آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس چه تغییراتی خواهند داشت؟

به گزارش وبلاگ ایران، فردا (21 شهریور)، گوشی های سری آیفون 15 رسما رونمایی می شوند و به لطف حجم بزرگی از گزارش ها، تقریبا تمام جزئیات این گوشی ها فاش شده است. دو روز قبل به تمام ویژگی های فاش شده از آیفون 15 و 15 پلاس پرداختیم و حالا در این مطلب قصد داریم به تمام ویژگی های تازه مدل های پرو سری آیفون 15 بپردازیم. سال جاری هم مدل های پرو از جهات مختلف شباهت بسیار زیادی به هم دارند ولی مدل پرو مکس قرار است با دوربین پریسکوپی عرضه گردد که جذابیت آن را دوچندان می نماید.

آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس چه تغییراتی خواهند داشت؟

پورت USB-C

به لطف فشارهای اتحادیه اروپا، اپل بالاخره کوتاه آمد و برای این گوشی ها از پورت USB-C استفاده خواهد نمود. در نتیجه با این تغییر، کاربران آیفون دیگر لازم نیست با محدودیت های مشخص شده از طرف اپل دست و پنجه نرم نمایند. با وجود اینکه سال جاری هر 4 مدل این پورت را دریافت می نمایند، ولی بر اساس شایعات مطرح شده به نظر می رسد مدل های آیفون 15 و 15 پلاس از استاندارد USB 2.0 پشتیبانی خواهند کرد که در این استاندارد حداکثر سرعت انتقال اطلاعات 480 مگابیت در ثانیه است.

ولی برای مدل های پرو ظاهرا قرار است با استاندارد USB 3.2 روبرو شویم که این یعنی با سرعت 20 گیگابیت در ثانیه یا حتی سرعت 40 گیگابیت در ثانیه مربوط به استاندارد تاندربولت روبرو خواهیم شد.

فریم تیتانیومی

سال جاری مدل های پرو آیفون 15 با فریم تیتانیومی به دست کاربران می رسند که در کنار قدرت بیشتر نسبت به فریم مبتنی بر فولاد ضد زنگ، بسیار هم سبک تر هستند و به همین دلیل وزن این دو مدل به طور قابل توجهی کمتر از نسل قبلی است. در خصوص رنگ های بدنه هم باید بگوییم که به احتمال زیاد سال جاری خبری از ارائه آیفون با رنگ طلایی نخواهد بود.

حاشیه های باریک تر نمایشگر

این دو گوشی مطابق انتظار از نمایشگرهای 6.1 و 6.7 اینچی بهره می برند اما ممکن است نمایشگر روشن تر و مصرف کمتری داشته باشد. ضمناً نباید کاهش ضخامت حاشیه های نمایشگر را از قلم بیندازیم. در شایعات آمده که ضخامت حاشیه های اطراف نمایشگر از 2.17 میلی متر به 1.55 میلی متر کاهش پیدا نموده اند. بنابراین از نظر ظاهری، نمایشگر این دو گوشی بسیار مجذوب کننده تر از نسل های قبلی است.

چیپست A17 و 8 گیگابایت رم

با وجود اینکه مدل های استاندارد آیفون 15 با چیپست قدیمی A16 عرضه می شوند، ولی اپل برای مدل های پرو از چیپست 3 نانومتری A17 استفاده خواهد نمود که نسبت به نسل قبلی 10 تا 15 درصد سرعت بیشتری دارد و ضمناً تا 30 درصد انرژی کمتری مصرف می نماید. در کنار این تراشه، رم 8 گیگابایتی قرار می گیرد که 2 گیگابایت بیشتر از ظرفیت رم استفاده شده در نسل قبلی است.

دوربین اولترا واید نو

آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس از نظر دوربین اصلی هیچ تفاوتی با نسل قبلی ندارند و بار دیگر همان دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی استفاده می گردد. اما از سوی دیگر، قرار است دوربین اولترا واید از سنسور نو 13.4 مگاپیکسلی استفاده کند و بعلاوه لنز استفاده شده برای این سنسور هم بهبود یافته است. دوربین تله فوتو آیفون 15 پرو کماکان دارای سنسور 12.7 مگاپیکسلی است و زوم اپتیکال 3 برابری را ارائه می نماید.

دوربین پریسکوپی در آیفون 15 پرو مکس

مهم ترین تفاوت بین آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس، بهره گیری از مدل پرو مکس از دوربین پریسکوپی است. بر اساس اعلام افشاگران، این دوربین می تواند زوم اپتیکال 5 یا 6 برابری را برای کاربران ارائه کند و در این میان طبیعتا اندازه زوم دیجیتال هم به طور قابل توجهی افزایش پیدا خواهد نمود.

احتمال افزایش قیمت

در چند ماه گذشته، شایعات زیادی در خصوص افزایش قیمت 100 دلاری این دو مدل در بازار آمریکا مطرح شده که این یعنی در سایر بازارها، افزایش قیمت بیشتر از 100 دلار خواهد بود. در کنار این شایعه، احتمال بهره گیری مدل پایه هر دو گوشی از حافظه 256 گیگابایتی مطرح شده است. اما در این زمینه با قاطعیت نمی توانیم صحبت کنیم زیرا اخیرا گزارشی منتشر شده که در آن آمده خبری از افزایش حافظه در مدل پایه نخواهد بود و این افزایش قیمت هم فقط برای مدل پرو مکس عملی می گردد. در هر صورت در این مورد باید تا فردا صبر کنیم.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس چه تغییراتی خواهند داشت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس چه تغییراتی خواهند داشت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید