دانش آموزان چطور برای خرید کتاب های درسی اقدام نمایند؟

به گزارش وبلاگ ایران، ثبت سفارش کتاب های درسی دانش آموزان در پایه های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم متوسطه اول و همچنین یازدهم و دوازدهم متوسطه دوم از یکشنبه 24 فروردین شروع شده و تا 23 خرداد ادامه دارد و امکان ثبت نام به دو شیوه فردی و گروهی وجود دارد.

دانش آموزان چطور برای خرید کتاب های درسی اقدام نمایند؟

به گزارش وبلاگ ایران به نقل از ایسنا، در شیوه نامه ثبت سفارس کتاب های درسی آمده است که مدارس موظفند هرچه سریعتر با ورود به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، نسبت به ثبت سفارش گروهی کتاب های درسی دانش آموزان اقدام و از ارجاع دانش آموز یا اولیای او به کافی نت ها پرهیز نمایند.

البته دانش آموزان و اولیای آنها در صورت تمایل می توانند به وسیله سامانه www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com نسبت به ثبت سفارش فردی اقدام نمایند. تحویل کتاب درسی نیز از اداره آموزش و پرورش منطقه به مدرسه، براساس سفارش های (فردی یا گروهی) اجرا شده در سامانه خواهد بود.

بر اساس این شیوه نامه، به مدیران مدارس توصیه شده است که از منوی آمار فروش مدرسه حتماً تعداد دانش آموزان باقی مانده و بدون سفارش کتاب درسی را ملاحظه و نسبت به ثبت سفارش آنها اقدام نمایند.

همچنین دانش آموز یا اولیای وی صرفاً موظف به پرداخت هزینه کتاب درسی برابر با قیمت پشت جلد (ثبت شده در سامانه) بوده و دریافت هرگونه وجه اضافی ممنوع است و پیگرد قانونی دارد.

به دلیل الکترونیک بودن فرآیند فروش و توزیع کتاب های درسی، کنترل ثبت سفارش کتاب درسی دانش آموزان به وسیله سامانه امکان پذیر است. بنابراین درخواست ارائه نسخه چاپی (پرینت) برگ سفارش کتاب درسی از دانش آموز یا اولیای دانش آموز ممنوع است.

محمدمهدی کاظمی، معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی نیز چند روز پیش در این باره به ایسنا گفت: دانش آموزان می توانند به دو صورت فردی یا گروهی و به وسیله سامانه www.irtextbook.ir ثبت نام خود را انجام دهند. افراد باید با وارد کردن کد ملی و شماره سریال شناسنامه کتاب های درسی پایه تحصیلی خود را ثبت سفارش نمایند. در روش گروهی نیز ثبت نام توسط مدیران مدارس انجام می گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "دانش آموزان چطور برای خرید کتاب های درسی اقدام نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانش آموزان چطور برای خرید کتاب های درسی اقدام نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید