آن ها رقابت نمایند.

با توسعه یادگیری عمیق و هوش مصنوعی، توسعه دهندگان هوش مصنوعی این توانایی را دارند ماشین هایی را برنامه نویسی نمایند که مانند انسان فکر می نمایند؛ اما می توانند میزان زیادی اطلاعات را در زمان کوتاه پردازش نمایند. توسعه دهندگان هوش مصنوعی امیدوارند این پدیده تازه بتواند به خوبی با تهدیدات سایبری مقابله نموده و به همان سرعت پیدایش، با آن ها مبارزه کند. روش های قبلی، پس از حمله اولیه بدافزار، آن را شناسایی و مقابله را آغاز می کردند. در دوران تازه امید بر این است که پیش از آغاز حمله به وسیله بدافزار، شناسایی انجام شده و پیشگیری های لازم انجام گردد.

منبع: الی گشت

به "هوش مصنوعی سدی بزرگ در برابر تهدیدهای اینترنتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش مصنوعی سدی بزرگ در برابر تهدیدهای اینترنتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید