رانندگی از راه دور؛ فناوری تازه BMW خبرساز شد

به گزارش وبلاگ ایران، بی ام و روی فناوری ای نو کار می نماید که کنترل خودرو از راه دور را امکان پذیر خواهد نمود.

رانندگی از راه دور؛ فناوری تازه BMW خبرساز شد

درحال حاضر فناوری خودران در مرکز توجه خودروسازان مختلف است تا به شکل های گوناگون در محصولات مختلف ارائه گردد اما ظاهراً بی ام و جور دیگری فکر می نماید.

خودروساز آلمانی در نمایشگاه CES 2024 سیستمی برای رانندگی از راه دور وسایل نقلیه به نمایش گذاشت. بی ام و از این فناوری به عنوان سیستم پارکینگ از راه دور نام می برد اما کاربردهای دیگری نیز می تواند داشته باشد.

براساس بیانیه رسمی، سناریوی بی ام و برای فناوری مذکور اینگونه است که مشتریان ابتدا خودروهای خود را در یک منطقه از پیش معین شده پارک می نمایند. با فشردن یک دکمه در اپلیکیشن موبایل، دستیار انسانی از راه دور کنترل خودرو را به دست می گیرد.

اپراتور کنترل از راه دور در فضایی شبیه به اتاق گیمینگ با فرمان و مانیتورهای مختلف قرار گرفته بود و خودروهای بی ام و را در نمایشگاه CES کنترل می کرد، اما بی ام و ادعا می نماید که این سیستم می تواند در فواصل بیشتری هم کار کند.

یکی از مزایای مدل مفهومی BMW این است که کاملاً با فناوری های موجود مطابقت دارد. کنترل از راه دور خودرو به مجموعه ای از دوربین های روی خودرو متصل می گردد و تنها به یک سیگنال بی سیم قوی احتیاج دارد.

در حالی که ایده بی ام و فعلاً در مرحله آزمایش در پیست است و تا تجاری سازی فاصله زیادی دارد، این فناوری می تواند در مکان هایی مثل پارکینگ ها که سیستم های خودران نمی توانند کار نمایند، استفاده گردد.

دستیار پارک انسانی از راه دور حتی می تواند به یک شغل نو تبدیل گردد. شخصی پشت سیستم می نشیند و درخواست جابه جایی خودرو را از منطقه ها مختلف دریافت می نماید.

منبع: زومیت

منبع: انتخاب

به "رانندگی از راه دور؛ فناوری تازه BMW خبرساز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رانندگی از راه دور؛ فناوری تازه BMW خبرساز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید