تاریخ عرضه احتمالی آیفون 12 و اپل واچ سری 6 لو رفت

به گزارش وبلاگ ایران، به تازگی خبری منتشر شد که اپل می خواهد تاریخ عرضه آیفون 12 و محصولات دیگر نظیر اپل واچ سری 6 را به چند هفته دیرتر از زمان همیشگی موکول کند، اما به گفته جان پراسر، این برنامه دستخوش تغییراتی خواهد شد.

تاریخ عرضه احتمالی آیفون 12 و اپل واچ سری 6 لو رفت

جان پراسر یکی از معروف ترین افشاگران حوزه فناوری است و تا به امروز خبرهای موثق زیادی را در رابطه با محصولات مورد انتظار شرکت ها منتشر نموده است. بنابراین می توانیم تا حدودی گفته های او را با اطمینان خاطر بیشتری بپذیریم.

تاریخ عرضه و رونمایی از آیپد نسل 8 و اپل واچ سری 6

جان پراسر به نقل از یک منبع مورد اعتماد گفته، اپل می خواهد آیپد نسل 8 و اپل واچ سری 6 را در طول هفته ای که از 7 سپتامبر (17 شهریور) شروع می گردد رونمایی کند. اما به نظر می رسد این رونمایی قرار نیست در یک رویداد عظیم مانند گذشته انجام گردد بلکه کوپرتینویی ها قصد دارند این دو محصول را به وسیله یک اعلامیه مطبوعاتی معرفی نمایند.

همان طور که گفته شد می توان به گفته های پراسر اعتماد کرد اما از آنجایی که هنوز هم دنیا درگیر ویروس کرونا است، مشخص نیست چه اتفاقی در ماه های آینده رخ می دهد. بنابراین باید این نکته را هم یادآور شویم که اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، احتمالا اواسط ماه بعد شاهد رونمایی از اپل واچ سری 6 و آیپد نسل 8 خواهیم بود.

اپل معمولا آیپد و اپل واچ جدید خود را در کنار آیفون ها و در ماه سپتامبر رونمایی می کرد. اما تأخیر در عرضه آیفون ها باعث شد اپل بارها برنامه خود را تغییر دهد. با این حال این شرکت احتیاج دارد هرچه زودتر محصولات خود را رونمایی کند. بدین ترتیب به نظر می رسد آن ها قصد دارند برخلاف همواره، محصولات خود را در تاریخ های جداگانه ای رونمایی نمایند. در واقع این یعنی آیفون های سری 12 راه جداگانه ای را در پیش خواهند گرفت.

اینکه چه زمانی پیش خرید این دو محصول (آیپد نسل 8 و اپل واچ سری 6) شروع خواهد شد و یا در چه تاریخی کاربران می توانند رسما آن ها را خریداری نمایند هنوز مشخص نشده اما نباید بین زمان معرفی و زمان عرضه آن ها فاصله زیادی وجود داشته باشد. برای مثال آیفون SE 2020 درست یک هفته بعد از معرفی به وسیله اعلامیه مطبوعاتی، وارد بازار شد. بنابراین می توان اواخر ماه سپتامبر را تاریخ محتملی برای این امر در نظر داشت.

  • 5 مورد از قابلیت های بسیار مهم و کاربردی اپل واچ 6 لو رفت

تاریخ عرضه آیفون 12 و آیفون 12 مکس

جان پراسر همچنین معتقد است تاریخ عرضه آیفون 12 که گل سر سبد محصولات سال 2020 اپل هم به حساب می آید، به طور حتم تغییر خواهد نمود و احتمالا در طول هفته ای که از 12 اکتبر (21 مهر) شروع می گردد، شاهد رونمایی از آن ها خواهیم بود. تاریخ عرضه آیفون 12 پیش از این هم به خاطر ویروس کرونا به تعویق افتاده بود و مشخص نیست آیا باز هم اتفاق خاصی رخ می دهد یا خیر.

به گفته پراسر، حتی اگر این تاریخ رونمایی درست باشد، باز هم شاهد رونمایی از هر 4 مدل به صورت هم زمان نخواهیم بود. این یعنی آیفون 12 و آیفون 12 مکس که به عنوان پرچم داران مقرون به صرفه اپل شناخته می شوند (به ترتیب با قیمت پایه 649 و 749 دلار در آمریکا با حافظه داخلی 128 گیگابایت)، به احتمال فراوان در هفته منتهی به 19 اکتبر (28 مهر) رونمایی و در هفته منتهی به 26 اکتبر (7 آبان) راهی بازار خواهند شد. گفتنی است این تاریخ عرضه و انتشار با آنچه که خود اپل هفته پیش تأیید کرد تطابق دارد.

تاریخ عرضه آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس

برای رونمایی از پرچم داران گران قیمت این سری یعنی آیفون 12 پرو و پرو مکس هم ظاهرا باید مدت زمان بیشتری را منتظر بمانیم. این طور که به نظر می رسد، چندین هفته بعد از عرضه رسمی دو مدل استاندارد، نسخه های پرو برای پیش خرید در دسترس قرار خواهند گرفت. جان پراسر معتقد است این اتفاق در ماه نوامبر و کمی زودتر از عرضه رسمی آن ها در اواخر آن ماه رخ خواهد داد.

با توجه به این گفته ها می توان فهمید سری آیفون 12 پرو احتمالا اواخر ماه نوامبر راهی بازار می شوند. (10 روز آخر ماه نوامبر، 10 روز ابتدایی ماه آذر است). متأسفانه جان پراسر تاریخ دقیقی را مشخص ننموده اما به این نکته اشاره نمود که سری پرو، بیشترین تأخیر در عرضه را در تاریخ محصولات اپل خواهند داشت. در حال حاضر رکورد این اتفاق متعلق به آیفون X است که در تاریخ 3 نوامبر 2017 (12 آبان 96) عرضه شد.

در رابطه با قیمت مدل های پرو هم خبری منتشر نشده که بتوان به آن اعتماد کرد اما از آنجایی که اپل دو مدل مقرون به صرفه را در سبد محصولات خود دارد، بعید به نظر می رسد برای دو مدل پرو قیمت کمی را در نظر داشته باشد. به خصوص اینکه همواره مدل های پروی این شرکت از امکانات و قابلیت های سخت افزاری بیشتری برخوردار بودند. با این حال گفته می گردد قیمت پایه این دو به ترتیب 999 و 1099 دلار خواهد بود.

  • خط فراوری آیفون 12 با مشکل تأمین لنز فوق عریض روبرو است

ایرپاور و ایرتگ

اپل برای سال 2020 محصولات سخت افزاری دیگری هم برای معرفی دارد که از جمله مهم ترین آن می توان به ایرپاور و ایرتگ اشاره نمود. البته جان پراسر در رابطه با هیچ یک از این دو صحبتی نکرد اما در خبرهای زیادی شاهد این ادعا بودیم که اپل سال جاری از ایرپاور و ایرتگ در کنار آیفون ها رونمایی می نماید. مدت زمان زیادی است که شایعه وجود این دو سر زبان ها افتاده اما هنوز خبری قطعی در رابطه با آن ها دریافت نکردیم. با این حال انتظار می رود ماه بعد، که به اعتقاد پراسر تاریخ عرضه آیفون آیپد نسل 8 و اپل واچ سری 6 است، اپل اشاره ای به محصولات مورد انتظار خود در سال 2020 داشته باشد.

با همه این تفاسیر، در حال حاضر باید همه این گفته ها را در حد یک شایعه بسیار محتمل در نظر داشته باشیم.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "تاریخ عرضه احتمالی آیفون 12 و اپل واچ سری 6 لو رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاریخ عرضه احتمالی آیفون 12 و اپل واچ سری 6 لو رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید