جنگ و صلح به کار خود ادامه می دهد

به گزارش وبلاگ ایران، به گزارش خبرنگار خبرنگاران (ایبنا؛ دور نو اجراهای نمایش جنگ و صلح از 21 خرداد ماه در پردیس تئاتر شهرزاد شروع شده است و تا 16 تیر ماه ادامه خواهد داشت.

جنگ و صلح به کار خود ادامه می دهد

جنگ و صلح نوشته و کارگردانی میثم یوسفی و اقتباسی موسیقایی از نمایشنامه رومئو و ژولیت شکسپیر است که تا چندی پیش در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه بود و ادامه اجراهای خود را در سالن شماره یک پردیس تئاتر شهرزاد ادامه می دهد. البته این اثر نمایشی پیش از این در جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک و سال 1400 در سالن چهارسوی تئاتر شهر هم اجرا داشته است.

میثم یوسفی در گفت وگو که با رسانه ها با اشاره به اینکه نمایش جنگ و صلح ارتباطی به رمان معروف تولستوی ندارد و برداشتی از نمایشنامه رومئو و ژولیت شکسپیر است درباره این اجرا گفت: برخلاف تراژدی شکسپیر در این نمایش خاتمه ملودرامی خواهیم داشت. داستان نمایش درباره 2 خانواده سازهای ایرانی و سنتی و سازهای کلاسیک است که در یک مهمانی در حال نواختن و خواندن هستند که در این میان کمانچه از خانواده سازهای ایرانی با چنگ از خانواده سازهای کلاسیک رودرروی یکدیگر قرار می گیرند و عاشق هم می شوند. براساس فضای سازشناسی و تاریخچه سازها و اختلافی که بین سازهای سنتی و کلاسیک وجود دارد جنگی بین 2 خانواده در می گیرد.

وی بیان کرد: این نمایش بدون دیالوگ و با زبان موسیقی اجرا می گردد و زبانی بین المللی دارد. طی تجربیاتی که در عرصه های مختلف تئاتر از جمله موزیکال، فیزیکال و بعلاوه موسیقی داشتم کوشش کردم با نمایش موزیکال جنگ و صلح گفت وگویی بین تمدن ها شکل بدهم.

یوسفی یادآور شد: به این اعتقاد دارم وقتی سازی در دست یک نوازنده قرار می گیرد مانند زمانی است که عروسکی در دست یک عروسک گردان است و وقتی نوازنده سازش را می نوازد انگار که به آن ساز روح می دمد و آن را تبدیل به یک جاندار می نماید و زنده و پویا می گردد همانطور که عروسک در ابتدا یک جسم بی جان است ولی زمانی که بازی دهنده اش آن را حرکت می دهد به او جان بخشی می نماید و تبدیل به یک کاراکتر می گردد که این مفاهیم در نمایش جنگ و صلح نیز مورد توجه قرار گرفته است.

ناصر آویژه، حسین میرزاییان، بهنام متعارفی، الهام زارعی، شراره یوسفی، قاسم انصاری شاد، مهدی رحمتی، زیبا کاظمی بازیگران جنگ و صلح هستند.

فرید نوایی آهنگساز جنگ و صلح و علی پاکدست سازنده ماسک های این اثر نمایشی است.

نمایش جنگ و صلح تا 16 تیر ماه ساعت 18:30 در سالن شماره یک پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه است.

https://www.ibna.ir/images/docs/files/000340/nf00340611-1.mp4

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "جنگ و صلح به کار خود ادامه می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگ و صلح به کار خود ادامه می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید