زینی&zwnjوند: اقدامات براساس مطالعات کارشناسی باشد، مسائل ریشه&zwnjای حل خواهند شد

به گزارش وبلاگ ایران، خبرنگاران/کرمان استاندار کرمان به منظور بازدید و آنالیز فعالسازی ظرفیت های گردشگری شهداد، به این بخش از توابع شهرستان کرمان سفر کرد.

زینی&zwnjوند: اقدامات براساس مطالعات کارشناسی باشد، مسائل ریشه&zwnjای حل خواهند شد

دکتر علی زینی وند صبح امروز 21 آذرماه به همراه معاون امور هماهنگی عمرانی استاندار و دکتر محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در بدو ورود به بخش شهداد با حضور در آستان مقدس امام زاده زید (ع) به مقام شامخ شهیدان این بخش ادای احترام کرد.

اکو کمپ ستاره کویر لوت اولین مقصد کاری سفر یک روزه استاندار کرمان به بخش شهداد بود.

براساس این گزارش وسعت این کمپ 8 هکتار با 35 واحد اقامتی است و به عنوان یک هتل چهار ستاره محسوب می گردد. شایان ذکر است که در جهت حفظ طبیعت برای احداث این هتل هیچ تغییر کاربری داده نشده است و یکی از برجستگی های این منطقه وجود سکوی ستاره شناسی برای دیدن شبهای کویر است.

براساس این گزارش زینی وند در حاشیه بازدید از نهالستان خرمای مجتمع ماهان و طرح پرورش ماهی تعیین مالی این بخش گفت: سالانه 50 هزار تن ماهی تیلاپیلا از کشور چین وارد ایران می گردد، بنابراین راه اندازی مجتمع پرورش ماهی آبزی پروری می تواند برای کشور صرفه جویی ارزی داشته باشد که به همین دلیل برای دادن مجوز پرورش این ماهی در استان مسئله ای نداریم.

شایان ذکر است که در این مجتمع 3 هزار پاجوش خرمای مجول، 8 هزار نهال پیارم و همچنین نهال زاهدی و مضافتی فراوری و تکثیر می گردد ضمن آنکه پرورش ماهی تیلاپیلا یکی دیگر از واحدهای این مجتمع می باشد.

به گزارش وبلاگ ایران، استاندار کرمان در ادامه سفر یکروزه به بخش شهداد ضمن بازدید از پیست سافاری این منطقه در جمع گردشگران حاضر شد و از نقاط قوت و ضعف حوزه گردشگری استانپرس و جو کرد که همه گردشگران بر بی نظیر بودن جاذبه های گردشگری استان کرمان مهر صحت گذاشتند.

بازدید از قلعه تاریخی ملک آباد مقصد بعدی استاندار کرمان بود. لازم به ذکر است که هم اکنون این قلعه تاریخی توسط تعیین مالی شهداد در حال احیا است به طوری که ساختمان آن به اقامتگاه و محوطه آن به محل فراوری نهال خرمای مجوز جهت توزیع در سطح کشور تبدیل خواهد شد.

در ادامه سفر یک روزه استاندار کرمان به شهداد، زینی وند وارد قلعه تاریخی شفیع آباد شد و در آنجا ضمن گفت و گو با فعالان صنایع دستی بر لزوم تکمیل زنجیره فراوری صنایع دستی تاکید نمود و گفت: در راستای طرح ترکیب کردن فراوری، کارگاه های صنایع دستی باید به تشکل تبدیل شوند تا از این طریق مشکل بیمه آنها نیز حل گردد.

وی تاکید نمود: در جهت ایجاد اشتغال پایدار باید روی بازار و برندینگ نیز کار کنید.

برپایه این گزارش؛ بخشی از قلعه تاریخی شفیع آباد توسط دهیاری و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بازسازی شده است که استاندار دستور داد با مذاکره با تعیین مالی بخش شهداد بخشی از منابع مورد احتیاج برای بازسازی و احیای این بنای ارزشمند تاریخی را آنها و بخش دیگر آن را استانداری و میراث فرهنگی متقبل شوند تا هر چه سریعتر قلعه شفیع آباد بازسازی و احیا گردد.

استاندار کرمان در ادامه ضمن بازدید از محور شهداد - نهبندان در جریان مسائل این محور نهاده شد و اظهار کرد: باید مطالعه این محور به سرانجام رسد تا بتوانیم تصمیمات درست و کارسازی اتخاذ کنیم.

وی تاکید نمود: اگر کارها و اقدامات ما براساس مطالعات کارشناسی باشد مسائل ریشه ای حل خواهد شد.

لازم به ذکر است در فصل بارش این جهت دچار آبگرفتگی و سیل می گردد که مطالعات این محور ظرف دو ماه آینده به سرانجام می رسد و در حال حاضر 4 کیلومتر جهت فرعی برای عبور و مرور احداث شده است.

بازدید از دریاچه جوان در دل کویر و مرکز اقامتی رفاهی شبهای کلوت از برنامه های دیگر استاندار کرمان بود.

به گزارش وبلاگ ایران، در ادامه سفر زینی وند به بخش شهداد، در جهت حرکت استاندار کرمان با تعدادی از مردم روستای امیرآباد این منطقه که برای دیدن استاندار ایستاده بودند، ملاقات و گفت و کرد و از مسائل مردم این منطقه مطلع شد.

مردم امیرآباد مسائلی همچون سیل بند، مسکن و قنات داشتند که استاندار کرمان دستور داد تا بودجه ای برای احیای قنات این روستا اختصاص یابد و همچنین بنیاد مسکن استان موظف شد تا در حد امکان مشکل مسکن اهالی این روستا را حل نماید.

وی در ادامه خطاب به مردم روستای امیرآباد گفت: ظرف 15 روز آینده بازسازی و احیای سیل بند این روستا شروع خواهد شد.

به گزارش وبلاگ ایران استاندار کرمان در ادامه سفر یک روزه خود به بخش شهداد از هتل در حال احداث پایاب این منطقه بازدید کرد.

سرمایه گذار این پروژه از عدم بوده لازم برای اتمام این پروژه اطلاع داد که زینی وند استاندار کرمان دستور پرداخت 400 میلیون تومان تسهیلات ظرف دو هفته آینده را به این سرمایه گذار صادر کرد و از سرمایه گذار قول مساعد گرفت که این پروژه تا بهمن ماه سال جاری به بهره برداری برسد.

در ادامه علی زینی وند در بدو ورود به شهر اندهجرد به مقام شامخ شهدای گمنام این شهر ادای احترام کرد و در سرانجام سفر از محور گودیز به شهداد بازدید و در جریان مسائل آن نهاده شد.

لازم به ذکر است مردم روستای گودیز مسائل خود را مطرح و استاندار قول مساعد در جهت برطرف آنها را داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "زینی&zwnjوند: اقدامات براساس مطالعات کارشناسی باشد، مسائل ریشه&zwnjای حل خواهند شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زینی&zwnjوند: اقدامات براساس مطالعات کارشناسی باشد، مسائل ریشه&zwnjای حل خواهند شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید